Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از دیلی‌میل، پزشکان در لس آنجلس متوجه شدند در ماه‌های دسامبر تا فوریه شمار افرادی که با سرفه و مشکل تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند تا ۵۰ درصد در مقایسه با دوره‌های مشابه ۵ سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

 

این درحالی است که اولین مورد از کووید ۱۹ در بیمارستان لس آنجلس در ۲۶ ژانویه به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اولین مورد کووید ۱۹ در بازار میوه و تره بار ووهان قبل از کریسمس ثبت شده و چین ۳۱ دسامبر آن را به سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد.

محققان در دانشگاه کالیفرنیا در لوس‌آنجلس (UCLA) پرونده ۱۰ میلیون مراجعه کننده را بین دسامبر و فوریه بررسی کردند و متوجه افزایش شمار بیمارانی شدند که سرفه مشکوک داشته و با مشکل تنفسی پیدا کرده بودند.

مرگ بیمار ۸۴ ساله انگلیسی، پیتر اتوود در منطقه کنت دو ماه قبل از تایید رسمی اولین مورد در بریتانیا و اعلام از سوی چین نیز باعث شده تا غربی‌ها بیشتر به پکن حمله کرده و اعلام کنند چین پنهان کاری کرده بوده است.

اما مقامات چینی بارها ادعا کرده‌اند ین بیماری اولین بار در بازار ووهان درست قبل از کریسمس (۲۵ دسامبر) ثبت شده است و دولت چین تا ۳۱ دسامبر شیوع ویروس جدید را به سازمان جهانی بهداشت اعلام نکرده بود.

   

آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی می‌گویند چین در این زمینه خیلی دیر کشورها را در جریان قرار داده و باعث شیوع بیماری در جهان شده است.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شیوع کرونا آمریکا چین کرونا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • رسمی؛ شفیلدیونایتد به چمپیونشیپ سقوط کرد
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار