Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@23:39:20 GMT

اقتصاد آمریکا در حال افول است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۰۴۵۳

اقتصاد آمریکا در حال افول است

یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: مخالفین ترامپ طبیعتا بیکار نمی نشینند و یکسری تحریم های هوشمند را علیه آمریکا اعمال کردند که ایالت هایی که به ترامپ رأی داده اند اقتصادشان خراب تر شود . عطا بهرامی کارشناس اقتصاد بین الملل در گفت و گو با پول نیوز در خصوص تحلیل اقتصاد بازار آمریکا در شرایط کرونا اظهار داشت: رکودهای فعلی حاصل از کرونا از دوره 1929 تا الآن بی نظیر است و هم بازارهای مالی و هم بخش واقعی اقتصاد آمریکا را بهم ریخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهرامی افزود: در سال 2008 نیز بازار مالی آمریکا بهم ریخت و حباب هایی که شکل گرفته بود ترکید و بخش واقعی کمتر متاثر شد و روند تقریبا با ثباتی وجود داشت ولی الآن هم بخش مالی متاثر شده و هم بخش واقعی اقتصاد، که به نظرم دو دلیل کلی دارد یکی بحث کرونا است و این که حزب مخالف ترامپ یعنی دموکرات آن را دست آویزی می کنند برای اعمال بیشتر فشار به ترامپ تا بتوانند تنها کارت برنده اش را که اشتغال خیلی بالایی بود که ایجاد کرده بود را از وی بگیرند.
وی ادامه داد: در این راستا به وضع کرونا دامن می زنند و طرفدار محدودیت‌های خیلی زیاد هستند چیزی که ترامپ با آن مخالفت می کند به دلایلی که مشخص است و می خواهد خود را تا انتخابات سرپا نگه دارد، دلیل دیگری که دارد این است که فقط کرونا نیست به هرحال آمریکا متحدین خودش را به شدت اذیت می کند و منافع توافق شده و مشروعی را که باهم به جمع بندی رسیده بودند را به رسمیت نمی شناسد.
این کارشناس اقتصاد بین المل تأکید کرد: مخالفین ترامپ طبیعتا بیکار نمی نشینند و یکسری تحریم های هوشمند را علیه آمریکا اعمال کردند که ایالتهایی که به ترامپ رأی داده اند اقتصادشان خراب تر شود و کمتر بتوانند رای دهند. آن ایالت‌ها اکثریت بودند طبیعتا این فشار به کل اقتصاد آمریکا وارد می شود هم چینی ها دارند این کار را می کنند و هم آلمانی ها، که طرفداران ترامپ را اذیت کنند که نتواند در انتخابات برنده شود و طبیعتا آنها منافع خاص خودشان را دارند.
بهرامی بیان کرد: تبعات رکود مطمئنا کوتاه مدت نیست و بیش از دوسال زمان می برد که این تا حد قابل قبولی جبران شود. به هرحال بازارهای پیچیده ای مثل بازار آمریکا خراب شدن و درست شدنشان راحت نیست و وقفه زمانی طولانی مدتی دارد و در مقطع فعلی که این منطق اقتصادی با منطق سیاسی باهم دیگر گره خورده اند کار پیچیده تر هم شده است.

وی ادامه داد: یعنی چه ترامپ رای بیاورد از کسانی که اذیتش کرده اند انتقام می گیرد و متغیرهای غیر اقتصادی را بیشتر به کار می گیرد کما اینکه در چهار سال اولش هم به شدت استفاده می کرد وچه اینکه به هرحال طیف مخالف بخواهد رای بیاورد به هرحال بخش زیادی ازمردم و کارخانه هایی که از سبک اقتصادی ترامپ منتفع بوده واکنش نشان می دهند.
این کارشناس اقتصاد بین المل اظهار داشت: فضای آمریکا دوقطبی شده است، دو قطبی جدی، کلا دو قطبی تعارف بود بین دو تا حزب، خیلی شوخی بود ولی الآن که جمهوری خواهان خیلی هاشون به بایدن پیوسته اند، نشان می دهد که دعوا خیلی جدی است و اقتصاد بیش از هر دوره دیگری سیاسی شده است.
بهرامی در پاسخ به سوال طبق گفته اقتصاددانان اقتصاد آمریکا در حال سقوط است . این موضوع را چگونه بررسی می کنید؟ پاسخ داد: این که اقتصاد در حال سقوط یک حرف کلی است، همه اقتصادها در حال سقوط اند به خاطر کرونا، هیچ اقتصادی نیست که زیر ده درصد کوچک نشود در دوران فراگیری ویروس کرونا این معضل شامل همه می شود اما اینکه بگوییم بازارهای مالی سقوط می کند همچنان ادامه پیدا می کند نه اتفاقا بازارهای مالی زودتر بهبود پیدا می کنند یعنی چون می شود خلق پول انجام داد و آنها را به سامان کرد کما اینکه در سال 2008 هم بیش از 1000 میلیارد دلار پول چاپ کردند و ریخت اقتصاد کلان را درست کردند در مقطع فعلی هم با چاپ پول، دو تریلیون دلار پول خلق شده و به اندازه ای که بخش واقعی سقوط کرده بخش مالی سقوط نکرده است.
وی افزود: بخش غیرواقعی اقتصاد یا بخش پولی اقتصاد کمتر سقوط می کند ولی بخش مالی که مردم را متاثر می کند اوضاعش به شدت بحرانی است و این دو رقمی شدن نرخ بیکاری قشنگ در خیابان های آمریکا خودش را نشان داده است. بی خانمان هایی که دوماه حقوق نگیرند خانه خود را از دست می دهند به شدت درحال افزایش هستند از این جهت به نظرم خیلی از تحلیل هایی که گفته می شود تحلیلهای سیاسی هستند و بیشتر با منافع حزبی تحلیل می کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کرونا ترامپ اقتصاد آمریکا سقوط کارشناس اقتصاد بین اقتصاد آمریکا بخش واقعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش مشرق، رابرت اف.کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

به گزارش پولیتیکو، کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم.ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود. کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است. دموکرات‌های نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت. با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است. هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند. کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است