Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@04:18:01 GMT

پمپئو در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۵۹۷۳

پمپئو در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت می‌کند

آمریکا با اعلام حضور مایک پمپئو در مذاکرات بین‌الافغانی دوحه گفت که دولت افغانستان و طالبان در این مذاکرات باید انعطاف نشان دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه این کشور در مراسم گشایش مذاکرات بین‌الافغانی در قطر شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه نیز ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی در قطر به جنگ در افغانستان پایان دهد.

این بیانیه از دولت افغانستان و طالبان خواسته است تا با انعطاف گام‌های عملی برای موفقیت مذاکرات بین‌الافغانی بردارند.

دولت افغانستان و طالبان نیز اعلام کرده‌اند که مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه شنبه 22 شهریور آغاز خواهد شد.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و شمار دیگری از مقامات این کشور نیز در مراسم گشایش مذاکرات بین‌الافغانی در قطر شرکت خواهند کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز گذشته گفته بود که 65 نفر از زندانیان این گروه که قرار بود براساس فهرست ارائه شده تاکنون آزاد شوند، هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد که مذاکرات بین‌الافغانی پس از تکمیل روند زندانیان و تایید هویت آن‌ها توسط تیم فنی طالبان آغاز خواهد شد.

با این حال، دولت افغانستان اعلام بارها اعلام کرده که اولویتش در مذاکرات برقراری آتش‌بس جامع است اما کارشناسان می‌گویند که طالبان به راحتی با برقراری آتش‌بس موافقت نمی‌کند زیرا این گروه جنگ را نقطه قوت خویش و وسیله و پشتوانه‌ای برای پیروزی در مذاکرات بین‌الافغانی و دیپلماسی‌اش می‌داند.

انتهای پیام/4153/

منبع: آنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان عبدالله عبدالله مایک پمپئو ذبیح الله مجاهد مذاکرات بین الافغانی دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود