Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید «فاضل فرهادی» از شهدای عشایر استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال جنگ تحمیلی توسط کانون فرهنگی هنری شهدای قشقایی شهر نقنه روایت شد.

«محمدحسین صادقی نسب» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: روایت زندگی نامه شهدای شهر نقنه یکی از ویژه برنامه های کانون فرهنگی هنری شهدای قشقایی است که به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای قشقایی مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) شهر نقنه ادامه داد: گروهبان دوم شهید «فاضل فرهادی» فرزند شیرخان در تاریخ ۷ بهمن سال ۱۳۴۱ در یک خانواده عشایری زیر چادر به دنیا آمد.

 

وی ابراز کرد: شهید «فاضل فرهادی» تحصیلات ابتدایی را در دبستان های سیار عشایری به پایان رسانید ۲ سال دوره راهنمایی را در مدرسه شهاب بروجن به اتمام رساند و پس از آن در آموزشگاه نوجوانان تهران ثبت نام و یکسال در آن دوره دید تا اینکه به سن سربازی رسید، به خدمت نظام رفت و در خرداد ۵۷ به دستور امام خمینی (ره) که فرمودند پادگان ها را تخلیه کنید شهید فرهادی از پادگان فرار و مدت 7 ماه فعالیت های انقلابی زیادی انجام داد پس از آن به پادگان لویزان تهران برگشت و خدمت خود را به پایان رساند.

 

صادقی نسب تصریح کرد: شهید «فاضل فرهادی» در دوره آموزش گروهبانی شرکت و با درجه گروهبان دومی به استخدام ارتش درآمد و به تیپ هوابرد شیراز منتقل شد و دوره چتربازی را در آن پادگان به پایان رساند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای قشقایی مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) شهر نقنه ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی در تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۵۹ روانه جبهه ها شد در اولین حمله شرکت و از ناحیه کتف مجروح شد و پس از بهبودی نسبی به جبهه بازگشت و در چندین عملیات از جمله فتح، سوسنگرد و بستان خدمت کرد.

 

خاطرنشان می شود: شهید «فاضل فرهادی» سرانجام در جبهه سومار کردستان در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

فرازی از وصیت شهید «فاضل فرهادی»:

مادر جان افتخار کن که فرزندی در دامن خود پروراندی و روانه جبهه اسلام علیه کفر ساختی.

 

مادر مهربان برای من گریه نکن و سیاه نپوش چون دشمن اسلام و مسلمین خوشحال می شود و اگر خواستی گریه کنی تکه برفی را بر روی مزار من بگذار تا به جای تو به حال من آب شود.

 

از همسرم همانند دختر خود مواظبت و نگهداری کن و نگذار غم بر چهره او سایه افکند چون او برای من خیلی مهربان و باوفا است.

 

من در راه امام حسین (ع) کشته شده ام و به خاطر بر دست گرفتن گوشه ای از پرچم اسلام شهید شده ام.

 

اگر من شهید شدم، مجال خواب خوش به دشمن نداده ام و تا آخرین لحظه تپش قلبم با دشمنان اسلام جنگیده ام.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون فرهنگی هنری شهدای قشقایی شهر نقنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت