Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم غرب گلستان که ماه ها نماینده ای در مجلس یازدهم ندارند انتظار دارند که منتخب مجلس شیشه عمر محرومیت غرب گلستان را با مطالبه گری و پیگیری بشکند.

خبرگزاری شبستان -گرگان، داود خاندوزی؛ در دوره نخست در  حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن ۱۹۳ هزار و ۷۱۶ نفر واجد شرایط در انتخابات بودند که از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۹۵۷ نفر معادل ۶۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۱ درصد در انتخابات شرکت کردند اما در پایان این انتخابات هیچ کدام از داوطلبان به کرسی مجلس شورای اسلامی نرسید.

 

این موضوع باعث شد که انتخابات در غرب استان گلستان به مرحله دوم کشیده شود، وزارت کشور در ابتدا زمان 29 فروردین 99 را برای برگزاری انتخابات مرحله دوم اعلام کرده بود اما به دلیل آنکه کشور تحت شعاع مهمان ناخوانده این روزهای کشور قرار گرفت کرونا این انتخابات را تقریبا 5 ماه به عقب افتاد و در نهایت در 21 شهریور تکلیف هفتمین نماینده مجلس شورای اسلامی در گلستان مشخص شد.

 

در این دوره از انتخابات گرچه تلاش زیادی اتفاق افتاد که مشارکت حداقل 50 درصدی رقم بخورد اما به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا، حذف شدن تعداد زیادی از داوطلبان مد نظر مردم این منطقه از دور انتخابات و گلایه از عملکرد دولت برای ساماندهی وضعیت اقتصادی و معیشتی باعث شد که در نهایت با مشارکت بیش از 58 هزار نفری این انتخابات به پایان برسد.

 

غرب گلستان گرچه از ظرفیت های خوبی چه در حوزه گردشگری و چه در حوزه شیلات برخوردار است اما سال های سال است که برخی از مطالبات آنها به روی زمین مانده است به طوری که در حال حاضر شهرستان گمیشان جزو 31 استان کمتر برخوردار کشور به شمار می رود.

 

این مشکلات و دغدغه ها از یک سو و از سویی دیگر ناملایمتی های طبیعت از جمله سیل و موضوع پسروی آب خلیج گرگان باعث شده است که مردم انتظار داشته باشند نماینده مجلس شورای اسلامی آستین همت را بالا بزند و نسبت به سرو سامان دادن این شرایط اقدام جدی داشته باشد.

 

گرچه این موضوعات به همراه حمایت از اشتغال، توسعه باغات و صنایع تبدیلی و توجه به زیرساخت های این منطقه در سخنان دو داوطلبی که به مرحله دوم انتخابات راه یافته بودند نیز بارها و بارها از رادیو و تلوزیون تکرار شد.

 

*نماینده مردم در مسیر گره گشایی از مشکلات مردم حرکت کند

«مصیب عباسی»، عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان در این باره می گوید: نمایندگان مجلس نخبگان جامعه به شمار می روند که مردم با آرای خود انتخاب می کنند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان  ادامه داد: فردی که انتخاب می شود مسئولیت سنگینی برعهده دارد و مردم در پای صندوق رای این سرمایه را دست کسانی می دهیم که در مسیر گره گشایی مشکلات جامعه حرکت کند.

 

عباسی بیان کرد: انتظار است که نمایندگان مجلس در چارچوب قانون مطالبات مردم را پیگیری کند، نماینده ناظر دانا و به هنگام در فضای کشور است و هر جا فساد و ویژه خواری است باید با آن مقابله کند و مردم از نماینده مجلس این انتظار را دارند.

 

وی افزود: مردم انتظار دارند که در کار ملت و جامعه گره ای وجود نداشته باشد و نماینده مجلس از بودجه و اعتبار حوزه انتخابیه  و استان خود حمایت کند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان  متذکر شد: استان گلستان بالغ بر یک میلیون 900 هزار نفر جمعیت دارد و شهر و روستا این استان نیاز به زیرساخت هایی دارد که تامین نشده است.

 

عباسی بیان کرد: حق بهداشت و درمان از موضوعاتی است که نمایندگان باید پیگیری کنند و مسئولان دولتی و نمایندگان باید با هم برای توسعه استان همراه باشد و در فصل بودجه توانمندی خود را باید نمایندگان نشان دهند.

 

وی افزود: نماینده مجلس باید توانمندی خود را در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی نشان دهد و  در حضور در کشورهای دیگر سفیر گفتمان انقلاب باشد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان  ابراز داشت: نماینده مجلس شورای اسلامی قدرت سواد و تمدنی یک جامعه را نشان می دهد و نماینده مجلس باید شجاعت در کلام ، منطق در گفتار و دقت در روش داشته باشد.

 

عباسی افزود: مجلس برای موضوعات فساد کم وقت گذاشته است و امروز مجلس جای صلابت است و اگر مشکلی می بینیم به دلیل آن است که ضعف ها در کشور خودنمایی می کند.

 

وی تاکید کرد: فرمانداران و استانداران باید تعامل دو سویه با نمایندگان مجلس داشته باشند تا بتوانند مشکلات را از پیشرو بردارند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان  بیان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید درصد فساد کاهش یابد و تبعیض و رانت گرایی زیبنده انقلاب اسلامی نیست و باید جلوی آن را بگیریم و مکتب شهدا باید مشق نمایندگان مجلس باشد.

 

همچنین این انتخابات نخستین تجربه کشور در برگزاری انتخابات در فضای کرونا بود و قطعا وزارت کشور به بررسی ضعف و قوت برگزاری این انتخابات می پردازد.

 

*برگزاری انتخابات در سایه کرونا 

«ابراهیم قدمنان» فرماندار کردکوی در خصوص ابتکارات غرب گلستان در برگزاری مرحله دوم یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی می گوید: برنامه ریزی خوبی در صبح امروز برای توزیع صندوق اخذ رای اتفاق افتاد و عوامل شعبه برای دریافت صندوق در ساعت پنج و 30 دقیقه در محل فرمانداری حاضر شدند و به نوبت نسبت به دریافت صندوق های اخذ رای اقدام شد.

 

فرماندار کردکوی بیان کرد: همچنین برای آنکه در ساعت پایانی نیز در فرمانداری تجمع اتفاق نیفتد هماهنگی با شعب اخذ رای برای ارسال صندوق آرا به فرمانداری انجام شد و امیدواریم به عنوان یک پایلوت از آن در انتخابات بعدی استفاده شود.

 

قدمنان افزود: برای حفظ سلامتی عوامل اجرایی علاوه بر ضدعفونی شعب اخذ رای با نظارت کارشناسان بهداشت تقسیمی در مراکز  پخت غذا اتفاق افتاد و  در هفت منطقه در روستا و در دو منطقه شهری نسبت به پخت غذا برای عوامل اجرایی اقدام شد.

 

وی گفت: برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی نیز هم در استانداری گلستان و هم در فرمانداری با دو داوطلب صحبت شد و باید و نباید ها به آنها تاکید شد.

 

فرماندار کردکوی بیان داشت: صدا و سیما 180 دقیقه به این دو داوطلب وقت برای تبلیغات قرار داد و این مهم فرصت خوبی برای معرفی این دو داوطلب بود و همچنین رسانه ها و فضای مجازی همراهی خوبی در این دوره از انتخابات داشتند.

 

قدمنان تاکید کرد: برای بعد از انتخابات نیز صحبت شده است که کسی که نتوانسته رای اعتماد مردم را جلب کند به رقیب خود تبریک بگوید و اگر هم شکایتی دارد به صورت کتبی اعلام کند و قطعا این موضوعات در چارچوب قانون مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

وی افزود: همچنین تاکید ما به داوطلبان بر این بود که در ساعت شمارش رای حق تجمع در فرماندرای را ندارند و جلوی صندوق سطح شهر تجمع امروز با این تاکیدات صورت نگرفت و مردم با آسودگی خاطر رای خود را به صندوق انداختند.

 

به هر حال مردم غرب گلستان که ماه ها نماینده ای در مجلس یازدهم ندارند انتظار دارند که پس از این انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی  شیشه عمر محرومیت غرب گلستان را با مطالبه گری و پیگیری بشکند و این موقعیت را فرصتی برای خدمتگزاری بداند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مطالبات مردمی نمایندگان مجلس انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس انتخابات مجلس عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس غرب گلستان مرحله دوم اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهرداد لاهوتی منتخب مردم شهرستان لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در صدا وسیمای مرکز گیلان با مدیر کل این مرکز دیدار و گفتگوکرد.

مهرداد لاهوتی در این دیدار ضمن قدردانی از ابتکارعمل رسانه ملی در ایجاد کانال‌های تلویزیونی و افزایش مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، از صدا و سیما خواست مثل همیشه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در حل مشکلات استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی از جمله محصولات استراتژیک استان همچون برنج، چای و ابریشم یاری کند.

منتخب مردم لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره دغدغه‌های مردم استان و شهرستان لنگرود در سه بخش کشاورزی، برنج، چای و ابریشم افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برنج، باغ‌های چای و توت به علت حمایت نکردن کشاورزان، واردات بیش از حد این محصولات، نبود سد‌های کافی و مدیریت ضعیف منابع آبی در فصل بارش ها، بخشی از مشکلات استان و شهرستان است.

وی همچنین به کم توجهی به صنایع در گیلان از جمله صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: تکمیل بندر گردشگری شمال کشور در چاف و چمخاله و بهره برداری از تله کابین لنگرود می‌تواند در اقتصاد استان اثر گذار باشد.

مهرداد لاهوتی مهاجرت به گیلان را از دیگر موارد مهم و قابل توجه دانست وافزود: با توجه به مهاجرت پذیر بودن گیلان باید در فراهم کردن زیر ساخت‌های استان تجدید نظر کرد تا در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

مهرداد لاهوتی همچنین حل تداخل زمین‌های مردم با دولت ، در چاف و چمخاله و بخش اطاق ور لنگرود را از دیگر دغدغه‌های این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و راهکار‌های حل آن را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد گفت: از صدا و سیمای گیلان هم به عنوان حلقه واسط بین حاکمیت و مردم می‌خواهیم مثل همیشه با تولید برنامه‌های مختلف ما را در رسیدن به اهداف یاری کنند تا مشکلات مردم این استان کشاورزی را حل کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه صداوسیما، صدای مردم به مسئولان است، گفت: هم اکنون برنامه‌های خبری و تولیدی بسیاری با رویکرد حل مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها در این مرکز در حال تولید و پخش است و برنامه‌ی جدید تلویزیونی «پاسخ» با رویکرد پیگیری مطالبات مردم از مسئولان که هر چهارشنبه ساعت ۳۰: ۲۱ از شبکه باران پخش می‌شود از جمله این برنامه هاست.

تقی ربانی انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات همه‌ی شهرستان‌ها از جمله لنگرود با رویکرد «عدالت گستری»، «هویت محوری» و «شتاب دهی در پیشرفت» را از برنامه‌های الویت دار این مرکز و سازمان عنوان کرد و افزود: برای ادامه این روند و پخش این برنامه‌ها از قاب شبکه استانی و شبکه‌های ملی ، استقبال و اعلام آمادگی می‌کنیم.

مهدی محمودی معاون خبر صدا وسیمای مرکز گیلان هم در این نشست، توجه به حل مشکلات بخش کشاورزی و پیگیری دقیق و کارشناسانه آن را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: با تولید و پخش خبر و گزارش در بخش‌های مختلف استان و کشور در تلاش هستیم تا مسائل استان را با کمک مسئولان با محوریت خودکفایی در تولید حل کنیم و شاهد صادرات انواع محصولات تولیدی استان در بازار‌های دیگر کشور‌ها باشیم.

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود