Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@12:42:20 GMT

چگونه می‌توان درمانگر مناسب خود را پیدا کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۷۰۶۰

چگونه می‌توان درمانگر مناسب خود را پیدا کرد؟

رویداد۲۴ گاهی یافتن درمانگر و درمان مناسب همیشه آسان نیست، به خصوص اگر در پایین‌ترین سطح احساسی قرار داشته باشید. کافی است جست‌وجویی در اینترنت داشته باشید تا با یک لیست بلند بالا از درمانگر‌ها و سبک‌های مختلف کاری آن‌ها و البته کلی اصطلاحات و کلمات اختصاری روبه‌رو شوید.

پیش از این که بیشتر وارد بحث شویم، یادآور شوم که درمان تنها مختص کسانی که دچار اختلال سلامت روان هستند، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک درمانگر می‌تواند به شما در لحظات چالش برانگیز یا حل مشکلات روابط زناشویی که گاهی به جدایی می‌انجامد یاری برساند. در واقع، درمانگر درست‌ترین گوش شنوایی است که می‌توان با او دردِ دل کرد.   یک درمانگر مناسب انتخاب کنید   شما باید بسته به نوع نیاز و مشکلی که دارید، درمانگر مناسب خود را انتخاب کنید. ابتدا لازم است کمی در باره این موضوع تحقیق کنید. ساده‌ترین راه، جست‌وجو در اینترنت و آشنایی کلی با مشکلات روانی و سبک‌های درمان است. گاهی دوستان و آشنایان می‌توانند تجربیات خوبی در این زمینه داشته باشند و درمانگر‌های موفقی را بشناسند، اما تنها در صورتی که احساس ناخوشایندی در شما ایجاد نمی‌شود، از آن‌ها راهنمایی بخواهید. فراموش نکنید که درمانگر مناسب شما فردی نیست که با او، آشنایی قبلی دارید. بسیاری از صحبت‌ها در جریان درمان به خاطر همین آشنایی، سانسور می‌شود و مشکل به شکل واضح مطرح نمی‌شود.

ملاک‌های انتخاب بهترین درمانگر برای شما، ترجیحات شخصی شما، میزان راحتی و آرامش در ارتباط با درمانگر، هزینه ویزیت و تخصص ارائه دهنده است.بیشتر بخوانید: کرونا با سلامت روان چه می‌کند؟ از درمانگر سوال کنید پیش از اینکه در جلسات درمانی غوطه‌ور شوید، یک سری اطلاعات کلی از مشکلات خود بیان کنید و این پرسش را مطرح کنید که آیا مراجع دیگری با این مشکلات داشته یا خیر؟ از او بخواهید نحوه درمان و میزان موفقیتش در مورد مرجع مشابه شما را شرح دهد. در نهایت از او بخواهید که روند درمان و رفع مشکلات شما را به طور کلی شرح دهد. هزینه درمان چقدر است اگر به هر دلیل، محدودیتی برای خود در روند درمان دارید، حتما در جلسه اول با درمانگر مطرح کنید. هزینه ویزیت هر جلسه درمان ممکن است مسئله بازدارنده‌ای برای شما باشد، این موضوع را با درمانگر مطرح کنید تا او نیز در جریان محدودیت شما باشد. نکته مهم دیگری که باید قبل از شروع مشاوره بدانید، این است که درمانگر چقدر هزینه می‌گیرد؟ درصورتی که دغدغه مالی خود را بیان نکنید، شک نداشته باشید که در کل روند درمان، بخشی از فکر شما درگیر این موضوع خواهد بود و از کیفیت کار کاسته خواهد شد.

درمان می‌تواند گران باشد، اما گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای نیز وجود دارد. به طور معمول جلسات گروه درمانی با نرخ کمتری برگزار می‌شود. برخی از مراکز دولتی بهداشت روان نیز، با هزینه بسیار کم و گاهی رایگان به شما مشاوره می‌دهند. چه انتظاری از هر درمانگر می‌توان داشت؟ آنچه در جلسات اتفاق می‌افتد، می‌تواند به نوع درمان بستگی داشته باشد. بسیاری از درمانگران عناصر رویکرد‌های مختلف را ترکیب می‌کنند. اما چیزی که شما باید بدانید این است که درمانگر‌های مختلفی از نظر سطح علمی وجود دارند.

روان‌پزشکان: تعداد روان‌پزشکان نسبت به سایر درمانگر را محدود است به همین دلیل، معمولا گران‌ترین نرخ جلسات مشاوره را دارند. افرادی که نیاز به تجویز دارو دارند باید به روان‌پزشک مراجعه کنند؛ بنابراین حتما لوزمی ندارد که در صورت بروز مشکلات جزئی، خود را ملزم به مراجعه به روان‌پزشک کنید.

روانشناسان و مددکاران اجتماعی: روان‌شناسان معمولاً مدرک دکترای حرفه‌ای یا تخصصی (PhD یا PsyD) دارند. مددکاران، اما حداقل کارشناس ارشد هستند. باید بدانید که هر دو گروه برای درمان بیماری‌های خاص روانی، مانند اضطراب و افسردگی آموزش دیده‌اند و ممکن است از روش‌های مختلف درمانی استفاده کنند.

مشاوران و درمانگران خانواده: مشاوران کسانی هستند که حداقل دارای مدرک کارشناسی روانشناسی هستند و از آن‌ها در حل مسائل عمومی کمک می‌گیرند. مشاوران می‌توانند شما را در حل مشکلات زناشویی، انتخاب شغل یا رشته تحصیلی و مسائلی از این دست راهنمایی کنند. درمانگران ازدواج و خانواده نیز حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. راهنمایی آن‌ها به ویژه هنگامی که می‌خواهید شخصی را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کنید، بسیار مفید هستند. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!

ایتنا - محققان موفق به ابداع فناوری تصویربرداری جدیدی شده‌اند که امکان مشاهده درون سلول‌های سرطانی به صورت زنده و مطالعه نحوه تعامل آن‌ها با محیط اطراف را فراهم می‌کند.
این دستاورد می‌تواند گام مهمی در درک بهتر بیولوژی سرطان و توسعه درمان‌های موثرتر باشد.

این فناوری توسط تیمی از دانشگاه ساری انگلستان توسعه یافته که به دنبال مشاهده و مطالعه محتوای چربی یا لیپیدهای موجود در سلول‌های سرطانی بوده است. لیپیدها اجزای کلیدی در رشد، تکثیر و متاستاز سلول‌های سرطانی هستند.

در این روش، ابتدا سلول‌های سرطانی منفرد زنده از محیط کشت استخراج شده و با رنگ فلورسنت رنگ‌آمیزی می‌شوند. سپس با کمک طیف‌سنجی جرمی، ساختار دقیق لیپیدهای داخل سلول تعیین می‌گردد. در نهایت، پژوهشگران قادر به مشاهده تغییرات و تکامل سلول‌های سرطانی در پاسخ به تغییرات محیطی خواهند بود.

یوهانا فون گریشتن از دانشگاه ساری می‌گوید: "مشکل سلول‌های سرطانی این است که هیچ دو سلولی شبیه به هم نیستند. همین مسئله طراحی یک درمان مناسب را دشوار می‌سازد. توانایی مشاهده و مطالعه سلول‌های زنده منفرد بسیار هیجان‌انگیز است."

کارلا نیومن از GSK نیز معتقد است این روش جدید راه را برای مطالعه سلول‌های سرطانی با جزئیاتی که قبلا ندیده بودیم، هموار می‌کند و می‌تواند درمان‌های جدید و هدفمندتری را فراهم آورد.

علاوه بر کمک به درک بهتر سرطان، این فناوری می‌تواند بینش‌های ارزشمندی در مورد چگونگی پاسخ انواع سلول‌ها به پرتودرمانی و تشعشع نیز ارائه دهد. پژوهشگران امیدوارند این دستاورد بتواند به توسعه درمان‌های کارآمدتری برای سرطان و حتی سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌های ایمنی و عفونی نیز کمک کند.

این تحقیقات که با همکاری کالج دانشگاهی لندن، شرکت‌های داروسازی GSK، یوکوگاوا و سایکس انجام شده، در مجله Analytical Chemistry منتشر گردیده است.

دیگر خبرها

  • کودکان را از آغوش محروم نکنید/ رابطه بغل کردن با سلامت جسم و روان
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان
  • «افعی تهران» خط قرمزهای اتاق درمان را رد می‌کند/ ارتباط بین روان‌درمانگر و مراجع، ضد روان درمانی است
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • رِندی پیمان معادی در «افعی تهران»/ اشکال این اتاق درمان کجاست؟
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟