Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر منافی، در جلسه خیرین سلامت با تاکید بر اهمیت جلب مشارکت های مردمی و جذب منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات مناسب، اظهار کرد: بیمارستان امام حسین (ع) تنها مرکز ریفرال شرق تهران است که در دوران پاندمی کرونا تا کنون تعداد کثیری بیمار کرونایی را تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: بیمارستان در حوزه هایی از قبیل حوزه های عمرانی و زیر ساختی و تجهیزاتی نیازمند مشارکت خیرین است که البته با توجه به بحران کرونا، ضروری است مجمع خیرین توجه ویژه ای به بیمارستان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منافی یادآور شد: در بحران کرونا بیماران دچار مشکلات تنفسی و نیازمند اکسیژن بودند و این امر نیاز بیمارستان به دستگاه اکسیژن ساز را چندین برابر کرد که با همت خیرین از ابتدای سال تا کنون دو دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان اهدا شد.

در بخش دیگری از این جلسه کریم خانی معاون اجرایی مرکز، مجمع خیرین سلامت می تواند در زمینه های مختلف به بیمارستان کمک کند که از جمله آن ها می توان به ایجاد دفاتر خیریه در مراکز درمانی برای تامین نیازهای بیماران، جذب منابع مالی و کمک های خیرین جهت ساخت، تکمیل و تجهیز پروژه های بیمارستانی اشاره کرد.

در بخش دیگری از این نشست، ضمن اشاره به تاریخچه مجمع خیرین سلامت، اعضای این مجمع خواستار تعامل بیشتر با بیمارستان و همکاری های موثر و اعلام نیازها و اولویت ها از سوی بیمارستان شدند.

اعضای مجمع خیرین سلامت ضمن اشاره به تاریخچه مجمع خیرین سلامت خواستار تعامل بیشتر با بیمارستان و همکاری های موثر و اعلام نیازهای و اولویت ها از سوی بیمارستان شدند.

در پایان جلسه پس از اعلام نیاز بیمارستان در حوزه های مختلف مصوب شد با استفاده از توان خیرین و حمایت مسئولین بیمارستان و با هماهنگی و حمایت مجمع خیرین سلامت در جهت رفع نیازها اقدام شود.

همچنین با حضور حاج فتح اله مجیدی پور خیری که با اهدای دستگاه اکسیژن ساز حیات دوباره به بیماران بخشیده بود، دستگاه اکسیژن ساز و همچنین دفتر خیرین در بیمارستان به صورت رسمی افتتاح شد.

کد خبر 5021215

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مشارکت مردمی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزا سیما سادات لاری سعید نمکی انسولین بازگشایی مدارس کووید 19 دیابت دانشگاه علوم پزشکی ایران تغذیه اهدای خون آمار کرونا سازمان غذا و دارو دستگاه اکسیژن ساز مجمع خیرین سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است