Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۲۱ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

با همکاری پلیس و سربازان گمنام امام زمان، ۴۲۰ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۴۲۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس شهرستان لارستان و سربازان گمنام امام زمان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با همکاری سربازان گمنام امام زمان با انجام اقدامات فنی و تخصصی، از وجود یک محموله مواد مخدر در یک منزل مسکونی در یکی از محلات این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از یک سواری پراید که در حیاط منزل پارک بود ۴۲۰ کیلو تریاک کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه قاچاقچی حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، عنوان داشت: مواد مخدر زمینه ساز سایر جرایم و آسیب‌های اجتماعی بوده و پلیس استان فارس با سوداگران مرگ برابر قانون برخورد خواهد کرد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۴۰۰ سی سی به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از منازل سطح شهر کازرون مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۴۰۰ سی سی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: طرح برخورد با قاچاق کالا و دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف ۳۲ کیلو مواد افیونی در داراب

فرمانده انتظامی "داراب" از توقیف یک سواری فولکس و کشف ۳۲ کیلوگرم هروئین و شیشه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در راستای مبارزه قاطع با سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه انتظامی "رستاق" این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و کنترل دقیق محور‌های مواصلاتی، یک سواری فولکس حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین و ۱۷ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف و ضبط شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، از عزم جدی پلیس در برخورد با سوداگران مرگ خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس، قاچاقچیان در امان نخواهند بود.

تصادف در جاده خوزی - وراوی یک فوتی ویک زخمی بر جای گذاشت

فرمانده پلیس راه لامرد گفت: براثر تصادف یک دستگاه پراید با موتور سیکلت در کیلومتر۴ جاده خوزی - وراوی، راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده دردم جان باخت وترک نشین نیز به بیمارستان لامرد انتقال داده شد.

سرگرد علیرضا برومندی علت این حادثه را بی احتیاطی از جانب راننده پراید به علت عدم توجه به جلو اعلام کرد.

پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی در تشریح این خبر گفت: در راستای تامین نظم و امنیت، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و بازدید از صنوف در مردادماه توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی به مرحله اجرا گذاشته شد.

او اظهار داشت: در همین راستا ۲۸۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که درجریان این طرح، ۳۲ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات بهداشتی پلمب و برای ۲۰ واحد صنفی دیگر اخطاریه صادر شد.

سرهنگ زینلی ادامه داد: در صورتی که سایر واحد‌های صنفی در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده و قوانین و مقررات را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اعلام تداوم و تشدید اینگونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

دستگیری ۲ اراذل و اوباش در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری ۲ نفر اراذل و اوباش معروف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان داشت: ۲ نفر اراذل و اوباش که در شب تاسوعا در یکی از محلات این شهرستان با فحاشی و قمه کشی اقدام به ایجاد ناامنی و رعب و وحشت برای عزاداران حسینی کرده بودند با اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران انتظامی، در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: این افراد پس از دستگیری و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام، تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ فرهادی با بیان اینکه نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند باعث برهم زدن نظم و امنیت در جامعه شوند برخورد قاطع می‌کند، از شهروندان خواست هرگونه خبر در این زمینه را از طریق شماره ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند و مطمئن باشند پلیس این اجازه و فرصت را از اراذل و اوباش سلب خواهد کرد.

انتقام جویی از دختر خاله در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل مزاحمت اینترنتی خبر داد و گفت: متهم با ساخت پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، باعث ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکی شده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی مراجعه خانمی ۲۳ ساله به پلیس فتا مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و درج شماره تلفنش در صفحه مورد نظر، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویرخصوصی شاکی به همراه شماره تلفن وی کرده که این موضوع سبب هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت‎ برای ایشان شده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس فتا با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات بدست آمده، متهم که پسر خاله شاکی بود را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم شد که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و مواجه با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام سایبری با بیان اینکه متهم هدف خود از این کار را انتقام و خصومت شخصی عنوان کرد، گفت: انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران بدون رضایت آن‌ها، اغلب موجب هتک حرمت افراد شده است و این موضوع برابر قانون جرم است و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

سرهنگ سلیمانی با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir، از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده کرده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی، با ما در میان بگذارند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در هفته جاری با هدف برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و پیشگیری از سایر جرایم خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: در این راستا ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند ضمن دستگیری ۱۶ معتاد و خرده فروش، ۸ کیلو تریاک نیز کشف و ضبط کنند.

سرهنگ امجدی عنوان داشت: توقیف ۱۱۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۹ سارق و کشف ۱۲ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: موفقیت پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، حاصل همکاری صمیمانه مردم فهیم این شهرستان است و ان شا الله با این تعامل سازنده در آینده شاهد پاک شدن همه محلات جرم خیز از وجود افراد هنجارشکن خواهیم بود.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده افرادی که اقدام به تهیه، مصرف و توزیع مواد مخدر می‌کنند گزارش آن را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به دستگیری مجرمان اقدام شود.

هشدار پلیس آباده درخصوص پیشگیری ازسرقت منزل

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آباده" در راستای پیشگیری از سرقت منزل، هشدار‌هایی را به شهروندان توصیه کرد.

سرهنگ حسین محمدی گفت: اگر چه پلیس متولی حفظ نظم و امنیت در جامعه به شمار می‌رود، اما شهروندان می‌توانند با رعایت نکات ذیل در پیشگیری از سرقت پلیس را یاری کنند.

۱-شهروندان تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنند.
۲-برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، کلیه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو و ... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.
۳-درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید.
۴-هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن درب خروجی اکتفا نکنید بلکه کلیه درب‌های داخلی ساختمان اعم از پشت بام، هال، اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت و. را قفل کنید.
۵-در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل را تعویض کنید.
۶-کنترل ورود و خروج در مجتمع‌های مسکونی را به سرایدار یا نگهبان مطمئن بسپارید. با این حال از بازگذاشتن درب ورودی منزل (حتی برای مدت کوتاهی) در طول شبانه روز خودداری کنید.
۷-کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید.
۸-از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.
۹-همواره دقت کنید تا کلید خود را بر روی قفل در جای نگذارید.
۱۰-برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درب همسطح کنید و در صورت عدم امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.
۱۱-حتی الامکان در‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز کنید.
۱۲-از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.
۱۳-در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن به صورت یک جا خودداری کرده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.
۱۴-نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکنید.
۱۵-از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید.
۱۶-چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.
۱۷-در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند.
۱۸-از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید.
۱۹-علائمی که نشان می‌دهد به مسافرت رفته اید را از بین ببرید و از همسایه خود بخواهید که اتومبیل خود را گاهی مقابل راه ورودی منزل شما پارک کند.
۲۰-نسبت به خودرو و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریعاً به مراکز ۱۱۰ اطلاع دهید.
۲۱-از باز کردن در به روی افراد ناشناس مخصوصاً هنگام شب خودداری کرده و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید.
۲۲-شب‌ها هنگام استراحت درب‌های ورودی ساختمان را قفل کنید.
۲۳-در مواقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر خودداری کرده و حتی المقدور از کلید‌های زمان دار خودکار استفاده کنید و یا اینکه از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان خود بخواهید که روشنایی داخل منزل را در هنگام شب تغییر دهند.
۲۴-به زنگ‌های بی وقت و بی مورد تلفن و منزل بی توجه نبوده و آن‌ها را به عنوان زنگ خطر تلقی کنید.
۲۵-حتی الامکان منزل خود را برای گردش یا ملاقات دوستان و فامیل به صورت یکسان و یکنواخت ترک نکنید.
۲۶-از قراردادن وسایل با ارزش در داخل حیاط خودداری کنید.
۲۷-به هنگام ترک منزل تمامی پرده‌ها و کرکره‌ها را نکشید. برخی از آنان را به همان صورتی بگذارید که در حالت عادی از آن‌ها استفاده می‌کنید.
۲۸-از ورود افرادی که به عنوان مأمور انتظامی، دارایی، شهرداری، سرشماری، کارگر خدماتی، مأمور آب، برق، تلفن، گاز و ... به منزل شما مراجعه می‌کنند ضمن مشاهده کارت شناسایی و حصول اطمینان، اجازه ورود داده شود.
۲۹-اسناد و مدارک معتبر، دسته چک و دفترچه‌های حساب بانکی را در محلی مطمئن و به دور از دسترس دیگران نگهداری کنید.
۳۰-چنانچه در همسایگی شما افراد معتاد و مظنون به خلافکاری سکونت دارند و یا مواردی مثل رفت و آمد و جابجایی مشکوک صورت می‌گیرد مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا کلانتری محل خود گزارش کنید.
۳۱-چه بسا متکدیان به ظاهر ناقص العضو و بطور کلی افرادی که به عناوین مختلف به منازل شما مراجعه می‌کنند، اعم از زن و مرد از سارقین زبردست و یا مخبر سارقین باشند. به محض مشاهده موارد مشکوک در این خصوص پلیس ۱۱۰ و یا کلانتری محل خود را در جریان بگذارید.
۳۲-محل نگهداری طلا و جواهر و فاکتور‌های آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید.
۳۳-کارتن و کتابچه (کاتولوگ) اجناس خود را که حاوی مشخصات فنی آنهاست، در جای مطمئن نگهداری کنید.
۳۴-همه افراد مسلح مأمور نیستند، در صورت برخورد با چنین افرادی کارت شناسایی معتبر و حکم مأموریت آنان را مطالبه و به دقت آن را ملاحظه کنید.
۳۵-چنانچه فرد یا افرادی با ادعای مأموریت، استفاده از پشت بام منزل شما را برای دستگیری متهم درخواست کردند، کارت شناسایی و حکم ماموریت آنان را رویت کنید. در صورت عدم حصول اطمینان می‌توانید سریعاً هویت فرد را از کلانتری محل یا منطقه انتظامی مربوطه استعلام کنید.
۳۶-سارقین معمولاً منازلی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که از ساختمان‌های دیگر دورتر، فاقد حفاظ، دارای ساکنین کم و مسن بوده و اموال قابل ملاحظه‌ای را در آن شناسایی کرده باشند و بر اساس شناسایی قبلی آن‌ها دسترسی به راه‌های فرار در آن بیشتر باشد. اگر این مساله شامل حال شما نیز می‌شود پس غفلت نکنید.
۳۷-شماره سریال یا مشخصات کامل اجناس و لوازم خانگی خود از قبیل لوازم صوتی و تصویری، لوازم برقی و سایر لوازم با ارزش را در دفتری مخصوص ثبت کرده و برای اطمینان بیشتر از آن‌ها عکس تهیه کنید.
۳۸-در گرمای تابستان از باز گذاشتن در و پنجره‌های فاقد حفاظ خودداری کنید.
۳۹-از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و یا دست فروشان و ... به داخل مجتمع‌ها و حتی منازل ممانعت به عمل آورید.
۴۰-روی تمام درب‌های ورودی و خروجی و داخل درب‌های پارکینگ یا زیر زمین منزل خود قفل ایمنی نصب کنید.
۴۱- در صورت استفاده از منازل کرایه‌ای، حفاظت بیشتری از وسایل خود داشته باشید.
۴۲- از ورود افرادی که به عنوان سمسار یا خریدار ضایعات مراجعه می‌کنند بدون شناسایی قبلی جلوگیری کنید.
۴۳- از سیستم دزدگیر برقی و آیفون تصویری استفاده کنید.
۴۴-در صورتی که وسایل منزل در طول شبانه روز توسط افراد ناشناس مورد سرقت قرار گرفت، فوراً مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی مواد مخدر ارتقاء امنیت اجتماعی موتورسیکلت قاچاق فرمانده انتظامی اراذل و اوباش افراد ناشناس خودداری کنید نظم و امنیت منزل خود استان فارس یک دستگاه واحد صنفی مواد مخدر پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه سرقت در طول سه سال گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در همه زمینه‌ها بودیم و در کشف جرم با تلاش مجموعه انتظامی استان شاهد افزایش کشف در سه سال متوالی بودیم، اظهار داشت: در حوزه کاهش سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۱۳ درصدی و کسب رتبه چهارم در بین استان‌های کشور شدیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است، گفت: نسبت به نرخ وقوع سرقت نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در حوزه سرقت‌های خشن، خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه‌ها و تلاش مجموعه انتظامی کاهش چشمگیری در این سه سال داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته ۲۶ در کاهش سرقت داشتیم، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های خرد استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و آمادگی داریم در صورت تأمین اعتبار برای ترک و بازپروری معتادان در مدت بسیار کوتاهی کمتر از ۱۰ روز همهٔ معتادان جمع‌آوری شوند و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شود.

سردار الهی، تصریح کرد: در حوزه سلاح و مهمات باتوجه‌به فرهنگ استان و قرابت و دوستی مردم با سلاح و همسایگی با سه استان مرزی مقداری سلاح در دست مردم وجود دارد که خوشبختانه در این حوزه عملکرد خوبی در استان داشتیم همین امر باعث کاهش تیراندازی و سرقت‌های مسلحانه در استان در سه سال گذشته شده است؛ ولی بااین‌حال در این حوزه نیاز به کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر و خرده‌فروشان در سال اول حضور بنده میانگین کشف مواد مخدر استان بین ۵ تا ۶ تن بود که در سال گذشته بیش از ۱۰ تن و ۶۰۰ کشف مواد مخدر داشتیم که از این حدود مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوی آن از خرده‌فروشان کشف شده است و از ابتدای سال جدید تا کنون یک تن ۷۱۰ کیلو کشف مواد مخدر داشتیم؛ یعنی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات که یک دغدغه است در ۲ سال گذشته باتوجه‌به وضعیت کشور و کاهش کرونا و افزایش سفرها در همه آیتم‌های تصادفات روند کاهشی داشتیم، گفت: کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش ۳۳ درصدی تصادفات حاصل تلاش و حضور پلیس در سطح شهر و محورهای مواصلاتی بوده است.

سردار الهی، گفت: در حوزه قتل در دو سال اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ کاهش قتل در استان داشتیم؛ ولی بااین‌حال در حوزه قتل و نزاع و در گیری‌ها نیاز به کار فرهنگی است.

وی گفت: باتوجه‌به گسترش روزافزون فناوری‌ها و پیچیدگی جرایم خوشبختانه در حوزه جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان و سایر پلیس‌های تخصصی بیش از ۹۰ درصد جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به‌منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور در کنار سایر دستگاه‌ها و مردم با تمام توان آماده‌ایم تا این اتفاق مهم بیفتد.

کد خبر 6092514

دیگر خبرها

  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • دستگیری عاملان تیراندازی در زابل
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • ناکامی قاچاقچی در انتقال ۴۲۴ کیلو تریاک
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل