Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@15:02:30 GMT

تازه‌ترین آمار سینمایی اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۰۳۳۸

تازه‌ترین آمار سینمایی اصفهان

ایسنا/اصفهان  بر اساس منابعی که امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در اختیار ایسنا قرار داده، استان اصفهان در حال حاضر ۲۸ سینما، ۱۲۶۷۰ صندلی سینما و ۵۴ سالن دارد که ۸ سالن دیگر نیز تا پایان سال جاری بر این تعداد، افزود می‌شود.

این ۲۸ سینما که شامل ۲۳ سینمای ممتاز، چهار سینمای مدرن و یک سینمای درجه ‌یک می‌شود، در اصفهان، کاشان، شاهین‌شهر، لنجان، فولادشهر، نطنز، نجف‌آباد، گلپایگان، دهاقان، گز برخوار، اردستان، خمینی‌شهر، سمیرم، فریدن، فریدون‌شهر، بادرود، شهرضا، میمه و نائین پراکنده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار تفکیکی، شهر اصفهان ۸ سینما، ۲۸ سالن و ۶۳۰۰ صندلی سینما دارد و شهرستان‌های آن نیز از ۲۰ سینما، ۲۶ سالن و ۶۳۷۰ صندلی سینما برخوردارند.

آن‌طور که محمدعلی جعفری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده، تعداد ۸ سالن تا پایان سال ۱۳۹۹ به چرخۀ سینماهای استان افزوده می‌شود.

مقایسه‌ای که بین آمار سینمایی اصفهان از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ انجام‌شده، نشان می‌دهد که طی این سال‌ها تعداد سالن‌های سینما از ۱۴ به ۵۴، تعداد صندلی‌های سینما از ۴۵۷۴ به ۱۲۶۷۰ و تعداد سینماها از ۱۰ به ۲۸ عدد افزایش‌یافته است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر، حوزه هنری استان اصفهان مالکیت سینما فلسطین، چهارباغ، سپاهان، پردیس سینمایی ساحل اصفهان، سینما بهمن خوراسگان، پردیس سینمایی فرهنگ فولادشهر، پردیس سینمایی بهمن کاشان، سینما یاسمن شاهین‌شهر، سینما فرهنگ میمه و سینما بهار گز برخوار را دارد.

سینماهای آزادی دهاقان، فرهنگ اردستان، فرهنگ خمینی‌شهر، فرهنگ سمیرم، فرهنگ فریدن، فرهنگ فریدون‌شهر، فرهنگ گلپایگان، فرهنگ بادرود و مدرس شهرضا، متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان است.

صنایع دفاعی اصفهان، آموزش پرورش اصفهان، خانه سالمندان نائین و شهرداری نطنز نیز به ترتیب مالک سینماهای شهید صفای لنجان، سینما فرهنگیان اصفهان، سینما نارین نائین و فرهنگسرای کوثر نطنز هستند.

پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان، سینما قدس اصفهان، سینما شاهین طلایی شاهین‌شهر و سینما لاله نجف‌آباد، چهار سینمای بخش خصوصی استان اصفهان است که مالکیت آن‌ها به ترتیب از آنِ مسعود صرامی، مسعود نورپور، سیاوش کاویانی و داریوش باباییان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سینما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه هنري آمار پردیس سینمایی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • (تصاویر) بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران، مهمان «مست عشق»!
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر)
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • قصه فراق از تحصیل
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود