Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:07:42 GMT

امام جمعه کرج : استکبار عملیات ایذایی انجام می دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۶۹۲۶

امام جمعه کرج : استکبار عملیات ایذایی انجام می دهد

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه مکتوب این هفته کرج افزود: : هر وقت استکبار قصد دارد خیانتی نسبت به ملت‌ها به‌خصوص مسلمین انجام بدهد و یا مسلمانان حرکتی انقلابی و معنادار انجام داده‌اند و قصد تخریب آن حرکت را دارند، شروع به انجام عملیات ایذائی و منحرف کردن اذهان مردم می کند.

امام جمعه کرج بیان داشت: در روزهایی که دولت‌های ضعیف و دست‌نشانده برای رژیم پلید صهیونیستی خوش‌رقصی می‌کنند و خائنانه در مسیر ننگین به رسمیت شمردن جنایت جنایتکاران و معامله قرن قدم برمی‌دارند و از طرف دیگر موفقیت‌های جبهه مقاومت اسلامی و پیروزی‌های معنادار یمنی‌ها و دیدار سید مقاومت با سران گروه‌های فلسطینی و اجلاسی که فلسطینی‌ها برگزار کردند که می‌تواند منشا تحولات در منطقه باشد، نشریه فرانسوی اقدام به حرکت خبیثانه اهانت به ساحت قدسی رسول خدا کرد که شاید اذهان را از موفقیت‌ها منحرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هوشیاری ملت‌ها تا امروز نقشه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب کرده است، ولی تاسف همچنان باقی است همان‌طور که هفته گذشته راجع به قرآن سوزی که دریکی از شهرهای سوئد انجام‌شده بود و چون مردم درگیر عزای امام حسین (ع) بودند متوجه نشدند و اعتراض محکمی صورت نگرفته بود عرض کردم که چرا دولت‌های اسلامی خود را به خواب‌زده‌اند و چرا سازمان‌های بین‌المللی اسلامی صدایی ندارند و متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور هم باقدرت برخورد نکرد.

آیت الله حسینی همدانی یاد آورشد: چند روز بعد نشریه فرانسوی کار پنج سال قبل خودش را در اهانت به رسول خدا (ص)  تکرار کرد و رییس ‌جمهور فرانسه هم تایید کرد.

وی اظهارداشت: چرا واکنشی که در دنیا جریان سازی کند از وزارت خارجه صادر نمی‌شود، اتفاق به این مهمی افتاده بعد سخنگوی محترم فرموده‌اند: هرگونه اهانت و بی‌احترامی به پیامبر مکرم اسلام و سایر پیامبران الهی به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست، این عبارت شده همه اعتراض وزارت خارجه کشور اسلامی انقلابی!!، پس می‌خواستید قابل‌قبول باشد.

امام جمعه کرج ادامه داد: آیا با گفتن این عبارت وظیفه خودتان را راجع به دفاع از اسلام و قرآن و پیامبر اعظم انجام داده‌اید، به نظر می‌رسد خیلی مناسب باشد به‌جای این‌همه انفعال، کاری ماندگار و عزت‌آفرین انجام دهید. مجامع بین‌المللی اسلامی را راهبری و هدایت کنید تا اقدام به یک اعتراض جهانی برای جمع‌کردن بساط بی‌احترامی به ادیان ابراهیمی به‌خصوص اسلام عملیاتی شود. علمای جهان اسلام باید متحد و هم‌صدا فریاد بزنند و در قالب آزادی بیان که آنان مدعی هستند احقاق حق کنند.

وی گفت: باز جای شکر دارد که مجلس شورای اسلامی سفیر فرانسه را خواست و اعلام انزجار و ناراحتی کرد، اما به نظر می‌رسد این کافی نباشد. این مسائله مثل قضیه برجام و امثال آن فقط اقتصادی نیست، حیثیتی است باید غیرت دینی آقایان قوی‌تر عمل کند. می‌خواهند از مسلمین راجع به مقدساتشان حساسیت‌زدایی بکنند باید با جدیت بیشتری مساله را دنبال کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز افزود: امامان انقلاب مکرر در بیاناتشان تاکید کردند که صهیونیست‌ها و آمریکایی ها با اصل اسلام و مکتب اهل‌بیت مخالفت و معارضه دارند و در عمل هم مکررا خباثت خود را نشان داده‌اند، پس باید در مقابله با آنان قوی‌تر عمل کرد.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  گفت:  امروز انتخابات در مناطق کرج و فردیس و آسارا و اشتهارد در حال انجام است و مردم با حفظ بهداشت و رعایت دستورالعمل‌ها شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: آنچه مهم است این است که به ‌زودی نتیجه اعلام می‌شود و نفر سوم استان هم به مجلس می‌رود که امیدواریم بتوانید در طول دوران نمایندگی خدا را ناظر بر اعمالتان دیده و در مسیر دین  از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب پاسداری کنید و در وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن کوشا باشید.

امام جمعه کرج  خطاب به منتخب جدید مردم کرج ،اشتهارد و فردیس تاکید کرد: خدمت  به مردم و تلاش برای رفع گرفتاری و مشکلات آنان را برای خود افتخار بدانید و با شفافیت کامل برعلیه تجمل‌گرایی و اشرافی گری اقدام داشته، ضد استکبار و دشمن صهیونیست‌ها باشید.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: اطاعت از ولی امر مسلمین را روش خود قرار بدهید و بدانید سعادت دنیا و آخرت شما درگرو نیت شما است.

 آمادگی دفاعی خود را تقویت کنیم

نماینده ولی فقیه دراستان البرز با قدردانی  از نیروهای نظامی کشورمان که مقتدرانه و با هوشیاری کامل در طول شبانه‌روز از تمامیت ارضی و مرزهای ایران اسلامی دفاع و حراست می‌کنند گفت: رزمایش ذوالفقار ۹۹ که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران  در جنوب کشور در حال انجام است و سلاح‌های پیشرفته خود را آزمایش می‌کنند پیام این رزمایش اعلام اقتدار و صلابت نظامی ایران برای  حفظ و حراست و امنیت در منطقه است.

وی اظهارداشت: باید در منطقه آمادگی دفاعی خود را تقویت کنیم،  وقتی رییس ‌جمهور آمریکا با این‌همه جنایت و خسارتی که در همین مدت کوتاه ریاستش زده را برای جایزه صلح نوبل کاندیدا می‌کنند و همین روزها از اروپا هم دعوت کرده که برای اعمال تحریم به او کمک کنند باید خود را به طور کامل  قوی کنیم.

آیت الله حسینی همدانی افزود: در همین روزها نیروی زمینی سپاه توانست با انجام عملیات گسترده، با استفاده از پهپادها و موشک‌های هوشمند خودساخته، تعداد زیادی مقر گروهک‌های تروریستی را در منطقه مرزی شمال غرب کشور منهدم و افراد مهمی از ضدانقلاب را به هلاکت برساند و مقادیر فراوانی سلاح و ادوات کشف و ضبط کند.

 تلاش امویان برای تفرقه در امت اسلامی

امام جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن  ۲۵ محرم‌الحرام سالروز شهادت امام سجاد (ع) نیز گفت: دوره امامت آن حضرت بسیار سخت بود که پرداختن به زوایای مختلف آن‌وقت زیادی لازم دارد. امام سجاد (ع) در سال‌های شروع امامتشان با التهابات فراوان و گوناگون در جهان اسلام روبرو بودند. به طور مثال سه اتفاق مهم (واقعه حرّه، نهضت توابین و قیام مختار) و اختلافات شدیدی که امویان بعد از مرگ یزید بن معاویه بر سر خلافت پیدا کردند همه در همین دوره اتفاق افتاد.

وی افزود: امویان تلاش داشتند بین امت اسلامی تفرقه بیاندازند  بنابراین  بابیان و ترویج فرهنگ تعصب نژادی که مربوط به دوران جاهلیت بود،  بین عرب و عجم فرق می‌گذاشتند و اعراب را در مسایل مختلف بدون شایستگی مقدم می‌داشتند و اصول دین و شریعت را از بین می‌بردند. سیاست دیگرشان این بود که سعی می‌کردند شیعیان را در فقر اقتصادی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز اظهار داشت: امام سجاد (ع) مثل هر انسان مسلمان آزاده‌ای وظیفه خود می‌دید به مبارزه با فساد برخیزد و برای رفع معضلات اجتماعی، فقر و امثال این‌ها اقدام کند. البته شرایط حاکم را هم در نظر بگیرد. به همین جهت حضرت در کمال اختفاء، رسیدگی و نظارت دقیقی بر مسایل مالی شیعیان داشتند به‌خصوص خانواده‌های شهدا و کسانی که درراه مبارزه با ظالمان آسیب‌دیده بودند و در این مساله آن‌چنان رعایت احتیاط و دقت را می‌کردند که قبل از شهادت نه نزدیکان امام مطلع شدند و نه فقرا دانستند آن‌کسی که به آنان خدمت می‌کرد امام سجاد (ع) بوده است.

وی یاد آورشد: آنقدر فضای مکه و مدینه را برعلیه شیعیان مسموم کرده بودند که نمی‌شد معارف شیعی را در آنجا گسترش داد ریشه یکی از انحرافات شیعه از زمان مختار شروع شد که رفت و از محمد بن حنفیه (بااینکه محمد بن حنفیه امامت امام سجاد را پذیرفته بود) برای خودش تاییدیه گرفت. و در بین شیعیان عراق شایع شد که محمد بن حنفیه امام است و بعدها فرقه کیسانیه هم به او منتسب شد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: یکی از آثار ماندگار امام سجاد (ع) زیارت امین‌الله است که حضرت هنگام زیارت امیرالمومنین (ع) خوانده‌اند و از معتبرترین زیارت‌هاست و در کنار مضجع شریف همه ائمه علیهم‌السلام می‌شود خواند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۲۷ شهریور  سال ۱۹۷۲ میلادی که صهیونیست‌ها فلسطینیان ساکن اردوگاه‌های صبرا و شتیلا را قتل‌عام کردند و جنایت بزرگی را به نام خودشان به ثبت رساندند، گفت: ۱۰ سال بعد در همان تاریخ ۲۷ شهریور ۱۹۸۲ مذاکرات صلح بین مصر و رژیم صهیونیستی برقرار شد به نام کمپ دیوید و از آن تاریخ تا امروز بیشتر سران کشورهای اسلامی در مقابل این جرثومه فساد و تباهی منفعل و واداده عمل کرده‌اند و اخیرا هم که عملکرد امارات را دیدید و ظاهرا عربستان هم اجازه پرواز به هواپیماهای اسراییل و عبور از سرزمینش را داده است.

امام جمعه کرج با اشاره به خیانت آل سعود  و آل خلیفه به جهان اسلام بیان داشت: اگرچه امروز عربستان توسط یمنی‌های عزیز مستاصل شده و حیثیت خود را ازدست‌داده و حملات و عملیات نظامی یمنی‌ها که در عمق کشور عربستان سعودی،انجام می‌شود، حامل پیام‌های مهمی است. اعلام می‌کند تکنولوژی و تسلیحات مدرن و فوق مدرن نظامی که سعودی‌ها از کشورهای غربی به قیمت گزاف تهیه‌کرده‌اند در مقابل موشک‌های یمن شکست‌خورده هستند و امروز دست برتر و قدرت نظامی ارتش یمن نه‌فقط برای عربستان بلکه برای هم‌پیمانان و حامیان عربستان هم تهدید جدی است و از خشم یمنی‌ها در امان نیستند.

شعر و ادبیات فارسی غریب شده است

وی با اشاره فرا رسیدن ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی گفت: این روز به مناسبت درگذشت مرحوم شهریار در سال ۱۳۶۷ به‌روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده که امروز مقداری شعر و ادبیات فارسی غریب شده، افرادی که شعر حفظ باشند و با ادبیات کهن انس داشته باشند کم شده‌اند.

امام جمعه کرج افزود: گلستان و بوستان و حافظ و امثال این‌ها کم‌رنگ شده‌اند. نباید از پندها و نصایح بزرگان دین که در قالب نثر و نظم، تذکر می‌دهند و افراد را تربیت می‌کنند غافل بود. لازم است اولیاء مدارس به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا امام جمعه کرج انتخابات مجلس شورای اسلامی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا امام جمعه کرج انتخابات مجلس شورای اسلامی استان البرز ویروس کرونا امام جمعه کرج انتخابات مجلس شورای اسلامی استان البرز اخبار کنکور نماینده ولی فقیه امام جمعه کرج حسینی همدانی امام سجاد آیت الله یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت