Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقوع آتش سوزی گسترده در اردوگاه موریا در یونان بار دیگر مناقشات بر سر مسئله پناهندگی در اتحادیه اروپا را تشدید کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از وقوع آتش سوزی مهیب در اردوگاه پرازدحام موریا بار دیگر بحث ها درباره چگونگی رفتار با پناهندگان در اتحادیه اروپا و به ویژه در آلمان بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت اردوگاه موریا همچنین مناقشات جدیدی را در دولت ائتلافی آلمان ایجاد کرده است. اکثر نمایندگان حزب سوسیال دموکرات خواستار پذیرش مهاجران بیشتری در کشورشان هستند.

92 تن از حدود 152 نماینده حزب سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان نامه‌ای را امضا کردند که در آن از "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان درخواست کردند مهاجران بیشتری از اردوگاه موریا بپذیرد. این نمایندگان در این نامه تعهد فعلی دولت آلمان برای پذیرش تنها 150 کودک از این اقامتگاه را مناسب ندانسته و آن را شرم آور خواندند.

نمایندگان حزب سوسیال دموکرات شرایط پناهندگان در اردوگاه موریا را قبل از وقوع آتش سوزی هم فاجعه بار عنوان کردند و اعلام کردند که حالا شرایط انسانی دراماتیک تری ایجاد شده است.

درخواست های ایالات آلمان برای پذیرش پناهندگان از این اردوگاه تا به حال به دلیل مخالفت دولت مرکزی شکست خورده است. نمایندگان حزب سوسیال دموکرات اعلام کردند که وزارت کشور آلمان باید موافقت خود با این مسئله را اعلام کند.

نمایندگان حزب سوسیال دموکرات ایجاد منطقه اسکان موقت در محل این اردوگاه بدون تخلیه پناهندگان و انتقال آن ها به اروپا و یونان را خطر بزرگی دانستند که دوباره وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می کند.

اردوگاه موریا بر اثر آتش سوزی مهیبی که اخیرا در آن اتفاق افتاده است کاملا نابود شده است. مقامات یونانی بر این عقیده‌اند که مهاجران این آتش سوزی را ایجاد کرده‌اند. در این اردوگاه که ظرفیت پذیرش حدود 3 هزار پناهنده را دارد حدود 12 هزار پناهنده در شرایط بسیار بدی زندگی می کردند. اخیرا هم گزارش هایی مبنی بر شیوع کرونا در بین ساکنان این اردوگاه منتشر شده است.

صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه بعد از وقوع این آتش سوزی اعلام کردند که این دو کشور همراه با برخی کشورهای اروپایی حدود 400 کودک بدون همراه را می پذیرند.

"گرت مولر"، وزیر توسعه آلمان هم فاجعه آتش سوزی در اردوگاه موریا را یک اعلام بیداری برای سیاست پناهندگان اروپا عنوان کرده و با توجه به دیداری که قبل از وقوع این فاجعه از این اردوگاه داشت گفت: شرایط انسانی در این اردوگاه غیر قابل قبول بود.

فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان هم خواستار پذیرش همه پناهندگان اردوگاه موریا در ایالات آلمان شدند.

رئیس فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان هم موریا را یک بدبختی منحصر به فرد دانسته و گفت: در موریا ارزش های اتحادیه اروپا در شعله های آتش سوخته است. وی موریا و دیگر اقامتگاه ها در دریای مدیترانه را نقطه عمیق در مسائل حقوق بشری عصر حاضر دانست.

وی هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان را به دلیل جلوگیری از پذیرش پناهندگان به رفتارهای غیر انسانی متهم کرد.

هورست زیهوفر در عین حال از سیاست های خود در قبال پناهندگان حمایت کرده و تاکید کرد که به این ایده خود که وقایع سال 2015 نباید دوباره تکرار شود پایبند است.

وی اعلام کرد که اگر آلمان بر این باور باشد که به تنهایی می تواند مسائل پناهندگان در اروپا را حل کند در این صورت وقایعه سال 2015 دوباره تکرار شده و دیگر یک راه حل اروپایی وجود نخواهد داشت.

"اوته فوگت"، از سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات هم این انتقاد را به رئیس کمیسیون اروپایی وارد کرده است که همچنان هیچ راه حل اروپایی برای این مسئله را ارائه نداده است. وی این را شرم آور دانست که ابتدا درباره بودجه آینده اتحادیه اروپا مذاکره می شود و حالا تازه به سیاست پناهندگی پرداخته می شود.

وی تاکید کرد: کسی که در پذیرش پناهندگان در اروپا ابراز همبستگی نمی کند باید حمایت های بودجه ای کم تری از اروپا دریافت کند. وی همچنین از وزیر کشور آلمان خواست که پیشنهاد پذیرش پناهندگان از طرف ایالات آلمان را بپذیرد.

لوکزامبورگ هم انتقاد شدیدی به مواضع دولت اتریش در قبال مسئله پناهندگان وارد کرده است. "یان آزلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ شخص صدر اعظم تریش را مسئول شکست کامل سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا ارزیابی کرده است.

وی ضمن یادآوری مخالفت های اتریش برای پذیرش پناهندگان و پیشنهادهای این کشور برای بستن مرزها همچنین اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی را موظف دانست که کشورهایی را که مواضعی مشابه اتریش در مسئله تقسیم پناهندگان در اروپا دارند را به همبستگی با این اتحادیه وا دارد.

آزلبورن تاکید کرد که اروپا تا زمانی که راه چاره ای برای بحران پناهندگان نیابد بیمار باقی می ماند.

حالا تمام چشم ها بعد از وقوع آتش سوزی در موریا به این اردوگاه دوخته شده است. اتحادیه اروپا می خواهد تا اواخر سپتامبر پیشنهاداتی را برای این مسئله ارائه دهد.

"هورست زی‌هوفر"، وزیر کشور آلمان روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مارگاریتیس شیناس، کمیسر امور مهاجرت اتحادیه اروپا اعلام کرد که آلمان، اسلوانی، بلژیک، پرتفال، سوییس، فرانسه، فنلاند، کرواسی، لوکزامبورگ و هلند تصمیم گرفته‌اند 400 تن از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست این اردوگاه را بپذیرند.

آتش‌سوزی مهیب در بزرگترین اردوگاه پناهندگان یونان/ تشدید ناآرامی‌ها همراه با شیوع کرونا

شیناس هم تاکید کرد که مهاجرت، مهم‌ترین موضوع اتحادیه اروپاست و این اتحادیه تا 30 سپتامبر برنامه خود را در ارتباط با سیاست مشترک مهاجرت اعلام خواهد کرد.

پناهجویان در اردوگاه موریا بارها با اعتراض به شرایط ناهنجار اقامتگاه، خواستار انتقال خود به دیگر مناطق یونان یا دیگر کشورهای اروپایی شده‌اند.

اما بی توجهی مسئولین اروپایی به خواسته های آن ها حالا منجر به وقوع این فاجعه شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا نمایندگان حزب سوسیال دموکرات اردوگاه موریا پذیرش پناهندگان اتحادیه اروپا وقوع آتش سوزی کشور آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد