Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان با اشاره به امکانات پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران و فرصت‌های موجود، شرایط را برای ارتباطات هرچه بیشتر و موثرتر استان با این دانشگاه مثبت ارزیابی کرد و افزود: پردیس کیش می تواند به عنوان معین دانشگاه‌های سطح استان به ویژه دانشگاه هرمزگان باشد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، دکترفریدون همتی در نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه پردیس کیش ضمن ابراز خرسندی از فرصت‌سازی دانشگاه تهران در جزیره زیبای کیش و ظرفیت ارزشمند پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، تاکید کرد: جلساتی منظم میان استانداری، دانشگاه هرمزگان و پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران جهت تهیه تفاهم‌نامه و شیوه نامه‌ی اجرایی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها در ابعاد مختلف توسعه ای استان خاطرنشان کرد:نقش دانشگاه ها در توسعه اقتصادی و نوآوری استان باید چشمگیر باشد.

وی افزود: دانشگاه ها باید از ظرفیت یکدیگر در استان بهرمند شوند و در این راستا با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نسبت به تکمیل پروژه های دانشگاهی اقدام کنند. استاندار هرمزگان بر حضور نماینده دانشگاه ها در شورای اداری تاکید کرد و افزود: دانشگاه ها باید به عنوان محور توسعه اقتصادی استان نقش مهمی ایفا کنند.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و توجه به ظرفیتها و امکانات داخلی تاکید کرد.

دکتر مجید علی‌زاده رییس پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران هم با تشریح اهداف و رویکردهای توسعه‌ای این پردیس گفت: دانشگاه تهران در راستای تحقق بخشیدن به ماده‌ی 64 قانون برنامه ششم و در جهت گسترش همکاری های بین المللی از جمله راه اندازی مدرسه بین المللی کسب و کار، تاسیس شعب مشترک با دانشگاه های مطرح بین المللی و جهان اسلام، در حال اجرای طرح جامع توسعه فیزیکی خود در شهرک دانشگاهی جزیره کیش است. 

در این جلسه‌ که با حضور هیأت رئیسه‌ی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، مدیرکل حوزه‌ی استاندار و بخشدار کیش برگزار شد، در باره‌ی همکاری های علمی، پژوهشی و اجرایی استان هرمزگان و پردیس بین المللی کیش به عنوان بازوی علمی‌اجرایی،  گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

ارتباط پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران با دانشگاه‌های استان، حمایت‌های استانی از طرح‌ها و اهداف توسعه‌ای پردیس در راستای تحقق اهداف دانشگاه نسل چهارم(دانشگاه اثرگذار) و توسعه‌ی کسب و کار دانش‌بنیان و هسته‌های فن‌آوری محور با رویکرد گذار به انقلاب صنعتی چهارم، از جمله‌ مواردی بود که دکتر رضا زعفریان معاون توسعه و سرمایه گذاری پردیس و دکتر مرتضی زنده دل خیبری معاون علمی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران نیز به تشریح آن پرداختند.

پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، هم اکنون با بیش از 2800 دانشجو در 177 رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بزرگترین دانشگاه مناطق آزاد کشور و با عنایت به استانداردهای آموزشی و بر اساس ارزیابی ها، سرآمد دانشگاه‌ها و مراکز  آموزش عالی  فعال در منطقه است.           

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار هرمزگان دانشگاه های هرمزگان پردیس کیش پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران دانشگاه ها ی پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با معتمدان و فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندر کنگ با شمردن زیبایی‌های بصری و تاریخی این شهر اظهار کرد: بندر کنگ نماد و تبلور زیبایی و هنر سنتی مردم هرمزگان است و تصویری که از این بندر و مردمان شریف آن به ذهن می‌رسد همدلی، انصاف، تعادل، زیبایی و تاریخ عمیق منطقه است.  

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به سرعت در مسیر صنعتی شدن و توسعه قرار گرفته است، افزود: در استان طرح‌های صنعتی و پالایشگاهی متنوعی از جمله در حوزه فولاد آغاز شده که در سالیان آتی سبب توسعه صنعتی استان خواهد شد.  

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان بر شمرد و گفت: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند که سعی داریم با طرح‌های درختکاری، کنترل و ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب شهر بندرعباس در مسیر صیانت از محیط زیست گام برداریم.

دوستی همچنین تربیت نیروی انسانی را وجه مهم توسعه پایدار دانست و بیان کرد: احداث دانشکده پزشکی درشرق و غرب، راه‌اندازی ۲۸ هنرستان جوار صنایع و هنرستان انرژی اتمی در حوزه صیانت از نیروی انسانی اجرا شده تا نگرانی‌ها در این حوزه‌ها کاهش یابد.  

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هویت و فرهنگ را شاخص غالب در خلق مزیت‌ها برشمرد و گفت: در هر مسئله‌ای مردم پای‌کار بوده‌اند اتفاقات مهمی رقم خورده و شما مردم فهیم بندر کنگ از فرهنگ و معماری خاص منطقه صیانت کرده‌ و عاشقانه هوای هویت و معماری بومی را داشته‌اید که بسیار قابل تقدیر و لازم است که فرهنگ و معماری بندرکنگ بعنوان «نماد» معرفی شود.

وی بر ایجاد کمیته تخصصی برای بندر کنگ تاکید و اظهار کرد: موارد مطرح شده بررسی و در خرداد ماه جلسه ای به‌منظور تصمیم‌گیری در بندرکنگ برگزار می‌کنیم تا بتوانیم نقشه راه توسعه را شهر ترسیم و بر مزیت‌هایی همچون گردشگری، تجارت و شیلات شهر تمرکز کرده و زنجیره‌های ارزش را بر روی این مزیت‌ها تعریف کنیم.  

مهدی دوستی همچنین با تاکید بر اینکه نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری در این شهر استفاده شود، افزود: پیشنهاد می‌کنم همایش سرمایه‌گذاری ویژه بندرکنگ برگزار و در آن از سرمایه‌گذاران و علاقمندان به فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی دعوت شود تا با مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های منطقه بهتر آشنا شوند.  

به گزارش ایسنا، در این جلسه جمعی از معتمدان و فعالان حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندرکنگ در کنار مسئولان شهرستان بندرلنگه در سخنانی مطالبات و درخواست‌های مردم از استاندار هرمزگان را مطرح کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • هرمزگان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند (فیلم)
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد