Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:10:18 GMT

تالاب میانگران ایذه در میان شعله‌های آتش

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۶۰۶۲

تالاب میانگران ایذه در میان شعله‌های آتش

احمد امیری جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از اطلاع از این آتش‌سوزی که از سمت روستای میانگران شروع شده‌است، نیروهای محیط زیست و آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در حال حاضر شعله‌های آتش به حدی زیاد است که امکان نزدیک شدن نیروی انسانی وجود ندارد اما نیروهای اعزامی، تمام تلاش خود را برای مهار آن می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با دعوت از فعالان و سمن‌های محیط زیستی و جوامع محلی برای کنترل این آتش‌سوزی گفت: تالاب میانگران یکی از سرمایه‌های طبیعی ما محسوب می‌شود که باید برای حفظ آن تمام تلاش خود را انجام دهیم.

تالاب میانگران که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تایید سازمان محیط زیست کشور رسید، یکی از تالاب های مطرح کشور است که در شمال غربی استان خوزستان در شهر باستانی ایذه قرار دارد و با مساحتی متغیر اما در حدود ۲۴۰۰ هکتار در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع شده است.

از مهم‌ترین گونه‌های جانوری در تالاب میانگران می‌توان طنجه، آنقوت، اردک نوک‌پهن، سرسبز، خوتکا، فلامینگو، گاو چرانک، لک لک سفید، لک لک سیاه، باکلان، سنقر و حواصیل خاکستری را نام برد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی معاونت طبیعی و تنوع زیستی تالاب ایذه پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی ایذه سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی ایذه اخبار کنکور تالاب میانگران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما معاون محیط زیستِ دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: ۱۰۰ گونه آبسنگِ مرجانی در خلیج فارس در معرض نابودی ناشی از این چالش‌های زیست محیطی هستند.
سعید حاجی زاده گزارش می دهد :

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران