Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:03:52 GMT

مسئول تحقیق در پرونده تبانی ترامپ-روسیه استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۰۸۷۷

مسئول تحقیق در پرونده تبانی ترامپ-روسیه استعفا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر دادستانی فدرال ایالت «کنتیکت» آمریکا از استعفای «نورا دانهی» (Nora Dannehy) خبر داد که از دستیاران ارشد دادستانی در زمینه تحقیق در باب پرونده تبانی ادعایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و روسیه در جریان انتخابات ۲۰۱۶، بوده است.

البته دفتر دادستانی به دلایل استعفای دانهی اشاره‌ای نکرد حال آنکه پیشتر روزنامه «هارت‌فورد کورانت» گفته بود تیم بازرسی به دلایل سیاسی تحت فشار است تا نتایج تحقیقات خود را پیش از موعد منتشر کند و همین امر می‌تواند دلیل استعفای این مقام وزارت دادگستری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا نیز پیشتر گفته بود که ممکن است برخی نتایج به دست آمده از سوی دانهی را پیش از انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) منتشر کند.

این درحالی است که دموکرات‌ها می‌گویند این اقدام در راستای تلطیف افکار عمومی به نفع ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ انجام می‌شود.

دموکرات‌ها مدعی هستند که روسیه روند انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا را به نفع ترامپ دستکاری کرده حال آنکه جمهوریخوهان اتهام مشابهی را مبنی بر دخالت چین در انتخابات ۲۰۲۰ به نفع پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات این دور از رقابت‌ها مطرح می‌کنند.

کد خبر 5021515 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا وزارت دادگستری آمریکا روسیه دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق امارات متحده عربی لبنان فلسطین عربستان سعودی دونالد ترامپ روسیه ویروس کرونا عادی سازی روابط با اسرائیل ایران امانوئل ماکرون ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟