Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، امارات متحده عربی شامگاه جمعه با استقبال از تصمیم بحرین و رژیم صهیونیستی برای عادی روابط دوجانبه، ابراز امیدواری کرد که این اقدام تأثیری مثبت بر فضای صلح و همکاری در منطقه و سرتاسر جهان داشته باشد. وزارت خارجه امارات متحده عربی با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: «این اقدام نمایانگر یک گام چشمگیر به سمت دورانی از امنیت و رفاه است… (و) چشم انداز اقتصادی، فرهنگی، علمی و راههای دیپلماتیک همکاری را گسترش می دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که امارات متحده عربی روز پانزدهم سپتامبر سال جاری (سه شنبه ۲۵ شهریورماه) روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی سازی می کند. بحرین و رژیم صهیونیستی نیز در همان روز یک اعلامیه امضا خواهند کرد.
  «العطیبه» سخنگوی وزارت خارجه امارات متحده عربی روز جمعه در یک پیام توئیتری نوشت: «وزارت خارجه امارات متحده عربی به بحرین و اسرائیل بابت تصمیمشان برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک تبریک می گوید».

در بخشی از این بیانیه آمده است که «این اقدام به ثبات و رفاه منطقه ای کمک خواهد کرد!»

شایان ذکر است که بحرین پس از امارات دومین کشور عربی است که طی یک ماه اخیر توافق صلح با اسرائیل منعقد می کند.

رییس جمهور آمریکا خبر موافقت بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل را بعد از تماس تلفنی با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سرزمین های اشغالی را در یک پیام توئیتری اعلام کرد.

کد خبر 5021440

منبع: مهر

کلیدواژه: بحرین امارات متحده عربی اسرائیل ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق امارات متحده عربی لبنان عربستان سعودی فلسطین دونالد ترامپ روسیه ویروس کرونا ایران امانوئل ماکرون ترکیه عادی سازی روابط با اسرائیل امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح

آفتاب‌‌نیوز :

 شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشور‌های اسلامی دارد، از دست بدهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!