Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق نائبی، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، هر سال در آغاز سال تحصیلی، تهیه و توزیع اقلام تحصیل و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان تحت‌ پوشش را در برنامه قرار می‌داد، اما امسال با توجه به محدودیت‌های کرونا، سعی کردیم جدا از اقدامات سنتی همه‌ساله، نیازهای نرم‌افزاری دانش‌آموزان را رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این زمینه، با تصویب هیئت‌امنای موسسه، ۴٠٠ دستگاه تبلت با حمایت افراد خیّر، با هزینه‌ای بالغ بر ٨٠٠میلیون تومان تامین شده و به زودی در اختیار دانش‌آموزان تحت‌پوشش موسسه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل موسسه حمایت از خیریه مستمندان تبریز،  با بیان اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا، این موسسه، فعالیت خود را به اقتضای شرایط اجتماعی و اقتصادی ناشی از این ویروس، پیگیری می‌کند، اظهار کرد: علاوه‌بر خدمات رایجی که در خدمت خانواده‌های تحت‌پوشش است، در ماه‌های اخیر، کمک‌های معیشتی عمده‌ای نیز در میان اقشار آسیب‌دیده توزیع شده‌ است.

نایبی، تسویه بدهی دفتریِ نیازمندان با سوپرمارکت‌های و بقالی‌های محلات خاص را بخش دیگری از این اقدامات این موسسه در ایام کرونا خواند که با حضور معتمدان صورت گرفته‌است.

وی تعداد خانواده‌های تحت‌پوشش این موسسه را یک هزار و 800 خانوار خواند و بیان کرد: علاوه بر مستمری ماهانه، ارزاق معینی شامل گوشت، حبوبات، قند، روغن، برنج، مواد شوینده و دیگر اقلام ضروری، ماهانه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد. 

مدیر عامل موسسه حمایت از خیریه مستمندان تبریز،  تامین نیازهای گوشتی خانواده تحت‌پوشش را از اقدامات ثابت موسسه خواند و گفت: روزانه به طور متوسط هشت راس گوسفند در سلاخ‌خانه موسسه ذبح و در سردخانه، نگهداری می‌شود؛ تمام این مراحل نیز مطابق اصول شرعی و بهداشتی پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: این آمار، در روز عید سعید قربان به ۴۵٠ راس گوسفند رسید و در تاسوعای حسینی نیز بیش از ۴٠ راس گوسفند در این مرکز ذبح شده‌است.

نایبی، استقلال موسسه خیریه مستمندان تبریز را رمز نقش‌آفرینی این مرکز خواند و گفت: موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، سال ١٣۵٢ با همت جمعی از اصناف خیّر بازار تبریز شکل گرفته و از بدو تاسیس، همواره مستقل از سیستم دولتی عمل کرده‌است.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا بسیج اصناف و بازاریان وزارت امور اقتصادی و دارایی دانش آموزان تبریز تبلت نرم افزار مستمندان تبریز بازار تبریز گوسفند مدرسه دانش آموز خبرگزاری فارس فارس تبریز مستمندان تبریز دانش آموزان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است