Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اینکه به دلیل بدهی‌ها و پرونده‌های متعدد باشگاه‌های فوتبال ایران در فیفا فصل آینده ورود بازیکن و مربی خارجی به لیگ برتر ممنوع شده است، اظهار داشت: این مساله دو مقوله کاملا مجزا از یکدیگر است. اینکه باشگاه های ما در جذب بازیکن و مربی خارجی خوب عمل نکرده‌اند و بدهی‌های زیادی بر جا گذاشته‌اند یک مساله است و مساله دیگر ممنوعیت حضور خارجی‌هاست که این مساله با فوتبال حرفه‌ای مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار  چنین قانونی را هم در افزایش دستمزد بازیکنان ایرانی به خوبی می‌بینیم. بازیکنی که فصل گذشته 2 میلیارد تومان دستمزدش بوده اکنون صحبت از 8 و 10 میلیارد تومان حقوق می‌کند.

وی افزود: به نظرم باید برای مقابله با بدهکاری‌ها و پرونده‌های متعدد باشگاه‌ها در فیفا راهکار دیگری به جز ممنوعیت در نظر گرفت. فیلتر‌های سخت‌تر برای حضور خارجی‌ها در باشگاه‌ها باید قرار داده شود. فدراسیون و سازمان لیگ همچنین می‌توانند تضمین‌های منطقی و قانونی از باشگاه‌هایی که می‌خواهند بازیکن و مربی خارجی بیاورند بگیرند تا دیگر شاهد این شکایت‌های متعدد نباشیم. ممنوعیت حضور خارجی‌ها در فوتبال مان یعنی پاک کردن صورت مساله‌. 

کربکندی با اشاره به بودجه محدود باشگاه‌ها در این شرایط سخت اقتصادی گفت: نمی‌دانم واقعا باشگاه‌ها چگونه می‌خواهند دستمزد بازیکنان ایرانی را در فصل آینده بپردازند؟ این پول‌ها قرار است از کجا تامین شود؟ ممنوعیت خارجی‌ها باعث شده که دستمزد بازیکنان ایرانی چند برابر شود و از طرف دیگر پرداخت نشدن مطالبات خارجی‌ها باعث شده که مدام در فیفا پرونده داشته باشیم، پنجره‌های نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها بسته شود و شاهد آبروریزی بین‌المللی باشیم.

وی تاکید کرد: هرچند به عقیده من باید اجازه ندهیم که باشگاه‌ها خیلی آسان بازیکن خارجی جذب کنند و سپرده یا تضمین‌های لازم برای پرداخت دستمزد مربیان و بازیکنان خارجی به فدراسیون بدهند. البته با این افزایش دستمزد بازیکنان ایرانی فصل آینده شاهد افزایش شکایت‌های متعدد بازیکنان ایرانی از باشگاه‌ها در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهیم بود.طرح ممنوعیت حضور خارجی‌ها در فوتبال ایران به نظرم طرحی خام است و بیشتر به این مساله بدهی‌ها و پرونده‌ها نگاه شده است.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: من مخالف پول گرفتن بازیکن و مربی ایرانی نیستم اما آیا واقعا باشگاه‌های ما چنین توانی دارند که دستمزدهای چندین میلیاردی بپردازند؟! با شنیدن دستمزدهای 8 و 10 میلیارد تومانی بازیکنان افسوس می‌خورم که چرا زود فوتبالیست شدم و کاش دیرتر به دنیا می‌آمدم و فوتبالیست می‌شدم تا من هم چنین دستمزدهایی می‌گرفتم! البته این افزایش دستمزد باعث می شود که تعصبات و درگیری‌ها در فوتبال کمتر شود. آیا بازیکن 10 میلیارد تومانی بیشتر از قبل مراقب ساق‌هایش نخواهد بود تا دستمزد چند میلیاردی فصل بعد را از دست ندهد؟ آیا بازیکنان تیم ملی که پولی نمی‌گیرند آیا حاضرند برای تیم ملی با تمام توان بازی کنند؟همه نگران ساق‌هایشان خواهند بود.

کربکندی با اشاره به ارایه بازی‌های بی کیفیت عنوان کرد: از سویی دیگر با وجود افزایش دستمزد بازیکنان شاهد فوتبالی بی کیفیت هستیم و بازیکنان نسبت به دستمزدی که می‌گیرند فوتبال خوبی ارائه نمی‌دهند اما به قول قدیمی‌ها این نیز بگذرد!

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فوتبال لیگ برتر فیفا ورزشی دستمزد بازیکنان ایرانی افزایش دستمزد حضور خارجی ها بازیکن و مربی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی تلخ برای والیبال ایران

از المپیک توکیو به این سو ژاپنی‌ها خودشان را به عنوان قدرت اول والیبال آسیا معرفی کردند، اما والیبال ایران همچنان جایگاه ویژه‌ای در قاره کهن و حتی دنیا دارد و با وجود اینکه دوران افول خود را طی می‌کند با این حال بسیاری از والیبالیست‌های کشورمان در لیگ‌های خارجی توپ می‌زنند. این حضور آن‌ها در لیگ‌های خارجی و به خصوص لیگ‌های معتبر اروپایی می‌تواند آورده‌های زیادی برای والیبال ایران به همراه داشته باشد، اما نباید بازیکن به هر شکل ممکن به دنبال لژیونر شدن باشد.

طبق آخرین خبر‌های دریافتی ۲۵ بازیکن والیبال ایران که در بین آن‌ها بازیکنان اسم و رسم‌داری هم حضور دارند جهت دادن تست فنی و بازی در لیگ کره جنوبی ثبت‌نام کردند. این اتفاق تلخ در شرایطی رخ داده که لیگ کره جنوبی به لحاظ فنی حتی در آسیا هم جایگاه قابل توجهی ندارد. بدتر اینکه تیم‌های کره‌ای تنها می‌توانند در مجموع ۷ بازیکن آسیایی جذب کنند؛ یعنی اینکه حتی اگر همه آن ۷ سهمیه آسیایی را بازیکنان ایرانی تشکیل دهند باز هم ۱۸ بازیکن کشورمان در تست فنی لیگ کره مردود خواهند شد.

شاید اگر از سال‌های گذشته لیگ برتر والیبال ایران به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رفت نه تنها بازیکنی به دنبال بازی در لیگ‌های درجه چندم آسیایی نبود شاهد حضور بازیکنان نامی والیبال دنیا در لیگ ایران هم بودیم؛ لیگی که به لحاظ ساختاری و برنامه‌ریزی در حد محلات است و هر سال بر معضلات و مشکلات آن افزوده می‌شود.

میلاد تقوی در گفت‌وگویی که داشت عنوان کرد در حال بررسی شرایط ایجاد ساختار جداگانه سازمان لیگ است. اینکه چنین برنامه‌ای تا چه حد عملیاتی شود مشخص نیست، اما می‌توان امیدوار بود نگاهی جدی به لیگ برتر شود تا برخی اتفاقات ناخوشایند همچون تست دادن بازیکنان نامی والیبال ایران برای بازی در لیگ‌های خارجی نباشیم.

دیگر خبرها

  • شگفتی از دستمزد میلیون دلاری بازیکن سابق استقلال
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • پرسپولیس تردید ایجاد کرده، استقلال هوادارش را می‌کُشد!
  • نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان