Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:14:19 GMT

مجوز احداث دانشگاه صنعتی اردبیل لغو شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۸۰۸۰

مجوز احداث دانشگاه صنعتی اردبیل لغو شده است

ایسنا/اردبیل معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: موافقت اصولی برای احداث دانشگاه صنعتی در اردبیل در سال 95 لغو شده و نیازی به احداث این دانشگاه وجود ندارد.


رحیمی ۲۰ شهریور در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: 16 سال پیش با پیگیری‌های مسئولان استانی موافقت اصولی با راه‌اندازی دانشگاه صنعتی صادر شده اما به دلیل عدم پیگیری‌ها این موافقت اصولی در سال 95 لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی یک دانشگاه نوپاست که در سال‌های اخیر از لحاظ کمی و کیفی توسعه مطلوبی داشته است، خاطرنشان کرد: در خود دانشگاه محقق اردبیلی می‌توان رشته‌های مهندسی صنایع را راه‌اندازی کرد و نیازی به راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در استان نیست.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی با ظرفیت عظیم خود می‌تواند پاسخگوی نیاز استان در رشته‌های مختلف باشد، افزود: در این شرایط دیگر ضرورتی ندارد که بخواهیم از نو دانشگاهی احداث کنیم در حالی که به جای آن می توان پارک علم و فناوری استان که کانون کارآفرینی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است را توسعه داد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم سیاست وزارت علوم را راه‌اندازی رشته‌های متناسب با بازار کار و کیفی‌سازی تحصیلات در همه رشته‌های دایر شده اعلام کرد و گفت: به جای کمیت دانشگاه‌های کشور باید به سمت کیفی‌سازی حرکت کنند تا با یک تدبیر مناسب بتوان خروجی شایسته و قابل قبولی را از دانشگاه‌ها داشت.
رحیمی دانشگاه محقق اردبیلی را از دانشگاه‌های روبه توسعه کشور دانست و بیان کرد: دانشکده فناوری‌های نمین در رشته‌های موجود و در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد حمایت قرار می‌گیرد و سعی‌مان بر این خواهد بود تا شرایط مناسبی را در کیفی‌سازی این دانشگاه فراهم کنیم.
وی با حمایت از راه‌اندازی پردیس دانشگاهی در محقق اردبیلی تصریح کرد: با بررسی نهایی وزارت علوم شکل‌گیری این پردیس‌ها مشکل خاصی ندارد و ما نیز از این امر استقبال می‌کنیم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در مورد توسعه پارک‌ها و مراکز رشد در دانشگاه‌ها با همراهی مجموعه‌های اجرایی استان اردبیل بیان کرد: هرچند در برخی از استان‌ها فضای توسعه دانشگاه‌ها محدود شده ولی در استان اردبیل جای توسعه در رشته‌های مختلف وجود دارد و هیئت امنای دانشگاه محقق اردبیلی می‌تواند در مورد گرایش به رشته‌های مورد نیاز تصمیم‌گیری کرده و اعلام برنامه کند.
رحیمی ضرورت تکمیل ساختمان‌های نیمه تمام دانشگاه محقق اردبیلی به ویژه در حوزه فنی – مهندسی را یادآور شد و گفت: به جای آنکه احداث دانشگاه صنعتی را در استان اردبیل از صفر شروع کنیم به راحتی می‌توان اعتبار مورد نظر را صرف تکمیل پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌های فنی و مهندسی در دانشگاه محقق اردبیلی کرد تا شاهد شکل‌گیری یک مجموعه موفق بود.

توسعه کمی برخی دانشگاه‌ها تعجب‌برانگیز است
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه به بازدیدهای مکرر از دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: ما چند سالی است که درخواست می‌کنیم مجموعه‌های علمی و دانشگاهی کشور دست از گسترش کمی برداشته و به سمت کیفی‌سازی حرکت کنند تا یک روند مطلوبی را در تحصیلات دانشگاهی شاهد باشیم.
رحیمی با اذعان به اینکه بسیاری از دانش‌آموختگان کشور به دلیل نبود بازار کار بیکار هستند، اظهار کرد: این نتیجه همان توسعه کمی است که وزارت علوم چندان دخالتی در آن نداشته و بازیگران متعددی بر این امر دامن زده‌اند.
وی افزود: به جای راه‌اندازی دانشگاه‌های جدید که هیچ متقاضی ندارند باید به کیفیت تحصیلات تکمیلی همت کنیم تا از شرایط ناگوار در آینده پیشگیری شود.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه در برخی از دانشگاه‌ها حتی در مقطع دکترا نیز پذیرش دانشجو و ایجاد جذابیت‌ها بسیار سخت شده است، خاطرنشان کرد: سیاست وزارت علوم تقویت پارک‌ها و مراکز رشد فناوری است تا برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زمینه و فرصت اشتغال فراهم آید.
رحیمی در مورد محصولات قابل عرضه شرکت‌های دانش بنیان به بازار تصریح کرد: در این چرخه پیچیده باید صدور مجوز با دقت و سرعت انجام شود تا کالاهای تولیدی این شرکت‌ها به راحتی در بازار به فروش برسد.
وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری در سال جهش تولید بر مصرف کالای داخلی و ایرانی تاکید دارند که این دستور معظم‌له می‌تواند بهترین فرصت برای شرکت‌های دانش بنیان باشد تا محصولات خود را با دغدغه کمتر عرضه کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه صنعت معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه صنعتی دانشگاه ها راه اندازی کیفی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد

توحید سبزعلیپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال بازدید از داروخانه های سطح شهرستان پارس آباد مقادیر قابل توجهی داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده تخلفات این داروخانه ها برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارسال می شود، خاطرشان کرد: ما بر حضور فعال مسئول فنی در داروخانه ها و اطلاع رسانی های مکرر نسبت به اصالت سنجی داروها و فرآورده های سلامت محور در سامانه ثبت و ارزیابی تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات داروییتاکید جدی داریم.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در صورت مغایرت اطلاعات سامانه ثبت و ارزیابی تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات دارویی و موجودی فیزیکی داروخانه با قطع سهمیه موضوع در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه مطرح خواهد شد.

سبزعلیپور تصریح کرد: انبار دارویی داروخانه ها باید طبق آیین نامه و ضوابط به معاونت غذا و دارو معرفی و تاییدیه های لازم از سوی موسس اخذ شود.

وی ادامه داد: رعایت اصول علمی و فنی در ساخت داروهای ترکیبی و همچنین ارجاع بیمار به پزشک مربوطه ضروری است و در این راستا مدیریت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تمام تلاش خود را برای بررسی های کارشناسی به کار می گیرد.

کد خبر 6094610

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام