Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:اصل مهم این است که محیط مدرسه باید ایمن باشد و سلامتی دانش آموزان، معلمان و کارکنان در هنگام بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: معاونت بهداشتی با همکاری آموزش و پرورش طبق چک لیست‌های موجود اقدام به بازدید از مدارس کرده که ضمن نظارت دقیق بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی آموزش‌های لازم نیز به دانش اموزان و کارکنان مدرسه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بازدید از تمام مدارس  از سوی کارشناسان سلامت محیط و کارشناسان سلامت مدارس در تمام شهرستان‌ها از ۱۵ شهریور همزمان با بازگشایی مدارس به صورت مستمر در حال انجام است با توجه به نتایج این بازدید‌ها به مدارس در خصوص رفع نواقص احتمالی و اجرای دقیق دستورالعمل های  بهداشتی آموزش‌های لازم داده می‌شود.

شکیبا بیان کرد: همچنین والدین نیز باید در اجرای هر چه بهتر نکات بهداشتی به خاطر سلامت خود و فرزندانشان همکاری لازم را با مدرسه داشته باشند.

او گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در مدارس باید دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد از جمله اینکه تمام کارکنان مدرسه و دانش آموزان در طول حضور در مدرسه باید از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله فیزیکی بین دانش آموزان در کلاس درس و در حیاط الزامی است.

او گفت:کارکنان و دانش آموزان بایستی هر هفته در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و از وضعیت سلامتی خود آگاه باشند چنانچه اولیا مدرسه یا دانش آموزی دارای علائم کرونا باشند باید از حضور در مدرسه خودداری کنند و کارکنان و دانش آموزان دارای بیماری زمینه از سوی  پزشک معالج آن‌ها تشخیص داده است نباید در مدرسه حاضر شوند.

او افزود: فروش هر گونه مواد غذایی در بوفه مدارس غیرمجاز است و والدین از بسته‌های تغذیه‌ای جهت میان وعده کودک خود استفاده کنند دانش آموزان و کارکنان بهتر است مواد ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشند در مدرسه در هنگام ورود و خروج جایگاه ضدعفونی دست‌ها تعبیه شده باشد.

شکیبا بیان کرد: والدین ترجیحا از خودروی شخصی برای رفت و آمد فرزند خود استفاده کنند در غیر این صورت سرویس ایاب و ذهاب صرفا مجاز به سوار کردن سه دانش آموز هستند پسماند زباله‌هایی مانند ماسک، دستکش، دستمال  باید کاملا بهداشتی و در سطل زباله دارای کیسه پلاستیکی تعبیه شده در مدرسه دفع شود.

شکیبا بیان کرد: سامانه ۴۰۳۰ جهت دریافت مشاوره و سامانه ۱۹۰ جهت گزارش موارد غیر بهداشتی آمادگی لازم را دارد.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه»، «تدریس این خانم معلم در کلاس تاریخ ساز شد؛ تدریس به دانش آموزان با وجود بیماری»، «از چشمان لیزری خود استفاده کنید و اسکیت غلتکی را در ٨ ثانیه پیدا کنید»، «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو»، «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو»، «فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد»، «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برای دیدن مطالب روی تیترهای زیر کلیک کنید

فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه

تدریس این خانم معلم در کلاس تاریخ ساز شد؛ تدریس به دانش آموزان با وجود بیماری

از چشمان لیزری خود استفاده کنید و اسکیت غلتکی را در ٨ ثانیه پیدا کنید

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

 

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

پای برتر بیشه، قصه‌ای نمادین که از عشق به وطن می‌گوید

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم