Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم اسماعیل‌وندی بامداد شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از مهار آتش‌سوزی تالاب میانگران در ساعات اولیه جمعه شب، ساعتی بعد بار دیگر آتش در ۲ منطقه از این تالاب شعله کشید.

وی افزود: چند اکیپ از نیروهای آتش‌نشانی در حال خاموش کردن آتش در ۲ جبهه مختلف از تالاب میانگران ایذه هستند تا این آتش‌سوزی مهار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه ادامه داد: این آتش‌سوزی ها عمدی بوده که بخاطر دست درازی به اراضی تالاب صورت می‌گیرد و باید با مسببان آن برخورد جدی شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر خسارت به محیط زیست ناشی از آتش سوزی ، در صورت وارد آمدن خسارت به خودروهای آتش‌نشانی که برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام ‌می‌شوند باید از بیت‌المال برای تعمیر آن هزینه کرد لذا افرادی که اقدام به آتش زدن تالاب می کنند متوجه باشند که این حق مردم بر گردن آنهاست.

تالاب میانگران که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تایید سازمان محیط زیست کشور رسید در شمال غربی استان خوزستان قرار دارد.

این تالاب با مساحتی متغیر در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار  در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع شده است.

از مهم‌ترین گونه‌های جانوری در تالاب میانگران می‌توان طنجه، آنقوت، اردک نوک‌پهن، سرسبز، خوتکا، فلامینگو، گاو چرانک، لک لک سفید، لک لک سیاه، باکلان، سنقر و حواصیل خاکستری را نام برد.

برچسب‌ها آتش سوزی ایذه تخریب محیط زیست پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی ایذه تخریب محیط زیست آتش سوزی ایذه تخریب محیط زیست اخبار کنکور تالاب میانگران آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی بوکان در این خصوص گفت : در پی  اعلام حادثه آتش گرفتن یک باب مغازه صافکاری بهمراه یک دستگاه خودروی وانت درون آن در خیابان استاد حقیقی این شهر بلافاصله یک تیم از آتش نشانان ایستگاه ۱ و نیز ستاد فرماندهی سازمان به محل اعزام شدند.

قادری در ادامه افزود: متاسفانه با توجه به تاخیر در اعلام حادثه از سوی حاضرین به سازمان آتش شعله ور شده بود اما پس از رسیدن آتش نشانان فورا عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و مانع از پیشروی آن و افزایش  خسارات شدند.

وی  در پایان گفت: نبود خاموش کننده های دستی(کپسول آتش نشانی) در تعمیرگاه ها، مغازه ها و منازل و در داخل خودروها همواره باعث از دست رفتن زمان و گسترش خسارات بصورت جدی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟