Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز پیش خبری تحت عنوان 5 گزینه پیشنهادی حزب کارگزاران سازندگی به اصلاح طلبان در سایت خبری - تحلیلی تابناک منتشر شد؛ خبری که اعنکاس زیادی داشت، بازتاب فراوانی پیدا کرد و در نهایت هم با واکنش این حزب مواجه شد.

به گزارش "تابناک"، در گزارش خبری مذکور آمده بود: کارگزاران تاکنون «علی لاریجانی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، سردار حسین دهقان» را به عنوان گزینه های غیر حزبی و «اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت تدبیر و امید و «محسن هاشمی رفسنجانی» فرزند ارشد مرحوم هاشمی و رئیس شورای شهر تهران را به عنوان چهره های حزبی در سبد انتخاب خود برای 1400 می بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه در بررسی های صورت گرفته از سوی حزب کارگزاران نام افراد یاد شده مطرح است، اما تاکنون حداقل لاریجانی و سید حسن خمینی عزمی برای کاندیداتوری در انتخابات از خود نشان نداده اند و این که در نهایت جریان اصلاحات به چه ساز و کار و سیستمی برای انتخابات برسد هم موضوعی دیگر است که سئوالات زیادی را به ذهن متبادر می سازد.

اینکه آیا قرار است مدل انتخاباتی 92 و 96 برای انتخابات 1400 هم از سوی اصلاح طلبان در پیش گرفته شود یا خیر؟ مساله ایست که حداقل تاکنون جواب آن منفی بوده است؛ یعنی این جریان هیچ علاقه ای را برای تشکیل دولت ائتلافی دیگر نظیر آنچه در مورد «حسن روحانی» از خود نشان داد را نشان نمی دهد و تاکنون تمام مباحث عکس این مساله بوده است.

حزب کارگزاران در واکنش به این خبر نوشت: پیرو درج خبری در پایگاه اطلاع‌رسانی تابناک با عنوان «۵ گزینه پیشنهادی حزب کارگزاران به اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰» ضمن تکذیب قوی محتویات این مطلب به اطلاع خبرنگاران و خوانندگان گرامی آن رسانه می‌رساند که حزب کارگزاران سازندگی ایران طبق برنامه از پیش تعیین شده، تا به امروز تلاش خود را در سطح درون‌حزبی معطوف به تصویب شکل و نوع ورود به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نموده و قاعدتا به سطح بررسی مصادیق و حتی برنامه‌های انتخاباتی نرسیده است.

این حزب در ادامه عنوان کرده است: خبر پیشنهاد گزینه‌هایی به اصلاح‌طلبان از اساس کذب و مصداق بارز خبرسازی است.بدیهی است، کارگزاران سازندگی ایران پس از جمع‌بندی درباره برنامه‌های انتخاباتی خود و طی مراحل تشکیلاتی لازم، درباره مصادیق کاندیداتوری ریاست جمهوری با دیگر احزاب اصلاح‌طلب مشورت خواهد نمود.

چند نکته در مورد واکنش حزب کارگزاران سازندگی به خبر درج شده از سوی تابناک لازم است که باید مورد اشاره قرار گیرد. نکته اول این است که بهتر است حزب مذکور بجای واکنش نشان دادن به اخبار رسانه ها در وهله اول اعضای شورای مرکزی خود را که تحت عنوان منابع مطلع خبرهای اینچنینی را در اختیار رسانه ها قرار می دهند، توجیه کند.

نکته دوم این است که نام افراد مذکور به عنوان گزینه های مورد بررسی از طرف حزب کارگزاران بارها و بارها در رسانه های مختلف به صورت پراکنده مطرح شده است و بنابراین بهتر بود این حزب که رسانه های مختلفی را تحت مدیریت دارد یا اسپانسر آنهاست، پیش از ارائه چنین پاسخ هایی به رسانه ها، کمی اخبار خود را در فضای مطبوعاتی دنبال کند.

مساله سوم هم این است که در آخرین بررسی کارگزارانی ها پیرامون انتخابات 1400 بحث ورود سردار حسین دهقان به سبد کاندیداهای احتمالی این حزب مطرح شده است و لذا اینکه از اساس خبر مذکور را کذب دانسته اند جای سئوال است! شاید هم هدف بیشتر دیده شدن چنین خبری است که طبیعتا مخاطبان تابناک هم حق دارد توضیحات این رسانه ها را برای روشن شدن بیشتر مساله بشنوند.

اینکه کارگزاران اکنون که نام حداقل دو کاندیدای ائتلافی نزدیک به جریان اصولگرا را مطرح کرده و پیش از این بارها نام این افراد در رسانه های مختلف عنوان شده است و البته این موضوع توسط یک رسانه با این تحلیل که آیا اصلاح طبان استراتژی سال های 92 و 96 برای تشکیل ائتلاف انتخاباتی را خواهند پذیرفت مورد تحلیل قرار می گیرد نشان دهنده این است که شاید این حزب نمی خواسته حداقل حالا حالاها این خبر به رسانه ها درز کند تا شاید بتواند زمینه آن را مهیا سازد!

متن کامل پاسخ حزب کارگزاران به خبر «تابناک» بدین شرح است:

مدیرمسئول محترم پایگاه اطلاع‌رسانی تابناک

با سلام
پیرو درج خبری در پایگاه اطلاع‌رسانی تابناک با عنوان «۵ گزینه پیشنهادی حزب کارگزاران به اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰» ضمن تکذیب قوی محتویات این مطلب به اطلاع خبرنگاران و خوانندگان گرامی آن رسانه می‌رساند که حزب کارگزاران سازندگی ایران طبق برنامه از پیش تعیین شده، تا به امروز تلاش خود را در سطح درون‌حزبی معطوف به تصویب شکل و نوع ورود به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نموده و قاعدتا به سطح بررسی مصادیق و حتی برنامه‌های انتخاباتی نرسیده است. لذا خبر پیشنهاد گزینه‌هایی به اصلاح‌طلبان از اساس کذب و مصداق بارز خبرسازی است.

بدیهی است، کارگزاران سازندگی ایران پس از جمع‌بندی درباره برنامه‌های انتخاباتی خود و طی مراحل تشکیلاتی لازم، درباره مصادیق کاندیداتوری ریاست جمهوری با دیگر احزاب اصلاح‌طلب مشورت خواهد نمود.

با تشکر

روابط عمومی حزب کارگزاران سازندگی ایران

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم علیرضا پناهیان شارلی ابدو الکسی ناوالنی بازگشایی مدارس در سال 99 حزب کارگزاران 5 کاندیدای انتخابات اصلاح طلبان انتخابات 1400 دارا دوم علیرضا پناهیان شارلی ابدو الکسی ناوالنی بازگشایی مدارس در سال 99 کارگزاران سازندگی ایران حزب کارگزاران سازندگی برنامه های انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرد

یک رسانه عبری زبان ادعا کرد، حماس موافقت مشروط خود را با آخرین طرح ارائه شده توسط مصر اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری ادعا کرد، جنبش حماس با طرح پیشنهادی مصر که اخیرا به این جنبش و اسرائیل ارائه شده بود، موافقت کرده اما آن را مشروط به تضمین‌های شفاف و محکم آمریکا در رابطه با پایان قطعی جنگ کرده است.

در ادامه خبر این رسانه عبری زبان آمده است: حماس بعد از آن که وعده آمریکا در رابطه با اینکه آتش بس موقت به آتش بس دائم تبدیل خواهد شد، با این طرح پیشنهادی موافقت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، یک هیئت از حماس به ریاست خلیل الحیه نایب رئیس حماس امروز شنبه به قاهره سفر کرده و پاسخ‌های رسمی به طرح پیشنهادی مصر را در رابطه با تبادل اسرا تقدیم مسئولین این کشور خواهد کرد.

همچنین رئیس سیا نیز برای پیشبرد این توافق به قاهره سفر کرده و گفته می‌شود، مسئولین اسرئیلی هم منتظر رسیدن پاسخ رسمی حماس هستند اما پالس‌های مثبتی در این رابطه دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهند حماس با اجرای مرحله اول از توافق را بدون آن که اسرائیل تعهدی در رابطه با پایان جنگ داشته باشد، خواهد پذیرفت اما در مقابل شرط‌های بسیار سختگیرانه‌ای در رابطه با شمار اسرایی که آزاد کرده و شمار اسرایی فلسطینی که باید آزاد شوند، قرار داده است.

یک مسئول اسرائیلی در این رابطه به پایگاه خبری واللا نیوز هم گفت: حماس درِ مذاکرات را نبسته است اما همچنان شرط‌های سختی را برای ما قرار خواهد داد و همین امر باعث می‌شود تا این پرسش مطرح شود در مقابل این شرط‌های سخت، نتانیاهو و کابینه‌اش حاضر به پیشبرد توافق خواهند بود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرد