Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک ره‌پیک قائم مقام شورای نگهبان به بیان جزئیات روند برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم شورای اسلامی که در ۱۰ حوزه انتخابیه لنجان، سمیرم، کرج، اشتهارد و فردیس، دهلران، دره‌شهر،‌ آبدانان و بدره، اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، زنجان و طارم، بیجار، کرمانشاه، اسلام آباد غرب و دالاهو و کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در حال برگزاری است، پرداخت و اظهار داشت: مجموعا انتخابات آرامی برگزار شد و تخلفی هم که تخلف مهمی باشد برای این که سازوکار خاصی برای آن لازم باشد استفاده شود، نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین رابطه بخوانید؛

اشکالاتی که در آغاز رای‌گیری امروز ایجاد شد/ توصیه انتخاباتی معاون سیاسی وزیر کشور به مردم

وی افزود: گزارش‌های معمولی به دست ما رسیده که خیلی مورد خاصی نداشته است.

ره‌پیک بر همین اساس اضافه کرد:‌ باید برای مشخص شدن میزان مشارکت مردم تا پایان زمان انتخابات صبر کرد؛ چراکه در برخی مناطق با توجه به شغل مردم آن منطقه احتمالا بعد از ظهر و عصر مشارکت بیشتری داشته باشند.

قائم مقام شورای نگهبان همچنین در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب مختلف انتخابات تصریح کرد: گزارش کلی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب بوده اما در باره این موضوع برخی گزارشات بوده که در برخی شعب به صورت کامل رعایت نشده ولی به طور معمول و مجموعا رضایت بخش بوده و اعضای شعبه رعایت کرده و مردم نیز نسبت به این موضوع مهم هوشمندانه عمل کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که در شعبی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده باشد شورای نگهبان چه تدابیری برای آنها در نظر گرفته است و آیا سازوکار مشخصی برای این شعب در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: به طور کلی در یک حوزه این طور نبوده که کامل رعایت نکنند برخی ممکن است در برخی شعب رعایت نشده باشد که هم عوامل نظارتی و هم اجرایی باید هم تذکر دهند و هم اقداماتی را اتخاذ کنند تا رعایت شود و این کار سختی نیست. حال ممکن کسی ماسک نزده باشد که باید به او تذکر داده شود. همچنین عوامل نظارتی و اجرایی نیز موظفند کلیه پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

قائم مقام شورای نگهبان در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف حوزه انتخابیه میانه و رد صلاحیت یکی از کاندیداهای این حوزه اظهار داشت: انتخابات و تعیین تکلیف برای حوزه انتخابیه میانه قرار است انتخابات میان‌دوره‌ای که با انتخابات ۱۴۰۰ و ریاست جمهوری مصادف می‌شود برگزار شود.

۲۱۶۲۱۹

کد خبر 1431383

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم شورای نگهبان ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، فعالیت های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت  ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳ /۰۲ /۱۴۰۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ /۰۲ /۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس