Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه اردبیل بازگشایی محوطه اطراف مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین را ضروری دانست و گفت: این اقدام که با تکمیل پروژه زمینه برای همسطح‌ شدن آن با محوطه حیاط شیخ صفی‌الدین فراهم خواهد شد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، آیت‌الله سیدحسن عاملی در بازدید از آخرین اقدامات انجام‌شده در بخش‌های مختلف مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار داشت: اقدامات انجام شده در زمینه احداث و راه‌اندازی صحن جدید قیزیلباش‌لار در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مناسب و شایسته قدردانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نهایت رضایت خود را از میزبانی شایسته عزاداران حسینی ایام محرم و برنامه‌های فرهنگی، مذهبی در این مکان ابراز و اعلام کرد: این مکان هدیه ارزشمند زمان ما برای اردبیل و آیندگان خواهد بود و افزودن فضای محوطه کوچه بیرونی به این صحن در آینده ضروری بوده که انتظار می‌رود در این زمینه اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین در بازدید از موزه‌های جدیدالتاسیس و در حال تکمیل این مجموعه بیان کرد: افزایش ماندگاری گردشگران و تبیین جایگاه فاخر و ارزشمند اردبیل در تاریخ کشور از مزایای افزایش تعداد موزه‌ها در این مجموعه به شمار می‌رود.

عاملی گفت: اقدام میراث‌فرهنگی استان در تخلیه برخی فضاهای اداری این مجموعه و تبدیل آنها به موزه‌های فاخر تاثیر بسزایی در ماندگاری گردشگر و معرفی این مجموعه و تاریخ و تمدن منطقه خواهد داشت.

امام جمعه اردبیل در مورد ایجاد موزه صفویه‌شناسی، با ابراز رضایت از این اقدام بیان کرد: با تعمیر و تجهیز مدرسه پورسینا و تبدیل آن به مرکز کتابخانه و پژوهشکده صفویه‌شناسی، زمینه برای معرفی منابع پژوهشی برای محققان و علاقمندان در این حوزه ایجاد خواهد شد.

عاملی افزود: ما در استان اردبیل محل ویژه‌‌ای برای میزبانی از میهمانان خارجی و مهم نداشتیم و تجهیز سالن میهمانان ویژه در جوار بقعه شیخ اقدام بسیار شایسته‌ای بود که ضرورت آن در استان احساس می‌شد، استقبال از میهمانان خارجی ویژه در چنین مکان مقدسی همیشه نام و خاطره اردبیل را در ذهن میهمانان جاودانه خواهد کرد.

وی بازگشایی محوطه اطراف مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین را ضروری دانست و گفت: این اقدام که با تکمیل پروژه زمینه برای همسطح‌ شدن آن با محوطه حیاط شیخ صفی‌الدین فراهم خواهد شد، زمینه برای وسیع‌تر شدن این مجموعه را فراهم می‌کند که اقدامات و پیگیری‌های مدیریت میراث‌فرهنگی استان در این زمینه مناسب و مطلوب بوده است.

تخریبی در امامزاده حسین‌(ع) انجام نشده است؛ مرمت با نظارت میراث انجام می‌شودشورای مستقل فنی میراث فرهنگی در کاشان تشکیل شدبی‌پناهی میراث ناملموس سبلان در همهمه‌ای به نام توسعه؛ مقاومت در مقابل مخالفت کارشناس

نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این بازدید با اشاره به برخی از آخرین اقدامات انجام شده در مجموعه اظهار کرد: برخی اقدامات در این مجموعه شامل تسطیح و آجرفرش کردن محوطه شهیدگاه، ایجاد سالن معرفی، ایجاد بنای یادبود شهدای جنگ چالدران و شیروان، بازگشایی محوطه میدان عالی‌قاپو و غیره بوده است.

جواد انصاری رئیس شورای شهر اردبیل نیز با اعلام حمایت خود از عملیات بازگشایی محوطه اطراف مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: این بنا نگین شهر اردبیل است و شورا و شهرداری اردبیل از هرگونه حمایتی جهت تملک، بازگشایی و بهسازی مابقی املاک واقع در حریم این بنا دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین بازگشایی محوطه میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم

محمود علیخانی امام جمعه رامسر گفت: از نیروی انتظامی جهت ایجاد نظم و برقراری و اجرای قانون در بخش عفاف و حجاب تشکر می‌کنیم./ viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد