Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،ترامپ آشکارا درباره رایزنی ها و مذاکرات خود با سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان برای ورود به مرحله جدیدی از روابط سعودی با رژیم صهیونیستی مرحله کنارزدن پرده ها سخن گفته است که به نظر می رسد شاه سعودی که متعلق به نسل قدیم پادشاهان جزیره العرب است برخلاف نسل جدید حاکمان خلیج فارس هنوز به سیاست پیشینیان خود در ابراز دشمنی به رژیم صهیونیستی و پایبندی به مساله فلسطین حتی به شکلی ظاهری متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ گفته منتظر پیوستن شمار زیادی از کشورهای عربی به توافق عادی سازی است که قرار است 15 سپتامبر در کاخ سفید به امضا برسد، یعنی اینکه برخی کشورهای عربی آماده اعلام روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند.

بیشتر بخوانید

بازی بن سلمان و جرد کوشنر با خون خاشقجی!

ریاض؛ پیشرو این کشورهاست، اما این روزها شاهد مذاکراتی متناقض با مواضع خود است و شاید نظام سعودی در صورت اعلام رسمی الحاق به توافق خیانت امریکا، صاعقه بزرگی بر سرمردم خود فرود آورد.

عربستان عملا شاهد سرعت زمینه چینی برای نزدیکی به اسرائیل است کسانی که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عربستان و حجم ملاطفت و مهربانی بخش زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی با اسرائیل و میزان خشم و انزجار برخی از کاربران به فلسطینیان را دنبال می کنند، به سرعتِ عربستان جهت زمینه سازی برای اقدامی مشابه امارات پی می برند.

با توجه به اینکه شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی حساب های غیر واقعی یا ارتش سایبری بوده و بیانگر موضع واقعی مردم در هیچ زمینه ای نیست اما خطر آن این است که برای تعمیم دادن اندیشه و دیدگاه مشخصی از آن استفاده می شود و تظاهر می کند اندیشه اکثر جامعه است در حالی که در جامعه در اقلیت است و فقط برای اماده کردن مردم برای پذیرفتن این دیدگاه با روشی ساده تر و شتابان تر است.

با بررسی گذرای صفحه محمد السعود وبلاگ نویس سعودی که از اراضی اشغالی دیدن کرده و به روابط محکم خود با بنیامین نتانیاهو مشهور است می توان اراده سیاسی حاکم بر عربستان را دریافت زیرا عدم محاکمه یا بازجویی سعود علیرغم سفر به اراضی اشغالی و جاسوسی بی وقفه برای صهیونیست ها و رهبران معروف اسرائیلی و موافقت با درخواست صهیونیست ها برای سفر بدانجا علیرغم مخالفت ریاض با ورود اسرائیلی ها به این سرزمین، بیانگر دیدگاه جدید عربستان نسبت به روابطش با رژیم صهیونیستی است.

از وضعیت دشمنی متقابل ریاض و تل آویو تا اعلام موافقت ریاض با پرواز هواپیماهای اسرائیل از حریم این کشور به امارات و عبور اولین هواپیمای شرکت اسرائیلی " عال " از حریم هوایی عربستان، تحولات سریع روابط میان دو کشور، بار دیگر می توان به دیدگاه محمد بن سلمان ولی عهد سعودی برای عربستان آینده که چشم انداز 2030 سعودی نام دارد ، پی برد.

ریاض برای اعلام موافقت خود با الحاق به توافق عادی سازی میان امارات و رژیم صهیونیستی فقط چند روز فرصت دارد علیرغم اینکه اکنون همه نگاه ها به سوی بحرین است کشوری که به روابطش و مواضع حمایتگرانه خود از رژیم صهیونیستی و برقراری روابط کشورهای عربی و اسلامی با این رژیم مشهور است.

یکی از فرضیه ها که دور از ذهن نیست خالی ماندن تخت شاهی با وفات ملک سلمان یا کشتن وی است زیرا با دیدگاه فرزند و ولی عهد تشنه ی قدرت و حکومت و رفتار نادرست وی در برخورد با رقبای سیاسی و غیر سیاسی خود بعید نیست پدرش سربه نیست و وی به عنوان شاه منصوب شود و حکومت به وی واگذار خواهد شد. چنین اقدامی وی را زودتر از موعد بر تخت شاهی می نشاند و طرح هایی که به دستور پدرش متوقف شده آغاز خواهد شد اما خطر این اقدام بروز اختلافات عمیق در عربستان و ظهور عمویش شاهزاده احمد بن عبدالعزیز رقیب قدرتمندی برای بن سلمان است که از حمایت مشترک آمریکا و بریتانیا برخوردار است و با حمایت گسترده شاهزادگان خاندان حاکم عربستان از وی در برابر بن سلمان ،زمینه برای بروز هرج و مرج و جنگ خانگی و افزایش آمار ترورها چه بسا در رده شاهزادگان فراهم می شود.

بنابراین، عربستان این روزها به ویژه در صورت قانع نشدن شاه سلمان نسبت به پذیرفتن این ماجراجویی، آبستن حوادث غافلگیر کننده ای است و شاید جایگاه خود را در جهان عرب و اسلام از دست بدهد.

منبع: العالم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بن سلمان عربستان سعودی رژیم صهیونیستی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی