Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:56:29 GMT

رژیم صهیونیستی طی ۲ ماه ۴۴۲ فلسطینی را آواره کرده است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۱۷۳۴

رژیم صهیونیستی طی ۲ ماه ۴۴۲ فلسطینی را آواره کرده است

دفتر سازمان ملل اعلام کرد، در پی اقدامات رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینی‌ها در دو ماه اخیر ۴۴۲ فلسطینی آواره شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، دفتر سازمان ملل گزارش داد، رژیم صهیونیستی در فاصله ماه‌های مارس تا اوت سال جاری میلادی ۳۸۹ منزل فلسطینی‌ها در کرانه باختری را تخریب کرد و این بالاترین آمار چهار سال اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در ادامه فاش کرد: اقدامات اسرائیل در تخریب خانه‌های فلسطینی ها در دو ماه موجب آوارگی ۴۴۲ فلسطینی شده است.

طبق گزارش سازمان ملل، مسؤولان رژیم صهیونیستی کمتر از ۹۶ ساعت پس از اطلاع‌رسانی به صاحبان خانه‌ها، اقدام به تخریب آنها می‌کنند.

جیمی مک‌گلدریک، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین نیز توقف عملیات‌های غیرقانونی تخریب منازل فلسطینی‌ها را با توجه به شیوع ویروس کرونا خواستار شد.

مک‌گلدریک اظهار کرد: سیاست مسؤولان اسرائیلی در تخریب منازل متعلق به فلسطینی‌ها حتی در دوره شیوع کرونا نیز ادامه یافت و در نتیجه آن تعداد زیادی از فلسطینی‌ها بی‌سرپناه شده و بسیاری از آنها امکان دسترسی به خدمات و راه‌های معیشتی خود را از دست داده‌اند.

هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین گفت: تخریب ساختمان‌های اصلی در دوره شیوع کرونا به شکل ویژه‌ای موجب نگرانی شده‌ است، شیوع کرونا بر نیازهای فلسطینی‌ها و ابعاد ضعف آنها افزود، در واقع آنها زیر فشار شرایط غیرعادی ناشی از اشغال نظامی که مدت زیادی از آن می‌گذرد، در رنج و سختی هستند.

او افزود: تخریب ساختمان‌ها در اراضی اشغالی در قوانین بین المللی انسانی ممنوع است مگر اینکه برای عملیات جنگی اجتناب‌ناپذیر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی سازمان ملل فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «کریم ابوصالح» اسیر فلسطینی که تنها ۱۰ روز از بازداشت وی توسط نظامیان صهیونیست می‌گذشت به دلیل شرایط بد زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، منابع رسانه‌ای خبر دادند که ابوصالح ساکن شهر سخنین در اراضی اشغالی فلسطین به دلیل رفتار وحشیانه و نامناسب زندانبانان صهیونیست در زندان این رژیم به شهادت رسید.

وی ۲ روز قبل از شهادتش در زندان رژیم صهیونیستی صاحب یک فرزند شده بود. ابوصالح پیش از این شش سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس سپری کرده بود.

با شهادت ابوصالح تعداد اسرای فلسطینی که از هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند به ۱۷ نفر افزایش یافت.

در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ اسیر از جمله ۸۰ اسیر زن و ۲۰۰ نوجوان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که سه هزار و ۶۶۰ تن از آنها در بازداشت اداری هستند یعنی بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، در بند به سر می برند.

این در حالی است که سرنوشت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی که در سراسر اراضی اشغالی فلسطین به ویژه کرانه باختری بازداشت می‌شوند مشخص نیست.

کد خبر 6090544

دیگر خبرها

  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • بمباران بامدادی مرکز و جنوب غزه/ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر