Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی از راه اندازی نخستین مرکز تخصصی اقتصادمقاومتی توسط بسیج سازندگی همزمان با ۴۰ سالگی دفاع مقدس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، امید محترمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اقتصاد مردمی اظهار داشت: حرکت درست بر محور دام‌پروری و همچنین کشاورزی که در راس فعالیت اقتصاد مردمی قرار دارد زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است که در استان مرکزی به دلیل ظرفیت‌های بالای موجود، یک اصل مهم و غیرقابل انکار قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنابراین یکی از ارکان اصلی و اساسی در این راستا و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه توجه به دو موضوع مهم توانمندسازی و آموزش است که دراین راستا بسیج سازندگی استان به منظور حرکت به سمت جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام به ایجاد دهکده اقتصادمقاومتی ساوه با رویکرد آموزش، توانمندسازی و ایجاد اشتغال کرده است. 

محترمی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان در 40 سالگی دفاع مقدس و با تاسی به روحیه جهادی و ایثار دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی به دنبال ایجاد 6 دهکده اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی و شهرهای مختلف شامل اراک، خنداب، دلیجان، ساوه، شازند و محلات و براساس رویکرد اشتغال‌زایی و توانمندسازی افراد جوایای کار است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی: 20 هزار صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی در کشور فعال شدبسیج سازندگی یک میلیون ماسک در اختیار مردم بابل قرار داد

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سالیانه در بسیج سازندگی بیش از 10هزار نفر در قالب آموزش های مختلف این سازمان در سراسر استان حضور یافته و از تسهیلات اهدایی استفاده می‌کنند، جهت تقویت آموزش‌های صورت گرفته و حضور متقاضیان در بستر کاملا واقعی و عملی این دهکده اقتصادمقاومتی در عرصه های چهارده‌گانه واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی بنا نهاده شده که در این دهکده علاوه بر تقویت بسترهای ایجاد اشتغال در منطقه به دنبال افزایش بهره وری از ظرفیت‌های بالقوه موجود با اتکا به علوم جدید و دانش های نوین هستیم.

محترمی بیان کرد: مردم محوری و خدمت به مردم از شاخصه‌های مهم بسیج سازندگی است و بخش مهمی از اصلی‌ترین سنگرهای فعالیت این سازمان در خرمت‌رسانه به مردم در حوزه‌های مختلف موضوع محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود که این سازمان اقدامات قابل توجه بسیاری اجرا کرده به طوری که و در هر برهه زمانی و براساس مقتضیات کشور و مبتنی بر تدابیر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه‌های سازندگی، محرومیت‌زدایی و بحران‌ها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی از سال 93 تاکنون بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدامات عملیاتی ویژه‌ای داشته به طوری که در این مدت 700 میلیارد ریال تسهیلات مستقیم به منظور آموزش و توانمندسازی بیش از 50 هزار نفر اقدام کرده است.

محترمی اضافه کرد: همچنین در این مدت با ایجاد فرصت شغلی برای 9 هزار و 500 نفر از طریق راه اندازی و عملیاتی کردن کار اجرای 4 هزار و 500 کارگراه خانگی، تولیدی و صنایع تبدیلی با تشکیل 520 صندوق قرض الحسنه اشتغال‌زا به مرحله اجرا درآورده است.

انتهای پیام/711/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج سازندگی استان بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

با هدف توسعه وگسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، تقویت نوآوری‌های شناختی و رونق کسب و کار‌های فناورانه حوزه اکوسیستم شناختی، «مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان  توضیح داد: این صندوق با تمرکز بر روی پروژه‌های نوآورانه و تحول‌آفرین تلاش می‌کند با بهره‌مندی از حمایت‌های دولت و جذب پتانسیل‌های بخش خصوصی نقش محوری خود را در ارائه خدمات به فناوران و توسعه فناوری‌های آینده تحکیم بخشد.

وی با بیان اینکه این صندوق دانش‌بنیان از چهار سال پیش همکاری خود با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را آغاز و به عنوان صندوق تخصصی این حوزه در کشور معرفی شد، افزود: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در نظر دارد تا در سال جاری با اجرای برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌های این حوزه از طریق جذب و تخصیص منابع و افزایش همکاری‌های ملی و بین‌المللی به افزایش توانمندی فناوران کشور در این زمینه و همچنین تقویت جایگاه ایران در این زمینه اقدام نماید.

سمیعی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری گیلان یک نهاد مالی غیردولتی نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با همکاری  چهارمرکز علمی ودانشگاهی و همچنین ۶ سرمایه‌گذار بخش خصوصی فعالیت خودرا آغاز کره است، تصریح کرد: فعالیت اصلی این صندوق بر ارائه خدمات مالی از قبیل «ارائه انواع تسهیلات»، «سرمایه‌گذاری خطرپذیر»، «صدور انواع ضمانت‌نامه»، «ارائه گرنت»، «ارائه خدمات توانمندسازی»، "پذیرش مطالبات قراردادی" و "لیزینگ محصولات فناورانه" به شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها در زمینه فناوری و نوآوری متمرکز است.

 وی اشاره کرد: صندوق گیلان با طراحی و برگزاری اولین برنامه ملی سرمایه‌گذاری درکسب و کار‌های حوزه فناوری‌های شناختی با عنوان «BRAINVEST» در کشور در تلاش است تا نه تنها در راستای تقویت پایه‌های فناوری در سطح ملی، بلکه به توسعه فناوری بومی در سطح روند‌های جهانی گام بر‌دارد.  

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، با اشاره به اینکه درسال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری خطرپذیر درحوزه فناوری‌های شناختی برای کمک به توسعه محصولات و ارایه راهکار‌هایی برای ارتقای توانایی‌های شناختی در برخی از کشور‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، یادآور شد: صندوق گیلان در اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های شناختی  تاکنون ۹۰  میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر کرده و بیش از ۸۰ میلیارد ریال خدمات مالی در قالب تسهیلات و بیش از ۱۸ میلیارد ریال به فناوران و کسب‌وکار‌های حوزه فناوری‌های شناختی حمایت‌های مالی در قالب گرنت پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه این خدمات منجر به نقش تاثیرگذار آن در ترویج فناوری‌های پیشرفته در زیست‌بوم فناوری‌های شناختی کشور شده است.

سمیعی در پایان افزود: سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در علوم شناختی نقش مهمی در تقویت قدرت اقتصادی و فناوری کشور‌ها دارد و می‌تواند به عنوان یک موتور رشد برای نوآوری و توسعه پایدار عمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت