Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ معاملات بازار فلزات گرانبها روز گذشته در حالی به پایان رسید که همزمان با تضعیف ارزش دلار، قیمت طلا افزایش یافت بر این اساس معاملات آتی طلای اکتبر با افزایش ۸.۵۰ دلاری در هر اونس به قیمت ۱۹۵۵.۳۰ معامله شد، همچنین در بازار کومکس نیویورک معاملات آتی نقره دسامبر با افزایش ۰.۱۵۷ دلاری به قیمت ۲۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۴۵ دلار در هر اونس مورد معامله قرار گرفت.

بازارهای سهامی جهان عمدتا روز گذشته را با ضعف قابل توجهی به پایان رساندند. شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده تا پایان روز روند ریزشی و منفی در پیش گرفتند؛ معامله‌گران و سرمایه گذاران در چنین شرایطی به این موضوع فکر می‌کنند که آیا روند ریزش و نزولی بازارهای سهام ادامه خواهد یافت؟‌ پس از روند مثبتی که روز چهارشنبه به ثبت رسید، مسیر حرکت به کدام سو خواهد بود؟‌ اما به گفته تحلیل‌گران بازارهای فلزات گرانبها، هر نوع آشفتگی و احساس ناامنی در بازارهای سهامی منجر به افزایش استقبال از بازار فلزات گرانبها -طلا و نقره- خواهد شد. در چنین شرایطی عموما دارایی‌های امن بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جلسه منظم سیاست‌های پولی بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه برگزار شد، همانطور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی اروپا تغییر قابل توجهی در سیاست‌های اعمالی خود اعلام نکرد تا نرخ تورم را در شرایط فعلی حفظ کند تا زمانی که تورم سالانه به نرخ هدف خود که حدود ۲ درصد است، برسد.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته، به دنبال سود به دست آمده در اوایل هفته جاری از تقویت شاخص دلار آمریکا، این شاخص کمی تضعیف شد. قیمت نفت خام نیمکس روند نزولی در پیش گرفت و ۳۷.۷۵ دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین اوراق ده ساله خزانه داری آمریکا در حدود ۰.۷ درصد معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای اکتبر دارای مزیت فنی کوتاه مدت است، هدف بعدی صعود قیمت طلا همچون روزهای گذشته دستیابی به بالاترین سطح معاملات آتی سپتامبر یعنی ۱۹۹۲.۵۰ دلار و هدف بعدی روند نزولی حفظ سطح قیمتی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۹۶۶.۶۰ دلار و سطح مقاومت دوم ۱۹۷۲.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح پشتیبانی نخست ۱۹۴۲.۸۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم در ۱۹۲۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

حرکت صعودی معاملات آتی نقره مزیت کوتاه مدت دارد. هدف بعدی صعودی معاملات نقره دستیابی به بالاترین سطح معاملات سپتامبر یعنی ۲۹.۲۳۵ دلار در هر اونس است همچنین هدف بعدی نزولی معاملات نقره حفظ قاطع سطح پشتیبانی ۲۵ دلار در هر اونس عنوان شده است. سطح مقاومت نخست نقره در معاملات اخیر ۲۷.۷۵۵ و سطح مقاومت دوم ۲۸ دلار در هر اونس است، همچنین سطح پشتیبانی نخست نقره ۲۶.۵۶۵ دلار و سطح پشتیبانی دوم ۲۵.۹۸۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار دست دلالان بازار ارز کوتاه شد/ بانک مرکزی به موقع ورود کرد متقاضیان خرید ارز بخوانند! طلا و سکه تنها بازار پربازده هفته سوم شهریور/ بیشترین ضرر نصیب سرمایه‌گذاران بورس شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام فلزات قیمت طلا ارزش دلار بازارهای سهام فلزات گرانبها قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دلار در هر اونس فلزات گرانبها سطح پشتیبانی معاملات آتی سطح مقاومت هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز هم در بازار برخلاف انتظار‌ها خبر خاصی نبود! تابلوی معاملات کم رمق است و همچنان رکود و سردرگمی به راحتی حس می‌شود و ظاهرا اراده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد. هر خبر یا شایعه‌ای بهانه‌ نوسان یک الی دو روزه می‌شود و این دور باطل فعلا ادامه دارد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش معاملات خرد بورس به ۳,۶۴۴ میلیارد تومان رسید و خالص سفارشات با خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۲۴۱ و تعداد نماد‌های منفی ۵۶۵ نماد بود. به عبارتی حدود ۷۲ درصد نماد‌ها در شرایط قرمز بودند و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار با وامید و بیشترین تاثیر منفی بر بازار با فولاد به ثبت رسید.

وفایی گفت: در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • طلای جهانی پس رفت
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!