Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - رئیس گروه مالی گردشگری در بازدید از مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: اجرای 5 طرح توسعه ای، افزایش صادرات و رسیدن به تولید حداکثری در اولویت برنامه های مجتمع در سال جهش تولید باشد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهدی جهانگیری افزود: احداث یک واحد ذوب با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن برای تولید شمش فولاد، احداث واحد ذوب ۴۵۰ هزارتنی شاهین بناب، ایجاد اکسیژن پلنت برای تولید اکسیژن به ظرفیت ۹۰ میلیون مترمکعب در سال و طرح تولید فروآلیاژ( فروسیلیس، فروسیلیکومنگنز و فرومنگنز) به ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال از مهم ترین طرح های مجتمع فولاد بناب محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اجرای طرح های توسعه، جزء لاینفک فعالیت های مجتمع فولاد بناب است که باید با بکارگیری مشاوران و پیمانکاران مجرب، اولویت بندی و عملیاتی شود.
جهانگیری ادامه داد: در سال جاری اقدامات مثبتی در مجتمع فولاد بناب انجام شده اما لازم است تلاش ها برای رشد تولید و صادرات و همچنین ورود سهام این شرکت در بورس بیش از پیش افزایش یابد.
وی که در جمع مدیران مجتمع فولاد صنعت بناب سخن می گفت، تصریح کرد: درآمدهای فولاد بناب صرف توسعه مجتمع و  همچنین عمران و آبادانی شهرستان بناب خواهد شد.
رئیس گروه مالی گردشگری  بر لزوم اختصاص ۲۰ درصد تولیدات مجتمع به صادرات تاکید کرد و از مدیران مجتمع خواست تا با استفاده از نیروهای توانمند شرکت و بکارگیری مشاوران مجرب حضور در بازارهای جهانی را تقویت کنند.
در این بازدید، مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب گزارشی از فعالیت های انجام شده در سال جاری ارائه کرد و گفت: در سال جهش تولید، وضعیت این شرکت در بسیاری از شاخص ها از جمله تولید و صورت های مالی مثبت بوده و در مقایسه با سال های گذشته رشد کرده است.
بابک علیزاد شهیر افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار و ۷۰۰ تن از محصولات این شرکت به خارج از کشور صادر شده و بازاریابی برای افزایش میزان صادرات در نیمه دوم سال جاری در اولویت برنامه های این شرکت قرار گرفته است.
وی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات مجتمع تصریح کرد: با هدف بازاریابی برای صادرات بیشتر محصولات مجتمع بناب، امسال در نمایشگاه اربیل و کردستان عراق شرکت می کنیم و در صورت لزوم  دفتر صادرات در عراق را ایجاد خواهیم کرد.
علیزاد شهیر همچنین به طرح های توسعه مجتمع فولاد بناب اشاره کرد و از اصلاح ساختار مالی شرکت برای ورود سهام این شرکت به بورس تا پایان سال جاری خبر داد.
مدیرعامل مجتمع فولادبناب همچنین از بومی سازی برخی از تجهیزات و اقلام مورد نیاز خطوط تولید خبر داد: داخلی سازی بعضی از اقلام مورد نیاز توسط متخصصان این شرکت با قیمتی کمتر از یک پنجم مشابه خارجی آن باعث شده تا علاوه بر ارتقاء دانش فنی نیروها، صرفه جویی ارزی مطلوبی برای کشور ایجاد شود.
این گزارش حاکیست: مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری و هیات همراه در سفر به شهرستان بناب از خطوط تولید، اقدامات انجام شده در خصوص طرح های توسعه و همچنین فعالیت های انجام گرفته در خصوص بومی سازی تجهیزات مورد نیاز مجتمع فولاد صنعت بناب بازدید کردند.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: مجتمع فولاد صنعت بناب مجتمع فولاد بناب سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳ بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و ۵ درخواست وزارت نفت برای توسعه میادین نفت و گاز خصوصاً در مناطق مشترک با کشورهای همسایه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

محمد مخبر در این جلسه با تأکید بر لزوم ارائه مباحثی اساسی و زیرساختی در شورای اقتصاد گفت: مهمترین معیار برای برنامه‌ریزی اقتصادی کشور انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری است که باید ریل گذاری اقتصادی در این راستا انجام پذیرد.

معاون اول رئیس جمهور ضمن تاکید بر ارائه گزارشی دقیق از وضعیت اجرای شعار سال گذشته در جلسه آتی، ادامه داد: در دولت برنامه‌ای برای تحقق شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تهیه و تصویب شده که باید در جلسات آتی شورای اقتصاد نحوه اجرای آن مورد بررسی قرار گرفته و به صورت دائم پایش شود.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه تحقق جهش تولید اقدامات و تصمیمات بسیار خوبی در دولت اتخاذ شده، تصریح کرد: باید برای افزایش مشارکت مردمی در راستای جهش تولید نیز با کمک مجلس شورای اسلامی برنامه‌ها و طرح‌های لازم پیش بینی شود تا مردم بدانند مشارکت مردمی در اقتصاد و تولید چگونه امکان پذیر و عملیاتی است.

وی خاطرنشان کرد دولت سیزدهم در ابتدای سال جاری با همکاری اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، سازمان‌های مردم نهاد و جریان‌های فعال اقتصادی در حال تسریع و آماده سازی بسترهای لازم برای حضور مردم در اقتصاد و بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود است.

مخبر در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای جهاد کشاورزی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رؤسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان مربوطه حضور داشتند، بر ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر طرح‌های توسعه‌ای میادین مشترک نفت و گاز تاکید کرد و در ادامه طرح «افزایش سقف اعتباری و زمانی قراردادهای طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی» و همچنین طرح «احداث مخزنگاه شهید مهدوی بندرعباس» تصویب شد.

همچنین کلیات طرح «توسعه و بهره برداری میادین نفت سامان و دلاوران»، طرح «بهبود بازیافت، افزایش تولید و انجام عملیات بهره برداری یکپارچه میدان مشترک نفتی آزداگان» و طرح «بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره برداری میدان مشترک نفتی آذر» مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از برگزاری جلسات مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه در خصوص جزئیات طرح‌های مذکور، تصمیمات جلسه ابلاغ شود.

گفتنی است درخصوص طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی با افزایش مبلغ اعتباری به میزان ۳/۰۷ میلیارد دلار، ۲۱ حلقه چاه تکمیل و ۴۲ میلیون متر مکعب گاز روزانه به ظرفیت کشور اضافه می‌شود.

کد خبر 6094537 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته