Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:53:14 GMT

حامی برجام هستیم/ در مدیترانه شرقی در کنار آلمان هستیم

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۶۷۲۴

حامی برجام هستیم/ در مدیترانه شرقی در کنار آلمان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، بن والاس وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که کشورش حامی برجام با ایران است زیرا به اعتقاد وی برجام سبب بهبود اوضاع در منطقه خلیج فارس می شود.

وی در گفتگوی ویژه با الجزیره تاکید کرد: باید از قانون بین المللی برای استمرار و ادامه تجارت از طریق تنگه هرمز، تبعیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع انگلیس، تداوم حرکت آزادانه در تنگه هرمز را اولویت لندن و کل اروپا دانست.

بن والاس در ادامه به اختلافات قطر با عربستان هم اشاره کرد و گفت: دوحه راه درستی را در پیش گرفت که به قانون بین المللی روی آورد. انگلیس تمام تلاشش را برای پایان دادن به وضع کنونی به کار خواهد بست.

درباره تنش ها در مدیترانه شرقی هم، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که کشورش در کنار تلاش های آلمان برای ممانعت از تنش میان ترکیه و یونان می ایستد.

وی افزود: راه حل نظامی و لشکرکشی راه به جایی نمی برد و باید به راهکار سیاسی که بهترین راه برای پایان اختلافات است، توجه شود.

کد خبر 5021264

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس ایران ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق امارات متحده عربی لبنان فلسطین عربستان سعودی روسیه ویروس کرونا دونالد ترامپ ایران امانوئل ماکرون ترکیه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان

به گزارش جماران، در پی گسترش دامنه تظاهرات دانشجویی در محکومیت کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه در آمریکا، دانشگاه کلمبیا اعلام کرد شماری از فعالان این حرکت اعتراضی را به صورت موقت از تحصیل محروم کرده است.

به گزارش رویترز، دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه پس از آن که مذاکرات در مورد پایان دادن به اعتراضات جنجالی حامیان فلسطین به بن‌بست رسید، تعلیق دانشجویان فعال معترض را که حاضر به برچیدن چادرهای اعتراضی در محوطه دانشگاه نشدند، آغاز کرد.

نعمت طلعت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا در همین خصوص خاطرنشان کرد که مذاکرات چند روزه میان سازمان‌دهندگان اعتراضات و مسئولان دانشگاه برای متقاعد کردن دانشجویان به برچیدن ده‌ها چادر از محوطه این موسسه معتبر آموزش عالی در نیویورک به نتیجه نرسیده است.

سرکوب تظاهرات در کلمبیا که به نوعی مرکز اعتراض‌های دانشجویی مرتبط با جنگ غزه در هفته‌های اخیر محسوب می‌شود در حالی با دستگیری و تعلیق فعالان این حرکت اعتراضی جریان دارد که پلیس ایالات متحده پیش‌تر در دانشگاه‌ تگزاس نیز با استفاده از اسپری فلفل به ده‌ها دانشجو در یک تجمع حامیان فلسطین حمله کرده و شمار زیادی از آنها را بازداشت کرده بود.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه صبح با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داد دانشجویانی که تا ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا چاردها را برچینند و فرمی مبنی بر احترام به مقررات دانشگاه را امضا نکنند، با تعلیق مواجه شده و دیگر نمی توانند این ترم تحصیلی را به پایان برسانند.

شکایت یک دانشجوی یهودی ناشناس علیه مسئولان دانشگاه

یک سخنگوی دانشگاه عصر دوشنبه در جریان نشستی توجیهی ضمن اشاره به غیرقابل تحمل بودن فضای اعتراضی کنونی برای بسیاری از دانشجویان و اعضای هیئت علمی یهودی و نیز مزاحمت‌های ناشی از اعتراضات برای تحصیل و امتحانات دانشجویان»، گفت: «ما در این مرحله به عنوان بخشی از تلاش‌هایمان برای تضمین امنیت در محوطه دانشگاه، تعلیق دانشجویان را آغاز کرده‌ایم.»

در همین راستا، پایگاه خبری هیل در گزارشی اعلام کرد که یک دانشجوی یهودی ناشناس روز دوشنبه علیه مسئولان دانشگاه کلمبیا شکایت کرده است.

این دانشجو که نامی از وی برده نشده در شکایت خود مدعی شده که اعتراض‌های جاری به ناامنی در محیط دانشگاه دامن زده و مسئولان نتوانسته‌اند بحران را مهار کنند.

در شکایت مطرح شده از سوی این دانشجوی سال دوم ادعا شده است که وی و سایر دانشجویان یهودی از زمان آغاز جنبش دانشجویی همبستگی با غزه، آشکارا به طور فزاینده‌ای در معرض خطر آزار و اذیت و حتی آسیب جسمی قرار گرفته‌اند.

 

دانشگاه کلمبیا به سرمایه‌گذاری در اسرائیل ادامه می‌دهد

پیش از این نیز، نعمت طلعت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا تاکید کرده بود که این موسسه آموزش عالی از سرمایه‌گذاری‌های مالی در اسرائیل که یکی از خواسته‌های اصلی معترضان است، دست نخواهد کشید.

او در عوض، پیشنهاد سرمایه‌گذاری در بخش‌های سلامت و آموزش در غزه و نیز شفاف‌تر کردن سرمایه‌گذاری‌های مستقیم دانشگاه تحت ریاست خود را مطرح کرده بود.

معترضان قول داده‌اند که چادرهای خود را در محوطه دانشگاه منهتن تا زمان محقق شدن سه خواسته اصلی خود برپا نگه دارند.

عدم سرمایه‌گذاری در اسرائیل و قطع همکاری با شرکت‌هایی که در کشتار غیزنظامیان در غزه شریک هستند، شفافیت در امور مالی دانشگاه و عفو دانشجویان و اعضای هیئت علمی که به خاطر نقششان در اعتراضات جاری دستگیر و یا تعلیق شده‌اند، خواسته‌های اصلی معترضان را تشکیل می‌دهند.

دانشجویان پرچم فلسطین را در ساختمان تاریخی دانشگاه کلمبیا به اهتزاز در آوردند

معترضان هوادار غزه پرچم فلسطین و پارچه نوشته هایی که کلمه «انتفاضه» روی آنها نوشته شده بود را در ساختمان اداری و تاریخی دانشگاه کلمبیا موسوم به «هامیلون هول» نصب کردند.

دانشجویان موفق شدند که با از بین بردن موانع اطراف این ساختمان وارد آن شوند و در اصلی آن را ببندند.

 دانشجویان معترض همچنین به شکل گسترده در محوطه دانشگاه حضور دارند.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا پس از هشدار به دانشجویان برای پایان دادن به تجمعات حامی فلسطین و نیز جمع کردن چادرهای خود و مقاومت و اصرار دانشجویان بر خواسته های ضد اسرائیلی خود، تعلیق آنان را از ادامه تحصیل آغاز کرد.

دانشگاه کلمبیا در نیویورک عصر دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد تعلیق دانشجویانی را که حاضر به تخلیه چادرها و کمپ های اعتراضی در محوطه دانشگاه تا ضرب‌الاجل تعیین‌شده نبودند، آغاز کرده است.

دانشگاه کلمبیای آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به دانشجویان حامی جنبش همبستگی با مردم غزه که در این دانشگاه بیشتر از یک هفته است، اردو (چادر) زده اند ، اخطار داد اگر تا بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی ، چادرها را تخلیه نکنند، تعلیق خواهند شد.

این دانشگاه مستقر در نیویورک گفت که این دانشجویان واجد شرایط تکمیل ترم تحصیلی یا فارغ التحصیلی نخواهند بود و اجازه ورود به دانشگاه و ساختمان های دانشگاهی را نخواهند داشت.

بن چانگ، معاون روابط عمومی، عصر دوشنبه در یک جلسه توجیهی گفت: به محض شروع اقدامات انضباطی، قضاوت توسط چندین واحد مختلف در دانشگاه بر اساس ماهیت تخلف انجام می‌شود.

چانگ افزود که دانشگاه از دانشجویان معترض خواسته است که چادرها و کمپ ها را حذف کنند تا اطمینان حاصل شود که مراسم آغاز به کار دانشگاه برای ۱۵۰۰۰ فارغ التحصیل می تواند طبق برنامه ادامه یابد.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا، مرکز اعتراضات یک هفته ای طرفدار فلسطین، پیشتر به ماندن در چادرها و تداوم تظاهرات خود رای داده بودند.

بر اساس گزارش سی ان ان، دستکم ۶۰ معترض بیرون از دانشگاه جمع شده بودند و شعار می دادند و پلاکاردهایی نیز در دست داشتند.

دانشگاه کلمبیا تهدید کرده بود اگر دانشجویان تا بعد از ظهر داوطلبانه چادرها را ترک کنند و خود را به یکی از مقامات دانشگاه معرفی کنند و فرمی را امضا کنند که متعهد به رعایت سیاست‌های دانشگاه تا ژوئن ۲۰۲۵ یا "تاریخ اعطای مدرک تحصیلی" شوند، دانشجویان واجد شرایط به پایان رساندن ترم با شرایط خوب هستند.

دانشگاه کلمبیا همچنین گفته است: "مهم است که بدانید دانشگاه قبلاً دانشجویان زیادی را در چادرها شناسایی کرده است. اگر در هنگام خروج خود را معرفی نکنید و اکنون فرم را امضا نکنید، واجد شرایط امضا و تکمیل ترم با وضعیت خوب نخواهید بود."

در این بیانیه آمده است: اگر از چادرها خارج نشوید، تعلیق خواهید شد. دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روزها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه » شده است، از معترضان حامی فلسطین خواست متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا خواهان توقف سرمایه گذاری این دانشگاه در شرکت های تسلیحاتی وابسته به اسرائیل هستند. این دانشگاه در گذشته نیز در مواردی دیگر به درخواست دانشجویان از سرمایه گذاری صرف نظر کرده است.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا از هفته گذشته این بوده است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در حالی که گفتگوهای سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی از هفته گذشته ادامه دارد، "متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم."

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: «زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، اردوگاه را منحل کند و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.»

در این نامه که توسط جاش گاتهیمر و دن گلدمن رهبری می‌شود، ادعا شده است که معترضان حامی فلسطین "تمایلی به امضای یک توافق منطقی برای پایان تحصن" ندارند. آنها می گویند این اتفاق باید رخ دهد تا کلمبیا شامل متمم ششم قانون حقوق مدنی آمریکا شود.

در این نامه آمده است: زمان مذاکره به پایان رسیده است. اکنون زمان اقدام است. در نهایت وظیفه هیات امنا است که عمل کند. اگر هر یک از متولیان مایل به انجام این کار نیستند، باید استعفا دهند تا با افرادی جایگزین شوند که به تعهدات قانونی دانشگاه تحت عنوان متمم ششم پایبند هستند."

این تلاش ها فشار سیاسی بیشتری را بر مقامات کلمبیا وارد می کند. پیش از این برخی از جمهوری برجسته خواهان کناره گیری مینوچه نعمت شفیق، رئیس کلمبیا شدند.

 

حمله پلیس به اردوگاه دانشجویان داخل دانشگاه یوتا

پلیس ایالت«یوتا» ی آمریکای به اردوگاه دانشجوایان حامی غزه داخل حریم دانشگاه یوتا در شهر«سولت لیک» حمله کرد.

بر اساس تصاویری که روزنامه نگاران و شاهدان عینی منتشر کردند پلیس به این اردوگاه حمله کرده و شماری از معترضان را به زور بازداشت کرده و برخی از چادرها را نیز از بین برد.

پیش از این حمله ، دانشگاه یوتا با صدور بیانیه ای از دانشجویان خواست که تحصن خود را پایان دهند و به آنها هشدار داده بود که مخالفت شان با پایان تحصن به منزله دخالت نیروهای پلیس برای پایان دادن به تحصن آنهاست.

دانشگاه یوتا تأکید کرده بود که عواقب مشارکت در تحصن دانشجوایان و اعضای هیأت علمی و کارمندان به تعلیق تحصیل دانشجویان و اتهام تعدی جنایی و رفتار نادرست می رسد.

 

پیوستن تعداد زیادی از دانشجویان به تحص در دانشگاه ییل

بر اساس تصاویری که یک روزنامه نگار آمریکایی منتشر کرده است تعداد زیادی از دانشجویان به اردوگاه همبستگی به نوار غزه که در حریم دانشگاه ییل آمریکا بر پا شده است پیوستند. این اردوگاه برای دومین روز برپا شده است. پلیس پیش از این اردوگاه را از بین برده بود اما دانشجویان دوباره آن را برپا کردند.

حمله پلیس آمریکا به دانشاه جنوب فلوریدا و بازداشت تعدادی از دانشجویان

پلیس آمریکا با حمله به اردوگاه دانشجویان حامی غزه در دانشگاه جنوب فلوریدا شماری از آنها را با خشونت بازداشت کرد.

 

دانشجویان مینوسوتا بار دیگر اردوگاه خود را ایجاد کردند

صدها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه مینوسوتای آمریکا  چند روز بعد از برچیده شدن اردوگاه شان بار دیگر اردوگاه خود را در حیاط دانشگاه ایجاد کردند.

 

پلیس با خشونت تحصن دانشجویان دانشگاه ویرجیبنا را پایان داد

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که پلیس با استفاده از زور تحصن دانشجویان هوادار فلسطین در دانشگاه ویرجینیا کومنولث را پایان داد.

 

اعتراضات دانشجویی در پاریس و بیروت

 

مداخله پلیس در دانشگاه‌های فرانسه

علاوه بر دانشگاه علوم سیاسی پاریس که طی روزهای گذشته صحنه تنش و درگیری میان معترضان دانشجویی حامی فلسطین و نیروهای امنیتی فرانسه بود، خبرها از مداخله پلیس برای پایان دادن به تظاهرات مشابه در دانشگاه سوربن نیز در پایتخت فرانسه حکایت دارد.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی، صد‌ها دانشجوی معترض در همین راستا به تازگی محوطه دانشگاه سوربن را به اشغال خود درآورده و با اهتزاز پرچم فلسطین و سردادن شعارهایی در محکومیت کشتار غزه، با فلسطینیان ابراز همبستگی کردند.

به گزارش شاهدان حاضر در محل، پلیس و نیروهای امنیتی دقایقی پس از شکل‌گیری این اعتراض‌ها برای متفرق کردن دانشجویان مداخله کردند و با معترضان درگیر شدند.

این منابع بدون ارائه جزئیات بیشتر در خصوص احتمال دستگیری شماری از معترضان یادآور شدند که محوطه اصلی دانشگاه سوربن عصر روز سه‌شنبه بسته خواهد بود و سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه نیز هم اکنون به کلی از حضور معترضان پاکسازی شده است.

اعتراض‌های دانشجویی در سوربن از سوی دیگر حمایت جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی چپگرا در این کشور از جمله حزب چپ رادیکال «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» را که مسئولان آن به دلیل مواضع اخیرشان نسبت به جنگ غزه زیر انتقاد تند قرار گرفته‌اند، به همراه داشته است.

شماری دیگر از دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه پیش‌تر محوطه دانشگاه علوم سیاسی، «سیانس‌پو» را در پایتخت فرانسه به اشغال درآورده و ضمن حمایت از فلسطینیان، خواستار قطع همکاری دانشگاه با موسسات، نهاد‌ها و شرکت‌هایی شده‌ بودند که در سرکوب و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه شریک هستند.

فعالان دانشجویی در دانشگاه علوم سیاسی پاریس پیش از این هشدار داده بودند که فراخوان برای مداخله پلیس به منظور برچیدن اعتراض‌های دانشجویی برای آنها «عبور از خط قرمز» تلقی می‌شود.

از سوی دیگر، والری پکرس، رئیس شورای منطقه‌ای پاریس و حومه در واکنش به تداوم اعتراض‌ها در «سیانس‌پو» تهدید کرده است که تا بازگشت امنیت و آرامش، منابع و کمک‌های مالی اختصاص یافته به این دانشگاه را قطع می‌کند.

وی دانشجویان معترض را «اقلیتی افراطی که بازیچه چپگراها و اسلامگراها قرار گرفته‌اند» معرفی کرده و مدعی شده است که این عده از دانشجویان تنها به «نفرت‌پراکنی و یهودی‌ستیزی» دامن می‌زنند.

 

تظاهرات در دانشگاه آمریکایی بیروت

شماری از دانشجویان دانشگاه آمریکایی و دانشگاه عربی بیروت در لبنان در حمایت از غزه داخل دانشگاه  تظاهرات کردند. 

رسانه های لبنانی تصاویری از این تظاهرات منتشر کردند که دانشجویان با سر دادن شعار خواستار توقف کشتار در نوار غزه و پایان بمباران جنوب لبنان شدند.

در دانشگاه عربی در شهر طرابلس نیز  ده ها دانشجو در همبستگی با نوار غزه تظاهرات کردند.

 

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • دانشگاه کلمبیا دانشجویان معترض حامی فلسطین را تعلیق می‌کند/دانشجویان دانشگاه را تسخیر کردند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی