Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس آگاهی کردستان از کاهش سرقت از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ عبدالله فاتحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از کاهش سرقت از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال خبر داد و اظهار داشت: اخیراً باند و تعدای زیادی از سارقان حرفه‌ای خودرو، موتورسیکلت و لوازم خانگی در سطح استان بازداشت شدند که همه این اقدامات بیانگر پلیس مقتدر و هوشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کردستان از نظر سرقت جزو استان‌های آخر و کمتر از یک درصد جرائم کشور مربوط به استان است، گفت: در راستای ارتقاء نظم و امنیت پایدار کنونی و رضایت‌مندی مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده و به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان هشدارهایی را پیرامون پیشگیری از سرقت منزل به شهروندان ارائه کرد و افزود: با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می‌شود حتماً برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب شود.

وی بیان کرد: اخیراً به منظور زیبایی نمای ساختمان، اقدام به تهیه سردرهایی می‌شود که به سارقان کمک می‌کند تا به راحتی ابتدا بر روی علمک گاز و سپس این سردرها پاگذاشته و با یاری خود صاحبخانه برای سرقت منزل وارد عمل شوند.

سرهنگ فاتحی خطاب به شهروندان تصریح کرد: حتماً موقع ترک منزل یکی از همسایگان را در جریان قرار دهید تا نسبت به سرو صداهای احتمالی و رفت و آمدها به منزل شما حساسیت ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در صورت نصب دوربین مدار بسته از دوربین‌های با کیفیت استفاده شده و یکی از دوربین‌ها به‌منظور ثبت اطلاعات خودرویی که با آن اموال سرقتی جابه جا شده در محل مناسبی در کوچه نصب شود.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان ادامه داد: استفاده از دوربین‌های مداربسته با امکان انتقال آنلاین داده‌ها به گوشی تلفن‌ همراه این شرایط را فراهم آورده که از هر نقطه‌ای در داخل یا خارج کشور به‌صورت آنلاین وضعیت منزل خود را تحت نظر و بررسی داشته و در صورت مشاهده سارقان سریعاً مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهید.

وی اظهار کرد: در بسیاری از پرونده‌های سرقت منزل، سارقان به‌دلیل بی‌توجهی مالکان اقدام به ورود از درب پارکینگ کرده و سپس در زمان مناسب درب منزل را برای سایر سارقان باز کرده‌اند، بنابراین توصیه می‌شود موقع خروج از پارکینگ بلافاصله محل را ترک نکرده و از بسته شدن درب پارکینگ مطمئن شوید.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با بیان اینکه منزل، محل سکونت است نه گاوصندوق اشیا ذی قیمت، خطاب به شهروندان تاکید کرد: از نگهداری اموال با ارزش ریالی بالا در منزل خودداری و از صندوق امانات استفاده کرده و  در صورت نگهداری اموال گران‌قیمت و وجه نقد در منزل، به هیچ عنوان حتی در حضور نزدیک‌ترین اقوام و آشنایان نیز در این زمینه صحبت نکنید.

سارق سابقه‌دار در سنندج بازداشت شد؛ اعتراف به 32 فقره سرقتظهور ویروس کرونا تأثیری روی افزایش سرقت نداشت/ هشدار جدی درباره نگهداری حجم زیاد ارز و طلا در منازل

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از سپردن کلید به افراد غیر خودداری کنند، هشدار داد: سارقان برای سرقت اشیاء قیمتی مستقیماً به اتاق خواب مراجعه کرده، بنابراین برای نگهداری اموال با ارزش خود در منزل جاساز داشته باشید و از قرار دادن آنها در اتاق خواب یا رهاسازی طلاجات در معرض دید خودداری کنید.

سرهنگ فاتحی با بیان اینکه شهروندان باید در استخدام سرایدار و نظافتچی، پرستار کودک و سالمند دقت کرده و از شرکت‌های معتبر استفاده کنند، تصریح کرد: بعد از سکونت در منزل جدید یا مفقودیت کلید بلافاصله قفل‌ها را عوض کرده و در مکان‌های عمومی ،مهمانی‌ها، داخل تاکسی، اتوبوس و آرایشگاه یا محل کار در خصوص داشته‌ها و نداشته‌های خود حفاظت گفتار داشته باشید.

وی خطاب به شهروندان یادآور شد: بدون احراز هویت در را به روی افرادی که خود را مامور ارگان‌های مختلف معرفی می‌کنند، باز نکنید و در ساختمان‌های شمالی از حفاظ مناسب استفاده کرده و حتی‌المقدور وسط حفاظ‌ها هم جوش داده شود تا امکان رد شدن از بین آنها وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با تاکید بر اینکه برای درب ورودی منازل از قفل‌های دکمه‌ای استفاده شود، ابراز کرد: درب‌های جک‌دار ساختمان حتماً دارای شب‌بند باشند چراکه در غیر این‌صورت به راحتی با یک فشار باز می‌شوند؛ بر خلاف تصور شهروندان درب‌های ضد سرقت از ناحیه توپی بسیار آسیب‌پذیرند و باید چارچوب این درها تقویت شوند.

وی از شهروندان خواست که در اطراف قفل درب‌های ورودی از مشبک و توری استفاده نکنند و در هنگام خروج از منزل چند جفت کفش را رو به خانه و به صورت نامرتب قرار دهید تا سارقان را در مورد حضور در منزل دچار اشتباه کرده و سپس از قفل بودن در مطمئن شوند چراکه قفل بودن مانع از باز کردن درب منازل به شیوه استفاده از کارت می‌شود.

سرهنگ فاتحی خطاب به شهروندان یادآور شد: در صورتی که دائماً در سفر هستید می‌توانید در منزل خود سیستم تایمر برق نصب کرده تا در زمان‌های مشخص، لامپ‌ها و تلویزیون خانه روشن و خاموش شود.

انتهای پیام/486/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پلیس آگاهی استان کردستان خطاب به شهروندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مدرسه در دام پلیس

سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با وقوع سرقت دوربین‌هایی مدار بسته از یک مدرسه در فروردین ماه امسال در محدوده "خاورشهر "، رسیدگی به موضوع در دستور کار عوامل تجسس کلانتری ۱۷۷ قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری خاورشهر با شیوه و شگرد خاص پلیسی، متهمان که ۲ مرد حدوداً ۳۳ الی ۳۵ ساله و از اتباع کشور همسایه بودند را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی به شناسایی مخفیگاه متهمان اشاره و تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی هویت مالخر اموال مسروقه و مخفیگاه وی نیز در محدوده "خاورشهر" شناسایی شد.

سرهنگ طرهانی عنوان کرد: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی روز گذشته راهی مخفیگاه متهمان شدند و هر ۳ متهم (۲ سارق و مالخر) را در عملیات‌های منسجم دستگیر کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه، تمامی دوربین‌های به سرقت رفته از مدرسه کشف و به همراه متهمان به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به کلانتری خاورشهر در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از مدرسه و ۵ فقره سرقت دیگر معترف شده و انگیزه خود را تامین نیاز‌های مالی عنوان کردند. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟