Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا فیروزجا در دور اول رقابت های آنلاین شطرنج در حالی که از گری کاسپاروف ستاره اسبق شطرنج جهان وضعیت بهتری داشت، شکست خورد.

به گزارش ایسنا، پس از شیوع بیماری کرونا رقابت های شطرنج به صورت آنلاین پیگیری شد. در این رقابت های آنلاین بیشتر شطرنج بازان بزرگ با یکدیگر به رقابت پرداختند. در مهمترین رقابت های شطرنج آنلاین روز گذشته(جمعه) مسابقات شطرنج "فیشر شودآون"  پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رقابت ها شطرنج بازان بزرگی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، گری کاسپاروف قهرمان بی نظیر اسبق شطرنج جهان و نفرات برتر رنکینگ جهانی از جمله لوون آرونیان،فابیانو کاروانا، ماکسیم وشیه حضور دارند. همچنین نابغه شطرنج ایران علیرضا فیروزجا در این رقابت ها دست به مهره می شود.
 این مسابقات به رقابت های "شطرنج فیشر" و یا "شطرنج تصادفی" معروف است که در آن نحوه قرار گیری مهره ها متفاوت خواهد بود. تفاوت اصلی این سبک از شطرنج با شطرنج کلاسیک در این است که دیگر خبری از الگو ها و تئوری های فکری شناخته شده نیست و بازیکن باید از اول تا آخر بازی به مهارت و  خلاقیت خود متکی باشد. همچنین در این سبک از بازی حافظه و آنالیز مهمترین ابزار شطرنج باز به شمار می آید. 
در روز اول این دیدار شطرنج بازان در سه دور به مصاف یکدیگر رفتند.

در بازی اول علیرضا فیروزجا که به عنوان نابغه شطرنج جهان معرفی می شود رو به روی ستاره کهنه کار شطرنج جهان یعنی گری کاسپاروف قرار گرفت. این رقابت در ابتدا متعادل دنبال می شد. در اواسط بازی وضعیت فیروزجا بهتر بود و کارشناسان معتقد بودند که علیرضا می توانست برنده این میدان شود اما فیروزجا با انجام یک حرکت اشتباه در وضعیت بد قرار گرفت و در انتها، بازی برده را باخت. به نظر می رسید نابغه شطرنج ایران تحت تاثیر نام بزرگ کاسپاروف قرار گرفته بود چرا که کارشناسان و منتقدان در اواسط بازی او را برنده این دیدار می دانستند. 
در دور دوم و در مهمترین بازی کارلسن مقابل کاسپاروف قرار گرفت. حدود 18 هزار علاقه مند به شطرنج از سایت های رسمی این بازی حساس را تماشا می کردند. مصاف قهرمانان امروز و دیروز جهان در حالی صورت گرفت که آنها پس از ۱۶ سال مقابل هم قرار گرفته بودند یعنی زمانی که کارلسن تنها 13 سال سن داشت. این مسابقه هم با فراز و نشیب های زیادی همراه بود. در اواخر بازی زمانی که کارلسن پیش بود اشتباهش باعث شد که بازی متعادل شود. به نظر می رسید که کاسپاروف در اواسط این بازی سعی داشت که به تساوی برسد. در آخر کاسپاروف به خواسته اش رسید و این دو شطرنج باز به تساوی رضایت دادند.
لازم به ذکر است که این رقابت ها به صورت آنلاین برای علاقه مندان پخش زنده می شود. مجموع جوایز این مسابقات ۱۵۰ هزار دلار درنظر گرفته شده است. شطرنج بازان به مدت سه روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاسپاروف مگنوس کارلسن علیرضا فیروزجا مسابقات شطرنج شطرنج فیشر رقابت ها شطرنج بازان شطرنج جهان قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست استقلال در دیدار دوستانه

تیم فوتبال استقلال در دیداری دوستانه مقابل آریو اسلامشهر قرار گرفت و با یک گل شکست خورد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال استقلال عصر امروز در یک بازی دوستانه مقابل آریو اسلامشهر، یکی از تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول آزادگان قرار گرفت و در نهایت با یک گل شکست خورد.

جواد نکونام، سرمربی استقلال در این مسابقه از بازیکنان نیمکت‌نشین و جوان استفاده کرد. این مسابقه از ساعت ۱۶ در کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی و بنا به تصمیم کادر فنی استقلال پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

وحید بیاتلو که هدایت آریو اسلامشهر را برعهده دارد، پیش از شروع بازی با نکونام و اعضای کادرفنی استقلال خوش‌وبش کرد. احمد فیض کریم‌لو، بازیکن سال‌های دور استقلال که یکی از اعضای کادر فنی آریو محسوب می‌شود نیز مورد استقبال آبی‌پوشان تهرانی قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم دیدار دوستانه با زدوخورد تمام شد

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی نرسید
  • شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • استقلال بازی دوستانه را واگذار کرد
  • شکست استقلال در دیدار دوستانه
  • پوچتینو: به شکست ۵-۰ نیاز داشتیم!