Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@21:22:00 GMT

شخصیت شناسی از روی رنگ لباس + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۲۳۰۸

شخصیت شناسی از روی رنگ لباس + تصاویر

محققان حوزه‌ی روانشناسی با تحقیق بر روی رنگ‌ها پی برده اند برخی از آن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند بعضی جنبه‌های شخصیت خود را برجسته کنیم.

البته هیچ قاعده‌ی کلی‌ای در این خصوص وجود ندارد، چون در هر فرهنگی درک متفاوتی از رنگ‌ها وجود دارد، اما حقیقت آن است که شما می‌توانید پوشش خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که با آن پیام مشخصی را برسانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لباس‌های شما می‌توانند پیام‌های ظریف، اما واضحی را انتقال دهند.

در ادامه به محبوب‌ترین رنگ‌هایی که افراد از آن‌ها در پوشش خود استفاده می‌کنند خواهیم پرداخت و می‌خواهیم ببینیم هر یک چه معنایی دارند.

آبی: آرامش

رنگ آبی اثری آرامش بخش دارد. به گفته‌ی مشاوران مد و فشن، توصیه می‌شود در مصاحبه‌های کاری خود لباسی به رنگ آبی به تن کنید، چون این رنگ نماد وفاداری است. اینطور که گفته می‌شود به همین دلیل است که در برخی کشور‌ها یونیفورم نیرو‌های پلیس به رنگ آبی است.

زرد: خلاقیت

از منظر روانشناختی، زرد رنگ قدرتمندی است. این رنگ با احساسات، خلاقیت و اعتماد به نفس بالا مرتبط است. رنگ زرد هیجان، انگیزش و روحیه‌ی خوب را تداعی می‌کند.

صورتی: معصومیت

طیف‌های تیره‌تر صورتی می‌تواند حس‌هایی تداعی گر خوشی و هیجان ایجاد کند. طیف‌های کمرنگ‌تر صورتی را بیشتر به کسب آرامش و حتی فقدان انرژی ربط می‌دهند. در بسیاری از فرهنگ‌ها صورتی را رنگی زنانه می‌دانند، که در موقعیت‌های کاری توصیه می‌شود در حد تعادل از آن استفاده شود. برخی پیام‌های مهم این رنگ عبارتند از معصومیت، عشق، فداکاری و بخشندگی.

سفید: پاکی

در بسیاری از فرهنگ‌ها سفید را رنگ کامل و بی نقص بودن می‌دانند. این رنگ نور، تازگی، پاکی، آرامش، خلوص، خوبی و معصومیت را تداعی می‌کند. رنگ سفید معنای ضمنی مثبتی هم دارد.

سبز: طراوت

رنگ سبز بی شک طبیعت را تداعی می‌کند و آن را از نظر احساسی هم رنگی آرامش بخش می‌دانند. این رنگ حسی از طراوت، هماهنگی و تعادل ایجاد می‌کند.

قرمز: شور و حرارت

رنگ قرمز نه تنها تداعی گر حرارت، قدرت، شور و نشاط و عشق، بلکه تداعی گر خطر، پرخاشگری و نفرت هم هست. این رنگ در پوشش حسی از برونگرایی، قدرت و حرارت می‌دهد.

سرخابی: خوشی

سرخابی یک رنگ برجسته است که بیانگر انرژی، حرارت و خوشی است. سرخابی را رنگی جسورانه و با دنیای هنر مرتبط می‌دانند. به طور کلی توصیه می‌شود از این رنگ در فعالیت‌هایی استفاده کنید که به انرژی نیاز دارند مثل تمرینات ایروبیک و قدرتی در باشگاه.

بنفش: پختگی

بنفش را رنگی سلطنتی می‌دانند. این رنگ تجمل، ثروت و پختگی را تداعی می‌کند. این رنگ تا مدت‌ها سخت گیر می‌آمد، به همین دلیل از آن در لباس‌های افراد دارای امتیاز استفاده می‌کردند.

نارنجی: استقلال

رنگ نارنجی را با استقلال، خودجوشی و نظم مرتبط می‌دانند. این رنگ می‌تواند بیانگر اراده‌ی قوی و رقابت جویی هم باشد.

قهوه ای: ثبات

این رنگ که در طبیعت به راحتی یافت می‌شود اعتبار و ثبات را می‌رساند. قهوه‌ای رنگ بسیار خوبی هم برای انتقال اطلاعات جدید یا دشوار است، چون گفته می‌شود جوی خنثی برای گفتگو ایجاد می‌کند.

خاکستری: بی طرفی

رنگ خاکستری نمادی از بی طرفی و پختگی است. خاکستری بعد از رنگ آبی پر استفاده‌ترین رنگ در مصاحبه‌های کاری است. این رنگ حسی از اقتدار را به گونه‌ای ملایم‌تر از رنگ سیاه تداعی می‌کند.

سیاه: آراستگی

رنگ سیاه را هم طراحان مد و فشن دوست دارند هم جوان ها. این رنگ تیره انسجام و آراستگی را تداعی می‌کند. رنگ سیاه نشانگر قدرت است، اما می‌تواند حسی از خشونت یا محصور شدن را هم برساند. توصیه می‌شود هنگام شرکت در مصاحبه‌های کاری هر دو بعد این رنگ را در نظر داشته باشید تا حتماً بتوانید پیام مناسب را برسانید.

منبع: روزیاتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شخصیت شناسی رنگ لباس روانشناسی سبک زندگی پارسی خبر توصیه می شود رنگ آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

بازیکن پیشین پرسپولیس گفت که اوسمار یکی از گزینه‌های مناسب برای فصل آینده پایتخت محسوب می‌شود اما انتخاب سرمربی باید به پایان فصل موکول شود. - اخبار ورزشی -

جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، عنوان کرد: خوشبختانه پرسپولیس وضعیت خوبی دارد و جدا از اینکه نتایج قابل قبولی گرفته فوتبال خوبی را هم به نمایش می‌گذارد. تمرکز بازیکنان باید فقط روی تیم خودشان باشد و با ادامه این روند قهرمانی دور از دسترس نیست. پرسپولیس در حال حاضر آرامش مناسبی دارد و خوشبختانه جذب بازیکنان جدید هم توانست روند این تیم را در حالت مثبتی قرار دهد.

وی در خصوص مصاحبه برخی از بازیکنان و مربیان استقلال در مورد پرسپولیس گفت: بهترین کار این بود که بازیکنان پرسپولیس جواب مصاحبه‌ها و بیانیه‌های باشگاه استقلال را ندهند. در استقلال جو مناسبی وجود ندارد و کادرفنی با مدیریت باشگاه مشکل دارد ولی پرسپولیس در آرامش مطلق به سر می‌برد.

مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد

بازیکن پیشین پرسپولیس در خصوص بحث ماندن اوسمار در پرسپولیس برای فصل آینده اظهار داشت: اگر پرسپولیس قهرمان شود باید دید چه فضایی ایجاد خواهد شد و اگر هم قهرمان نشود باز هم باید منتظر ماند و دید چه وضعیتی به وجود می‌آید. نمی‌توان اتفاقات آخر فصل را پیش‌بینی کرد، به نظر من بحث انتخاب سرمربی باید به پایان فصل موکول شود ولی طبیعتاً اوسمار می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب پرسپولیس برای هدایت این تیم باشد.

منافی یادآور شد: پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ باید مثل سال گذشته با تمرکز بالا، فقط روی بازی‌های خودش تمرکز کند. در حال حاضر تیم آرامش دارد و می‌تواند با ادامه همین روند قهرمان شود. نقش هواداران و پیشکسوتان هم در حمایت از تیم بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش تیم کشتی در المپیک کمک کنند
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • تقدیر پلیس از بانوان آبادانی
  • منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود
  • کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان