Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران بر لزوم توجه به احیاء هویتهای محلی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حسن خلیل آبادی صبح امروز در جلسه هم اندیشی برگزاری هفته تهران گفت: لازم است که در هفته تهران ابعاد گردشگری پایتخت به مردم معرفی شود. چرا که هم برای مردم و هم برای اهل اهالی علم و فرهنگ محلات مختلف تهران خاطره انگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که هویت بخشی محلی در تهران باید احیا شود گفت: روزگاری نه چندان دور اهالی محلات برای هم کری می خواندند و بچه نازی آباد ، شوش و غیره بودن یک افتخار محسوب می شد.

وی با بیان این که سوابق و اتفاقاتی که در محلات رخ داده باید برای مردم بیان شود، گفت: متاسفانه حس تعلق به تهران بین تهرانی ها کم شده و  مردم در این شهر گسترده به صورت مواج زندگی می کنند. بگونه ای که ممکن است یک شهروند تهرانی در محلات مختلفی زندگی کند و این حس تعلق را کاهش می دهد.

خلیل آبادی با بیان این که تهران یک پکیج کامل از مردم مختلف ایران با فرهنگ وقومیت های مختلف است، گفت: تهران توسط مردم مهاجر ساخته شده و باید به هویتهای محلی در مکتب تهران به طور ویژه توجه شود و اگر می خواهیم مکتب تهران جامعیت یابد باید هویت محلی ، تاریخی و مقاصد گردشگری به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا حس تعلق به شهر افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته تهران شوراي شهر تهران حس تعلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!