Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده، معافیت مناطق آزاد تجاری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. این شورا این مصوبه مجلس دهم را مصداق تبعیض ناروا دانسته و خواستار اصلاح آن شده است.

در همین رابطه، روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن انتقاد از معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده گفت: باید فعالیت‌های صورت گرفته در منطقه آزاد شفاف شود در غیر این صورت اگر صرف حضور در منطقه آزاد موجب معافیت مالیاتی شود قطعاً فساد انگیز است و رانت ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه داد: ایجاد معافیت‌های متعدد مالیاتی یکی از عوامل اصلی نبود شفافیت در اقتصاد کشور است که این امر منجر به تداوم فساد و قاچاق شده است.

*باید فعالیت‌های مولد از غیر مولد در مناطق آزاد تفکیک شود

 نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: اگر قرار است معافیتی به فعالیت های اقتصادی مناطق آزاد داده شود باید ابتدا فعالیت مولد تعریف شود در غیر این صورت فروش محصولات خارجی در پاساژها و واردات برنج هم شامل معافیت مالیاتی می شوند که کاری غلظ است.

ایزدخواه ادامه داد: ایجاد پاساژهای لوکس و فروش کالاهای خارجی جزء فعالیت‌های سالم اقتصادی نیست، بر این اساس نباید مناطق آزاد، آزاد از هر قیدی باشند بلکه باید بین فعالیت مولد و غیر مولد اقتصادی در مناطق آزاد فرق گذاشت.

وی با اشاره به تجربه ناموفق معافیت مناطق آزاد و بی تاثیری آن در رشد اقتصادی آن مناطق گفت:  قبلا هم معافیتی 20 ساله برای شرکت‌های مناطق آزاد در نظر گرفته شده که با وجود این امر اما رشدی در مناطق آزاد به وقوع نپیوسته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معافیت مالیاتی مناطق آزاد مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ،امروز پنجشنبه در سطح استان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد. 

طی روز جمعه نیز در استان بویژه در مناطق شرقی رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است و احتمال تقویت نقطه‌ای بارش‌ها نیز محتمل خواهد بود. 

توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به مناطق مرتفع و چرای دام در ارتفاعات اجتناب شود.

 امروز پنجشنبه و فردا جمعه، در مناطق دریایی استان رگبار باران و احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا خواهد شد.

بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

 توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد. 

به لحاظ دمایی، دمای بیشینه طی امروز کاهش ۳ تا ۶ درجه خواهد داشت و از فردا جمعه مجددا در برخی نقاط دمای بیشینه افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اصفهان تداوم دارد / هوا خنک‌تر می‌شود
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد