Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین  آل‌هاشم امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: آقایان مسئول! کجاست آن وعده‌هایی که برای رفع مشکلات جامعه و رونق اقتصادی داده بودید؟ یک جوان چگونه یک پراید ۱۱۰ میلیون تومانی را بخرد؟ جوانی که تازه ازدواج کرده است آیا امکان دارد تا ۱۱۰ میلیون تومان به پراید بدهد؟

او با بیان اینکه اهانت به مقدسات مسلمان شکستن حرمت همه ادیان توحیدی و پیامبران الهی است گفت: همه آزادی خواهان بیدار جهان وظیفه دارند به اقدام هتاکانه و جسورانه نشریه فرانسوی پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در پی این اقدام نشریه فرانسوی گفت: وحدت اسلامی، بیداری مقاومت اسلامی و برخورد هوشمندانه با این قبیل امور،در حقیقت مبارزه با اقدامات جنایت بار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: مردم قهرمان آذربایجان ضمن محکومیت شدید این اقدام جنون آمیز و اقدام شیطانی از دستگاه دیپلماسی امور خارجه کشور و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی فعال در حوزه بین الملل اتخاذ تصمیمات هوشمندانه، خردمندانه و قاطعانه را با استفاده از ظرفیت‌های مجامع و نهاد‌های بین الملل اسلامی و دیگر ادیان توحیدی برای مقابله با این حرکت طراحی شده و خبیثانه خواستار هستند.

او با ابراز تاسف از افزایش تعداد بسترهای کرونایی به خصوص در استان گفت: اعضای کادر درمان استان خسته شده اند، ولی متاسفانه همیشه شاهد تجمعات زیادی در پارک‌ها، مجالس مختلف و بازار‌ها بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستیم.   او با اشاره بر اینکه برخی‌ها به من پیامک داده بودند که چرا در این وضعیت نماز جمعه برپا می‌شود، گفت: نماز جمعه با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا برگزار می‌شود و دستور بر این است که هر جا قرمز نباشد می‌توان با رعایت اصول بهداشتی نماز جمعه اقامه شود که الحمدالله نمازگزاران شیوه نامه های بهداشتی را بسیار خوب رعایت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه خطبه‌ها با اشاره به روز شعر و ادب فارسی و سالروز درگذشت استاد شهریار گفت: غالب اشعار شهریار، شعر متعهد و انقلابی است و خدماتی که این شاعر بلند آوازه از طریق اشعارش به جامعه داشته است فراموش شدنی نیست.   نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به عشق شهریار به امام راحل، انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و همچنین سرزمین مادری خود گفت: شعرای کشورمان باید طبق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، شهریار را الگوی خود قرار دهند.

او عشق و ارادت شهریار به مولای متقیان حضرت علی علیه السلام را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: شعر شهریار از این منظر قابل توجه است که خاص و عام وی را دوست دارند و طیف وسیعی از مخاطبان استاد شهریار با اشعارش در محرم بر امام حسین علیه السلام و یارانش گریان و عزادار هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته به روز سینما اشاره کرد و افزود: از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران سینما اعم از کارگردانان، بازیگران، فیلمبرداران، صدابرداران و هر کسی که در این عرصه به نحوی ایفای نقش دارد و در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کند، قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، یک صدمین سالگرد شهادت مرحوم شیخ محمد خیابانی را گرامی داشت و گفت: وی در مقابل اولتیماتوم روس و استعمار انگلیس تمام قد ایستاد و کار‌های بسیار ارزنده‌ای در برابر استبداد داخلی استکبار خارجی انجام داد.   خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه شیخ محمد خیابانی آذربایجان را جزو لاینکف ایران می‌دانست گفت: همایشی با عنوان این رهبر مبارز آذربایجانی در تبریز و با همراهی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری خطبه‌های این هفته با قدرداتی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز در برگزاری همایش کیفی برای گرامی داشت شهید محراب آیت‌الله سید اسدالله مدنی افزود: این عالم مجاهد نستوه در دوران خاص و بحران در منطقه به نحو مناسب مدیریت کرد و با حضور در جبهه نقش بسیار ارزشمند ایفا کرد و خود ساخته‌ای بود که جامعه‌سازی کرد.
نماینده ولی فقیه دراستان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دیدار خود با موزه داران تبریز گفت: آثار برجای مانده از بزرگان و فرهیختگان و همچنین اسناد تاریخی بسیار ارزشمند است از این رو ضروری است شورای شهر، کمیسیون فرهنگی و شهرداری تبریز برای جانمایی و ایجاد موزه‌ای برای به نمایش گذاشتن اشیا و وسایل موزه داران توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه تبریز مشکلات اقتصادی خطیب نماز جمعه تبریز خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای ارتباطی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن بالا می‌رود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به خواسته امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی قول داد رام‌های جدیدی به شبکه ریلی استان اضافه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایران راه، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که به خاطر دلایلی، اهتمام روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حضور مدیران بر سر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: حضور بر سر پروژه‌ها، بازدارنده است.

کد خبر 6089359

دیگر خبرها

  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • نماز جمعه سنندج
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران