Web Analytics Made Easy - Statcounter

 از ساعت ۸ صبح امروز انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۰ حوزه انتخابیه به مدت ۱۰ ساعت آغاز شد و با پایان زمان رسمی انتخابات در ساعت ۱۸، شمارش آراء صندوق‌های ۵ حوزه انتخابیه پس از رای‌گیری آخرین نفر آغاز شد.

این انتخابات در حوزه های انتخابیه «لنجان»، «سمیرم»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره»، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون»، «زنجان و طارم»، «بیجار»، «کرمانشاه»، «اسلام آباد غرب و دالاهو» و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» شروع شده بود اما در حوزه‌های انتخابیه «لنجان»، «سمیرم»، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون»، «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» و «بیجار» به مدت یک ساعت دیگر تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای امر قرار بود مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه عنوان شده در روز ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار شود اما با توجه به درگیری کشور با ویروس کرونا، مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۹ برگزار شد.

طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به حذف حوزه انتخابیه میانه از گردونه انتخابات، ۱۰ نماینده از میان ۲۰ نفر از نامزدهایی که بیش‌ترین آراء را در مرحله اول کسب کرده‌اند انتخاب خواهند شد و در این مرحله از انتخابات حد نصابی برای آراء بدست آمده وجود ندارد و هر کس که بالاترین رای را بدست آورد راهی بهارستان خواهد شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مرحله دوم انتخابات انتخابات انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی مرحله دوم انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد

شورای وحدت فهرست نمایندگان مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، احسان محمدحسینی مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت با اعلام فهرست نمایندگان مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان کرد: در فرایند انتخاب نمایندگان، تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار  داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

به این ترتیب فهرست مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به شرح زیر است:

سمیه گلپور چمرکوهیریحانه اخلاقیسمیه رفیعیزینب قیصریزهره سادات لاجوردیعلی‌اصغر پورمحمدیابوالقاسم جرارهمحمد سراجمجتبی رحماندوستعلیرضا سلیمیحسین صمصامی مزرعه آخوندابراهیم عزیزیپیمان فلسفیسیدنظام الدین موسویسیدمرتضی محمودیاحمد نادری

به گزارش تسنیم، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه در 22 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود. مرحله اول انتخابات نیز 11 اسفند 1402 در سراسر کشور برگزار شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم مجلس در شیراز و زرقان
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • ۹ روز مانده به انتخابات ۲۱ اردیبهشت
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد