Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از شجره‌های طبیه علم و فناوری در جمهوری اسلامی بوده که در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی جایگاه خوبی دارد و به دنبال گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه است‌.

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علیرضا محمدی؛ دانشگاه‌ها برای رسیدن به قله‌های علمی مسیرهای مختلفی را طی می‌کنند و به دنبال رشد علم و فناوری هستند تا بتوانند در دنیا به عنوان بازویی قدرتمند برای کشورشان باشند و اقتدارآفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دانشگاه آزاد اسلامی که با حمایت‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از سال ۱۳۶۱ شکل گرفته و تاکنون ادامه پیدا کرده است، یکی از شجره‌های طبیه علم و فناوری در جمهوری اسلامی است که در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی جایگاه خوبی دارد و به دنبال ارتقای این مرتبه است.

این دانشگاه با داشتن یک میلیون دانشجو و هزاران عضو هیئت علمی ظرفیت بالایی دارد که مطالبات رهبر معظم انقلاب از این دانشگاه را که ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه است، عملیاتی کند.


دکتر ولایتی: امیدواریم بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را به دانشگاهی برجسته و انقلابی تبدیل کنیم

دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید: خوشبختانه فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی در حد خوبی پیش می‌رود، از دکتر طهرانچی و همکاران ایشان تشکر می‌کنیم که دانشگاه را در مسیر خوبی هدایت می‌کنند و امیدواریم این دانشگاه همانطور که نام آن دانشگاه آزاد اسلامی است، اسلامی باشد.


وی حفظ کیان دانشگاه را یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌داند و خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، می‌گوید: موجودیت دانشگاه آزاد اسلامی باید حفظ شود و رو به رشد باشد، بنابراین وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی باید در سال جاری به شکل ملموسی از سال‌های گذشته بهتر باشد.

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی انقلابی بودن را یکی دیگر از شاخصه‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و معتقد است امید داریم با کمک اساتید این دانشگاه به ویژه اساتید علوم انسانی و خسروپناه، بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را به یک دانشگاه نمونه، برجسته و انقلابی تبدیل کنیم که موضوعاتی همچون تئوریزه کردن مبانی انقلاب اسلامی در آن پیگیری ‌شود.

دکتر ولایتی با تأکید بر پیشرفت علمی این دانشگاه گفت: باید ویژگی‌های علمی در دانشگاه رعایت شود و بخشی از آموزش ما باید از یافته‌های علمی خودمان و نه ترجمه دیگران باشد؛ با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محدودیت‌های دانشگاه دولتی را ندارد، باید پیشرفت علمی در این دانشگاه شتاب بیشتری داشته باشد.

دکتر طهرانچی: راهبرد اصلی برنامه ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه است

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید: رهبر معظم انقلاب، ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی را از مسئولان این دانشگاه مطالبه کردند؛ باید با همدلی و صمیمیت و حفظ کیان دانشگاه برای ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی تلاش کنیم. برای این منظور باید بدنه دانشگاه یکپارچه باشد و بدون شک یکی از کسانی که در این زمینه به صورت مؤثر فعالیت داشته، دکتر ولایتی بودند. دکتر ولایتی، دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان امانتی از مقام معظم رهبری تحویل گرفتند که باید همه مجموعه دانشگاه با تلاش شبانه‌روزی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کند.


وی می‌افزاید: جلساتی به صورت هفتگی با حضور دکتر ولایتی برگزار می‌شود، ایشان به دقت و دغدغه‌مندانه مسائل دانشگاه را پیگیری و نقصان‌ها را بیان می‌کند. ما وعده می‌دهیم هر آنچه مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی در توان دارد، در راستای تحقق برنامه‌های راهبردی و عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی به ‌کار گرفته شود تا در کنار حفظ کیان دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی هم «دانشگاه» و هم «اسلامی» باشد و گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی را با جدیت دنبال کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین برنامه جامع راهبردی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، معتقد است که سند دانشگاه اسلامی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم، جوهره اصلی برنامه پنج ساله دانشگاه و ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی راهبرد اصلی این برنامه است.

حیدری: دانشگاه آزاد شجره‌ای طیبه‌ بوده و خدمات گسترده‌ای در زمینه علم و فناوری انجام داده است.

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار آنا می‌گوید: حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی از مطالبات به‌حق مقام معظم رهبری است که دانشگاه آزاد اسلامی هم به دنبال اجرایی کردن آن است‌ و به تازگی نیز این مسائل در یازدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد.


وی می‌افزاید: دکتر ولایتی ضرورت سه مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی را به درستی توضیح دادند و گسترش فضای انقلابی را وظیفه اصلی این دانشگاه در همه عرصه‌ها دانست؛ توسعه علم باید در دانشگاه آزاد محقق شود و علم، نافع و مفید باشد و در اختیار جامعه قرار بگیرد. حفظ کیان دانشگاه نیز مهم است، دانشگاه آزاد شجره‌‌ای طیبه‌ است که با حمایت امام خمینی (ره) و حراست و هدایت مقام معظم رهبری در این سال‌ها به نتایج خوبی رسیده و خدمات گسترده‌ای در زمینه علم و فناوری انجام داده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از اقدامات خوب دانشگاه آزاد در راستای مطالبات رهبر انقلاب، سامانه آموزشیار است که داده‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید، دانشجویان، کارمندان، کارشناسان و همه ارکان دانشگاه را می‌توان در زمینه‌های آموزش، شهریه، امور مالی در این سامانه رفتارسنجی کرد.

حیدری معتقد است برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه در حال تدوین بوده و چارچوب‌ها، پلت‌فرم، اهداف، راهبردها و شاخص‌های آن کاملاً مشخص شده است؛ چه کارهایی باید انجام دهیم که فضای انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی گسترش پیدا کند؟ برای ارتقای علمی آن چه کار کنیم؟ آیا حفظ کیان دانشگاه آیا با روشی که چند سال فقط آموزش‌محور جلو رفته است، جوابگوست؟ قطعاً پاسخ همه این‌ها در برنامه پنج ساله مد نظر قرار گرفته است و دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت خواهد کرد که بتواند دانشگاه حل مسئله باشد و علم را در اختیار همه مسئولان کشور، صنعت، کشاورزی، اجتماع، فرهنگ، اقتصاد و... قرار دهد. علم باید در درون دانشگاه در اتاق محبوس نشود و بتواند برطرف‌کننده مشکلات باشد و سود آن سر سفره‌های مردم برود.

وی می‌گوید: برای نخستین بار است که دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت می‌کند که بتواند به صورت شبکه‌ای بزرگ در زمینه اقتصادی، علمی، اجتماعی و فرهنگی عمل کند؛ ایجاد این شبکه بزرگ در برنامه دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد تا همه واحدهای این دانشگاه به عنوان کنشگرانی بسیار دقیق حرکت کنند؛ هر واحد دانشگاهی در هر شهری که قرار دارد نسبت به مسائل دانشجویان، اساتید، مردم و خانواده و ظرفیت‌هایی که در آن شهر وجود دارد احساس تکلیف کرده، برنامه‌محور حرکت می‌کنند و فعالیت‌ها هدفمند می‌شود.

بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه برنامه‌های خوبی اعم از برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، سامانه پژوهشیار، سامانه آموزشیار و...تدارک دیده است و باید منتظر ماند و دید که چه تحولی در بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در سال‌های آینده رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: ارتقای علمی علیرضا محمدی دکتر علی اکبر ولایتی دکتر محمدمهدی طهرانچی احمد حیدری دانشگاه آزاد در مسیر تحول گسترش فضای انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی ساله دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گسترش فضای انقلابی پنج ساله دانشگاه مقام معظم رهبری برنامه پنج ساله علم و فناوری ارتقای علمی دکتر ولایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با حضور استادان هیئت علمی و کارکنان در سالن اجلاس علامه جعفری این دانشگاه برگزار و محمدمهدی مجلسی‌آذر به‌عنوان رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان منصوب شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان در این نشست ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان از همکاری همه‌جانبه با بسیج گفت: رسالت بسیج و اساتید بسیجی در حفظ و صیانت از سنگر‌های اعتقادی نظام و مقابله با هجمه‌های همه جانبه دشمن بسیار مهم است.

هوشنگ وجدی در ادامه افزود: تأثیر دانشگاهیان در روشنگری‌های علمی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و بسیج اساتید می‌تواند بازوی توانمندی در رسیدن به این هدف باشد.

وی در ادامه به تأثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در کشور‌های دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز اشاره کرد و افزود: حرکت جمهوری اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی دنیا را به حرکت واداشت که پاسخ رژیم کودک‌کُش را بدهد و امروز مشاهده می‌کنیم که حرکات در کشور‌های مختلف و همچنین واکنش‌ها در فضای مجازی در حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان هم در این نشست اظهار کرد: بسیج اساتید بخشی از نیرو‌های پیش رو در خدمت به انقلاب و دانشگاه، همواره نقش مؤثری داشته‌ و این واحد دانشگاهی از همراهی‌ استادان همواره بهره‌مند بوده است.

شیرزاد نادری افزود: تعامل بسیج اساتید با دانشگاه در اجرای برنامه‌های فرهنگی، گامی مؤثر در تکامل و پویایی فضای فرهنگی دانشگاه و پیشبرد و حفظ انقلاب و دستاورد‌ها آن بسیار کارآمد است.

وی با آرزوی موفقیت برای مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه ابراز امیدواری کرد که پس از این حضور پررنگ‌تر بسیج اساتید در فعالیت‌های دانشگاهی را شاهد باشیم و با همکاری استادان بسیجی و برگزاری برنامه‌های علمی و پژوهشی به رفع نیاز‌های جامعه کمک کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی هم تشریح کرد: انقلاب اسلامی با وجود جانفشانی شهدای بزرگوار شکل گرفت و ما در مقابل آنها وظیفه بسیار سنگینی داریم، چراکه شهیدان از بزرگ‌ترین داشته‎ خود گذشتند تا ما در امنیت و آرامش زندگی کینم و باید در انتقال یاد و نام شهدا به این نسل تلاش کنیم.

حسن حیدری به ویژگی‌های آثار شهید مطهری اشاره و تبیین کرد: محور کتب و آثار شهید مطهری هماهنگ با نیاز‌ها و اولویت زمان، مستند به آیات قرآن و سراسر شور و حماسه است.

وی در ادامه توضیح داد: شهید مطهری در تمام عمر خود دنبال کسب علم و دانش و رشد بود و هیچ‌گاه برای به دست آوردن منافع در جمهوری اسلامی تلاش نکرد و هدف ایشان رسیدن به جامعه رشد یافته متدین و انقلابی بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی تأکید کرد: استادان و دانشجویان به اندازه‌ای که می‌توانند باید سبک زندگی این مرد بزرگ را برای خود الگو قرار دهند.

حیدری در ادامه به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و بیان کرد: امروز عوامل صهیونیستی دیگر نمی‌توانند تظاهر به انسان دوستی کنند و افکار عمومی در جهان پی به ماهیت و خوی جنایت‌کار این رژیم بردند.

وی افزود: همراهی بسیج اساتید با مسئولان دانشگاه بیش‌ از پیش و باکیفیت و کمّیت بیشتر برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

محمدمهدی مجلسی‌آذر مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه‌های بوکان هم متذکر شد: بسیج فارغ از دسته‌بندی‌های سیاسی، مجموعه‌ای متعلق به‌ نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش آنا، مجلسی‌آذر عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان است و در حال حاضر مدیریت گروه معارف این واحد دانشگاهی را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها