Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در استان، گفت: بیش از ۱۵۰۰ هیات مذهبی در مازندران برای برگزاری مراسم باشکوه محرم۱۴۴۲در سامانه بیرق ثبت نام کردند .

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری، با  اشاره به ثبت بیش از 1500 هیات عزاداری در سامانه بیرق ویژه مازندران در محرم امسال ، اظهار کرد: رزمایش بزرگ محرم 1442 با توجه به شیوع این ویروس منحوس (کووید 19) و پیشگامی هیئات مذهبی در برگزاری آیین‌های عزاداری با رعایت دقیق و کم نظیر پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و ملاحظات و شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی ستاد برگزاری قابل توصیف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: این شور و شعور را نمی‌توان در هیچ جای جهان مشاهده کرد و خیل عظیم عاشقان و محبان به ساحت نورانی و مقدس حضرت سیدالشهداء (ع) و این راه پر بهجت موجب رضایت و خشنودی رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظه العالی ) را فراهم کردند و تقدیر معظم له مدال افتخاری است که بر سینه هیئات مذهبی نقش بسته شد.

 

مسئول کارگروه برگزاری مراسمات عزاداری محرم مازندران با تقدیر از هیئات مذهبی، روحانیون، مداحان و همه دلسوختگان و ارادتمندان به ساحت عرشی و نورانی حضرت سیدالشهداء (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در برگزاری باشکوه مراسمات محرم امسال، تصریح کرد: ماه‌ها قبل از فرا رسیدن ماه محرم ،دشمنان اهل بیت (ع) وانقلاب اسلامی با هجمه‌های فراوان تلاش کردند تا آیین عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) را با چالش مواجه کنند.

 

این مسئول ادامه داد: هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی و دینی را برای افکار عمومی جهان تند رو معرفی کنند اما با درایت رهبر عظیم الشان انقلاب و کارشناسان حوزه دین و سلامت مراسم لیالی قدر و محرم 1442 با عظمت و شکوه خاصی برگزار شد و هیچ خللی در اراده مشتاقان و ارادتمندان به راه عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) وارد نشد و امروز چهره پلید بدخواهان و دشمنان ایران اسلامی و همه مسلمانان بر همگان آشکار شد.

 

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری با اشاره به برخی تغییرات در تصمیم‌گیری‌ها و موضع گیری‌ها از سوی مسئولان وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا ، بیان کرد: با توجه به تصمیم گیری برخی مسئولان وزارت بهداشت در خصوص مکان برگزاری و تغییر در روند برگزاری از سوی هیئات مذهبی، بیش از 30 سالن ورزشی و 60 مدرسه در استان را برای برگزاری این مراسمات با همکاری سازمان ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه‌ریزی شد و در اختیار هیئات مذهبی شهرهای مختلف استان قرار گرفت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برپایی و رونق روضه‌های خانگی در این شرایط کشور، خاطرنشان کرد: با برگزاری پویش‌های مختلف در فضای مجازی و شبکه‌های ارتباط جمعی و کانال‌های اجتماعی مانند پویش چله زیارت عاشورا ، ما ملت امام حسینیم ، هر خانه یک پرچم حسینی ، هر خانه یک حسینیه و ختم قرآن کریم در دهه اول محرم بسیاری از فعالیت‌ها در این شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیداری و شنیداری و مجازی برنامه‌ریزی شد که با استقبال بی نظیر هم استانی های ولایتمدار مواجه شد.

 

وی با اشاره به کیفی‌سازی در برنامه هیئات مذهبی در ایام محرم امسال با توجه به شیوع این ویروس منحوس (کووید19) در کشور و استان ، تاکید کرد: ایجاد سامانه پیامکی استانی برای درج تخلفات و گزارشات مردمی و راه‌اندازی کشیک نظارت در ایام دهه اول محرم در این اداره کل و دفاتر و نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرهای استان و معرفی بیش از ۲ هزار اماکن برگزاری مراسم عزاداری هیئات مذهبی، حسینیه‌ها ، تکایا و ... به شبکه بهداشت از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های ستاد عملیات محرم است.

 

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بین هیئات مذهبی خبر داد و گفت: با توجه به پیک دوم شیوع این ویروس منحوس در کشور و تدوین شیوه نامه‌ها از سوی ستاد برگزاری این مراسمات و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان بیش از 250 هزار ماسک در سه مرحله بین هیئات مذهبی شهرهای استان با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان توزیع شد و با وجود برخی محدودیت‌ها و ملاحظات محرم 1442 به تعبیر رهبری معظم انقلاب در تاریخ ایران اسلامی ماندگار و ثبت شد.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: سامانه بیرق تهیه و توزیع ماسک رایگان هیات عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی مازندران تبلیغات اسلامی وزارت بهداشت حجت الاسلام هیئات مذهبی محرم امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) مراسم عزاداری در میدان شهرری برگزار می شود.

براساس این گزارش، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع)عصر امروز و از ساعت ۱۶ با حضور مداحان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند