Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@13:38:28 GMT

کلیات طرح ایمنی بازار بزرگ کاشان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۱۸۱۱

کلیات طرح ایمنی بازار بزرگ کاشان تصویب شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از تصویب کلیات طرح ایمنی بازار بزرگ این شهر در نشست شورای فنی میراث فرهنگی خبر داد.

محمدعلی پیراسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: کلیات طرح ارتقای ایمنی بازار سنتی کاشان در نشست شورای فنی میراث فرهنگی کاشان بررسی شد و به تصویب اعضای این شورا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزود: در این جلسه که مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان و متخصصین این حوزه حضور داشتند مدیر پیشگیری و مسئول ستاد فرماندهی سازمان به ارائه کلیات طرح ارتقای ایمنی بازار با محوریت شناسایی نقاط امن، راه‌های خروج اضطراری و سیستم اطفاء حریق پرداخت که در نهایت به تصویب اعضای شورا رسید.

 

پیراسته در ادامه بیان داشت: بازار بزرگ و تاریخی کاشان به عنوان یک اثر ملی باستانی که در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده به سبب شرایط خاص، قدمت و فرسودگی از شرایط ایمنی مطلوبی برخوردار نیست و بدین سبب در صورت بروز حریق و یا حوادث دیگر، احتمال ایجاد خسارات و تبعات مالی و حتی جانی قابل ملاحظه در این مکان وجود دارد.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان متذکر شد: طرح ارتقای ایمنی تهیه شده سازمان، ویژه بازار بزرگ کاشان با مشارکت تمامی کسبه  و بازاریان محترم، کارشناسان سازمان آتش نشانی، شهرداری کاشان و اداره میراث فرهنگی قابلیت اجرایی و عملیاتی خواهد داشت.

 

پیراسته تصریح کرد: اجرای این طرح کمک شایانی به ایمنی بازار بزرگ کاشان خواهد کرد و بر همین اساس در تلاش هستیم تا این طرح با بهترین کیفیت به مرحله اجرا در بیاید.

 

بازار کاشان یکی از ارزشمندترین و مهم ترین آثار تاریخی شهرستان کاشان است که به شماره ۱۲۸۴ و در تاریخ ۸/۶/۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازار کاشان آتش نشانی کاشان کاشان اصفهان سازمان آتش نشانی شهرداری کاشان میراث فرهنگی ایمنی بازار بازار بزرگ کلیات طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین ملی گل‌غلتان بیستم اردیبهشت‎ ماه در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: خانه تاریخی آل یاسین واقع در خیابان امام خمینی(ره) از ساعت ۱۹:۳۰ بیستم اردیبهشت‌ماه «روز گل محمدی و گلاب» پذیرای کودکان و مادرانی می‌شود که سنتی کهن و دیرینه را بازنمایی می‌کنند.

سیدهادی مسعودی علوی افزود: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن میان گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند؛ بر اساس این باور کهن، این اقدام موجب شادابی پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت‌های فصلی ایمن می‌کند.

وی با بیان اینکه آئین ملی گل‌غلتان ویژه کودکان زیر دو سال (متولدین سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) برگزار می‌شود، گفت: پیشینه رواج این آئین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است. مسعودی علوی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت فرزندانشان در آئین گل غلتان با مراجعه به تارنمای رسمی شهرداری به نشانی https://www.kashan.ir/gol-ghaltan نسبت به ثبت نام برای حضور در این آئین اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شماره پیامک و ایتا ۰۹۱۰۷۹۶۲۹۶۱ و شماره ۵۵۲۳۴۴۹۹ ۰۳۱ نیز مسیرهای ارتباطی دیگری است و متقاضیان برای حضور فرزندانشان می‌توانند با ارسال مشخصات به این شماره آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • برگزاری آیین ملی گل‌غلتان بیستم اردیبهشت‎ ماه در کاشان
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد