Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@04:04:16 GMT

آنهایی که همیشه گرسنه هستند، این مطلب را بخوانند!

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۱۴۰۱

آنهایی که همیشه گرسنه هستند، این مطلب را بخوانند!

بدون اینکه فعالیت خاصی انجام دهیم گرسنه هستیم. در واقع این گرسنگی شاید برای خودمان هم خسته کننده باشد و طعم‌ غذاها را برای ما تکراری کند. در واقع هر گرسنگیی به معنای نیاز بدن ما به مواد غذایی نیست گاهی اوقات گرسنگی عوارض برخی بیماری‌ها یا شرایط خاص بدن است. «ایرنا زندگی» در ادامه شما را با شرایط‌ پزشکی که موجب احساس گرسنگی می‌شوند، آشنا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. افسردگی

کسانی که دچار افسردگی هستند، بدنشان بیش از حد ویتامین می‌سوزاند و در واقع بدن دچار سوء ویتامین و ضعف می‌شود. بدن در این شرایط اعلام گرسنگی می‌کند که در واقع اعلام کمبود ویتامین است نه کمبود کربوهیدرات.‌

۲. استرس

وقتی استرس داریم دو چندان آب و ویتامین می‌سوزانیم. این شرایط برای احساس خشم نیز وجود دارد که ما را به شدت گرسنه می‌کند.

۳. تیروئید پرکار

کسانی که تیروئید پرکار دارند در واقع بیش از حد طبیعی کالری می‌سوزانند. این بیماری با قرص قابل کنترل است.

۴. چاقی

خوردن غذاهای زیاد می‌تواند موجب اضافه وزن شود. ولی همین موضوع می‌تواند موجب گرسنگی همیشگی در ما شود.

۵. اُفت قند خون

دلایل بسیاری موجب اُفت قند خون در ما می‌شود. در این شرایط معده پیام گرسنگی به مغز می‌فرستد.

۶. دیابت

هر دو نوع دیابت این حالت کمبود قند را در بدن ایجاد می‌کنند. در واقع کسانی که دیابت دارند نباید خود را در معرض گرسنگی طولانی مدت قرار دهند چون مشکل ساز خواهد بود.

۷. پریودی

تغییرات هورمونی دوره‌ی پریودی، ایجاد احساس گرسنگی و میل به  شدید به شیرینی می‌کند.

۸. دارو

برخی داروها که برای درمان بیماری‌های آلرژی و لوپوس مصرف می‌کنیم، احساس گرسنگی را در ما پدید می‌آورند.

۹. کم آبی

حتی اگر فقط گرسنه باشید امکانش هست که با آبمیوه و آب، گرسنگی تا حد زیادی جبران شود. در واقع گرسنگی یکی از عوارض کم آبی بدن است.

۱۰. کم خوابی

اگر در روز کمتر از ۷ ساعت خوابیده باشید دچار کم خوابی هستید. این شرایط تنظیمات هورمون‌ها برای اندازه‌گیری گرسنگی را برهم می‌زنند و بیش از اندازه‌ی واقعی به مغز، پیام گرسنه بودن می‌فرستند.

منبع: د هلثی

۲۳۴۷۴۷

کد خبر 1431542

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: افسردگی چاقی استرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • کسانی که کینه‌ای هستند، بخوانند
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند