Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیری روز شنبه در گفت وگو با یارنا افزود: در صورتی که سرمایه‌گذاری قصد اجرای طرح استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهر را داشته باشد، استقبال می‌شود.

وی اظهارداشت: متقاضی این طرح برای تامین تجهیزات و ماشین آلات می‌تواند به شرکت‌ها و اداراتی که دارای این امکانات هستند، مراجعه کند.

طراح طرح مزرعه فدک گفت: خواسته‌ام از مسئولان پرداخت تسهیلات نیست بلکه کمک و همکاری در تامین تجهیزات و ماشین آلات برای اجرای این طرح که جنبه اقتصادی و اشتغال‌زایی دارد، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوذر فاریاب اظهار داشت: باتوجه به اینکه تصفیه خانه  فاضلاب گناوه در نقطه‌ای ایجاد شده که مشکلات زیست محیطی برای مردم و مزارع کشاورزی در روستای گشویی بوجود آورده است، طرحی باهدف جلوگیری از هدررفت پساب به روش تصفیه و استفاده برای کشاورزی تهیه و طراحی کرده‌ام.

وی اظهارداشت: در این طرح از پساب تصفیه خانه فاضلاب که روزانه چهار هزارمترمکعب است، با کاربردهای مختلف استفاده بهینه می‌شود و زمین اطراف آن را که لم یزرع و شوره زار است به یک مزرعه کامل تبدیل می‌کند.

فاریاب گفت: با اجرای این طرح می‌توان‌ بیش از ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی را زیر کشت برد که هم اینک مجوز  ۵۰ هکتار زمین از اداره آب و فاضلاب و محیط زیست اخذ شده‌است.

وی به کاربرد و مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح پس از تصفیه آب فاضلاب، برای کاشت و تولیدات درخت و گیاه بصورت ترکیبی و با گونه‌های مختلف نظیر درختان نظیر اکالیپتوس،بابل، زیتون، کنارپیوندی، آلوئه ورا  و تامین علوفه، دام و طیور و پرورش شتر، تامین آب فضای سبز شهری و خانه باغ‌ها استفاده خواهد شد و  مکان درنظرگرفته شده قابلیت ایجاد تفرجگاه نیز دارد.

فاریاب ادامه داد: این طرح در صورت اجرا آب مورد نیاز ۷۵۰ خانه باغ را در این شهرستان تامین می‌کند.

وی افزود: برای اجرای کامل این طرح که زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم  فراهم خواهد کرد  ۹ میلیارد تومان نیاز است که اکنون برای ۴.۵میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده‌است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها تصفیه خانه اشتغال زایی گناوه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه اشتغال زایی گناوه اراضی کشاورزی تصفیه خانه اشتغال زایی گناوه اراضی کشاورزی اخبار کنکور تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد

علی جورابلو مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: در بیشتر از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار اکنون عملیات کشاورزی حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می‌شود سطح خاک‌ورزی حفاظتی در این شهرستان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند و به بیش از یکهزار هکتار برسد.

وی گفت: افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک مهم‌ترین عامل تولید درمناطق خشک وکم‌بارش است و باقی ماندن بقایای گیاهی بر روی سطح خاک و همچنین افزایش مواد آلی خاک، کاهش نیروی کار و انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای خاک ورزی حفاظتی است.

این مسئول بیان کرد که کاهش تردد ادوات خاک ورزی در مزرعه و صدمه کمتر ساختمان خاک از مزایای اجرای خاک ورزی حفاظتی است. در خاک ورزی مرسوم ۶ تا هفت بار تردد در مزرعه برای کشت، علاوه بر تخریب ساختمان خاک هزینه بسیاری دارد و این در حالی است که در خاک‌ورزی حفاظتی رایج در گرمسار فقط ۲ یا حداکثر سه بار ادوات خاک ورزی به سطح مزرعه می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افزود: کشت محصول در بقایای گیاهی سال قبل با دستگاه‌های مستقیم کار، حذف شخم عمیق در خاک و جایگزینی شخم سبک و استفاده از ادوات کم‌خاکورزی از روش‌های متداول خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده به کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان