Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع اسرائیلی امروز (جمعه) از رایزنی‌های دولت‌های امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر با تشکیلات خودگردان برای عدم مخالفت با سازش در ماههای گذشته خبر دادند.

به نوشته وبسایت معا، روزنامه‌ عبری‌زبان «گلوبز» به نقل از منابع آگاه نوشته است که این رایزنی‌ها سری بوده و ریاض و ابوظبی به تشکیلات خودگردان وعده داده بودند که در ازای عدم مخالفت با عادی‌سازی روابط با تل آویو، روند الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی را متوقف کرده و مذاکرات با اسرائیل نیز آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این دو کشور طرح‌های اقتصادی بزرگی را به مقامات رام‌الله پیشنهاد داده بودند که از جمله آن‌ها سرمایه‌گذاری گسترده در زیرساخت‌ها و باز شدن کانال‌های مستقیم تجارت و فروش نفت و گاز با قیمت پایین به فلسطینی‌ها بود. ریاض و ابوظبی همچنین پیشنهاد ساخت شهرک‌های صنعتی بزرگ و به کار گیری دهها هزار نفر از مهندسان و دانشگاهیان فلسطینی در شرکت‌های کشورهای عربی خلیج فارس را به طرف فلسطینی داده بودند.

بنابراین گزارش، در این رایزنی‌ها، مسأله غزه و کمک به تشکیلات خودگردان برای تسلط دوباره بر این منطقه نیز به میان آمده بود.

امارات و عربستان همچنین به تشکیلات خودگردان وعده داده بودند که توافق اقتصادی پاریس (۱۹۹۴) را اجرایی کنند.

روزنامه اسرائیلی «گلوبز» به نقل از منابع خود نوشت که تشکیلات خودگردان چنین پیشنهاداتی را غیر عملی خوانده و با آن مخالفت کرده است.

دولت امارات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد از عادی‌سازی روابط با یکدیگر خبر دادند که محکومیت شدید تشکیلات خودگردان و دیگر گروههای فلسطینی را به همراه داشت.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز تلاش سازمان آزادیبخش فلسطین برای قرائت بیانیه‌ای علیه سازش در نشست دوره‌ای اتحادیه عرب با لابی‌گری و فشار شدید امارات و بحرین با ناکامی همراه شد و اتحادیه عرب هیچ بیانیه‌ای علیه امارات صادر نکرد که این مسأله نیز موجب خشم دو چندان فلسطینی‌ها شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین تشکیلات خودگردان سازش امارات تشکیلات خودگردان داده بودند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر تصمیم خود برای ادامه گفت وگو و تلاش برای وحدت نیروهای فلسطینی تاکید کردند.

وی دراین‌باره گفت: به دعوت چین، نمایندگان حماس و فتح اخیراً به پکن آمدند تا گفت‌وگوی عمیق و صریح داشته باشندو برای آشتی نیروهای فلسطین فلسطینی به گفتگوی عمیق و صریح تلاش ادامه دهند.

به گفته سخنگوی وزارت چین «دو طرف بر ادامه روند گفتگو و تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین در اسرع وقت توافق کردند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچین گفت که دو طرف تمایل سیاسی خود را برای دستیابی به آشتی از طریق گفتگو ابراز کردند و هر دو طرف قدردانی عمیق خود را از حمایت چین از مردم فلسطین اعلام کردند.

کد خبر 6092968

دیگر خبرها

  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح