Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:26:45 GMT

راه اندازی موزه چاپ و کتابت در ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۲۱۸۴

راه اندازی موزه چاپ و کتابت در ارومیه

مجید محبی گفت: موزه چاپ و کتابت در راستای زنده نگه داشتن این صنعت ارزشمند در ارومیه راه اندازی و افتتاح می شود.

 «مجید محبی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: اولین موزه چاپ و کتابت آذربایجان غربی در تالار مرکزی ارومیه همزمان با افتتاح این تالار راه اندازی می شود.

 رئیس اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان غربی افزود: این موزه در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع در تالار مرکزی ارومیه در حال آماده سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه صنعت چاپ یکی از ارزشمند ترین اختراعات انسان است، تصریح کرد: با تولد صنعت چاپ انسان توانست اندیشه ها و دانش خود را از نسلی به نسل دیگر بدون واسطه و تحریف به یادگار بگذارد.

 این مسئول ادامه داد جمع آوری کتب و نسخه قدیمی و همچنین نمونه‌ای از اولین روزنامه های چاپ شده در استان های کشور از اولین اقدامات این موزه به شمار می رود.

 محبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۳ ماشین چاپ قدیمی و ملزومات چاپ با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال خریداری شده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان غربی اضافه کرد: شهرهای ارومیه و خوی جز 10 شهر اول چاپ در کشور هستند که اولین روزنامه ها و کتاب ها در این شهرها به چاپ رسیده است.

وی گفت: نمایش ادوات به ملزومات چاپ تنها هدف این موزه نیست بلکه می خواهیم با افتتاح این موزه تاریخچه و سیر تهیه و تولید یک کتاب که برترین ابزار فرهنگی در تمامی کشورهای جهان است، به نمایش گذاشته شود.

 این مسئول خاطرنشان کرد صنعت چاپ دچار تحول های شگرفی در سال‌های اخیر شده است که با تاسیس این موزه می‌توانیم این تحولات را به خوبی به نمایش بگذاریم.

 وی در ادامه با بیان اینکه افتتاح این موزه در جذب گردشگر نیز می تواند بسیار مفید باشد، اظهار داشت: متاسفانه کم کاری های موجود در این صنعت باعث شده است که کشورهای همسایه تمام بازارهای چاپ است آن را در دست بگیرند که امیدواریم با افتتاح این موزه بار دیگر این صنعت استقلال خود را به دست آورد.

 

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارومیه صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر با محوریت سعدی، شاعر بلندآوازه ایرانی از هنرمندانی، چون میرعماد، رضا مافی، کیخسرو خروش، عباس اخوین، غلامحسین امیرخانی، اردشیر مجرد تاکستانی، قباد شیوا و... در رشته‌های نگارگری، خوشنویسی، طراحی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به نمایش درمی‌آید.

آیین افتتاح نمایشگاه «در ستایش سعدی» فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در موزه خوشنویسی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است