Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@15:22:32 GMT

حضور فقط یک دوچرخه‌سوار ایرانی در المپیک ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۰۳۸۷

حضور فقط یک دوچرخه‌سوار ایرانی در المپیک ۲۰۲۰

با تغییر قوانین توزیع سهمیه‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته دوچرخه‌سواری، فقط یک رکابزن ایرانی در این رویداد بزرگ حضور خواهد داشت.

به گزارش مشرق، خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره آخرین وضعیت توزیع و کسب سهمیه‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو در رشته دوچرخه‌سواری اظهار داشت: در حوزه مربوط به پارالمپیک، یک سهمیه به ایران اختصاص یافته که به نام کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سهمیه به کشورمان تعلق گرفته است، اما باید در یکی دو رقابت حضور پیدا کنیم تا قطعی شود. در واقع با انجام یکی دو اعزام، حضور یک رکابزن ایرانی در پارالمپیک 2020 توکیو قطعی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما در همین باره با مسئولان کمیته ملی پارالمپیک صحبت‌هایی داشته‌ایم تا برای این اعزام‌های مورد نیاز به فدراسیون کمک کنند و در نهایت بتوانیم یک رکابزن در بازی‌های پارالمپیک داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

عکس/ مسابقات دوچرخه سواری زیر سایه کرونا

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره سهمیه‌های مربوط به المپیک 2020 توکیو گفت: در رشته کوهستان هنوز پرونده سهمیه المپیک باز است. با توجه به اینکه طی چند ماه اخیر هیچ‌گونه فضای رقابتی در رشته کوهستان وجود نداشته است، باید منتظر تصمیمات فدراسیون جهانی برای سال 2021 باشیم.

قمری همچنین خاطر نشان کرد: در رشته جاده فقط یک سهمیه به ایران اختصاص یافته است. با توجه به تغییراتی که در وضعیت توزیع سهمیه‌های المپیک صورت گرفته است، ایران فقط یک نماینده در این بازی‌ها خواهد داشت. در دوره‌های گذشته سهمیه به صورت قاره‌ای توزیع می‌شد و با توجه به رقابت با 34 کشور در آسیا شانس زیادی داشتیم، اما حالا این توزیع براساس شرایط جهانی است و همین مسئله با توجه به رقابت با نزدیک به 200 کشور، کار را سخت می‌کند. با شرایط کنونی نزدیک به 85 تا 90 درصد سهمیه‌ها به کشورهای اروپایی می‌رسد.

وی در خاتمه تصریح کرد: کم شدن سهمیه‌های ایران به معنای این نیست که ما نسبت به قبل دوره قبل امتیازات کمتری جمع کرده‌ایم. در واقع اگر شرایط توزیع سهمیه به مانند دوره‌های قبلی بود، ما با همین امتیازاتی که کسب کرده‌ایم، می‌توانستیم در توکیو چهار سهمیه داشته باشیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین المپیک ۲۰۲۰ توکیو المپیک دوچرخه سواری خسرو قمری دوچرخه سواری فقط یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران

به گزارش "ورزش سه"، روند کسب سهمیه کشتی در المپیک 2024 پاریس به ایستگاه پایانی رسیده و ترکیه آخرین شانس کشورها برای به‌دست آوردن مجوز حضور در این آوردگاه بزرگ هستند.

راه کسب 16 سهمیه المپیک در 6 وزن کشتی آزاد، 6 وزن کشتی فرنگی و 6 وزن کشتی زنان، از رقابت‌هایی جهانی 2023 بلگراد آغاز شد و 5 نفر اول این مسابقات شامل نفرات اول تا سوم مشترک به همراه برنده نفرات پنجم مشترک سهمیه المپیک را به‌دست آوردند. در ادامه مسابقات قاره‌ای در آمریکا، آفریقا به‌همراه اقیانوسیه، اروپا و آسیا برگزار و 2 نفر راه یافته به دیدار فینال جمعا 8 نفر کسب سهمیه کردند تا مجموع نفرات حاضر در هر وزن به عدد 13 برسد.

نمایندگان ایران در کشتی فرنگی هر 6 سهمیه المپیک را به‌دست آورده‌اند و در کشتی آزاد نیز 5 سهمیه کسب شده و تنها در وزن 57 کیلوگرم می‌باید سهمیه المپیک کسب شود. بر این اساس علیرضا سرلک نماینده ایران به رقابت‌های گزینشی المپیک در ترکیه اعزام خواهد شد تا روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه به مصاف حریفان خود برود. در این مسابقات 2 نفر راه یافته به دیدار فینال به همراه برنده نفرات سوم مشترک (جمعا 3 نفر) سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.

طبق اعلام سایت اتحادیه جهانی، تاکنون 28 کشتی‌گیر برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که نمایندگان کشورهای بلغارستان، آمریکا، چین، گرجستان، آلمان، هند، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، هند و اوکراین از جمله آن‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی