Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:40:24 GMT

بورس ۳۳ هزار واحد مثبت شد/ حقوقی ها خُلف وعده کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۳۵۴۵

بورس ۳۳ هزار واحد مثبت شد/ حقوقی ها خُلف وعده کردند

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در معاملات امروز شنبه (۲۲ شهریور ماه) با رشد ۲.۱۶ درصدی مواجه شد و با ۳۳ هزار و ۶۰۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۸۹ هزار واحد رسید.

در نیم ساعت ابتدایی معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۲۹ هزار واحدی روبرو شد و پس از آن، این رشد با شیب آرام ادامه یافت و در رقم یک میلیون و ۵۸۹ هزار واحد ثابت مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص هم‌وزن نیز با ۶۳۳ واحد رشد، به ۴۲۷ هزار واحد رسیده است. در دو ساعت گذشته از شروع معاملات امروز ۸۱۵ هزار فقره معامله به ثبت رسیده که ارزش آنها بیش از ۶,۰۰۰ میلیارد تومان است.

در حال حاضر ارزش کل بازار ۵,۹۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده و نمادهای «فارس»، «فولاد» و «فملی» با تأثیرگذاری ۴ تا ۵ هزار واحدی، بیشترین اثر را در رشد مثبت امروز بازار داشته است.

در صف خرید معاملات امروز، «وبصادر» با تقاضای ۷۶۳ میلیون سهم، به ارزش ۲۶۵ میلیارد تومان بیشترین تقاضای سهام و در صف فروش نیز «وملی» با ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار عرضه سهم، به ارزش ۴۵۷ میلیون تومان بیشترین میزان عرضه را به خود اختصاص داده است.

گروه‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و لیزینگ‌ها به همراه سیمانی‌ها بیشترین صف فروش را در اختیار دارند و بیشترین صف خرید نیز به پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها اختصاص دارد.

رشد مثبت امروز بازار در حالی است که قرار بود حقوقی‌ها از امروز اقدام به خرید سهام و بازارگردانی کنند که این اتفاق رخ نداده است. به عنوان مثال در صدر نمادهای با بیشترین میزان عرضه (صف فروش) ۵ نماد قرار دارند که عمده خریدها از سوی حقیقی‌ها بوده و حقوقی‌ها کمترین سهم از حجم خرید را در اختیار دارند. خریداران حقوقی وبصادر ۵.۲ درصد، ثشاهد ۰ درصد، خگستر ۱ درصد، لپارس ۰ درصد و حکشتی ۷.۶ درصد هستند.

کد خبر 5021715

منبع: مهر

کلیدواژه: شاخص بورس بازار بورس بورس معاملات ویروس کرونا قیمت دلار بورس بازار سهام قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت بانک صادرات ایالات متحده امریکا تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، یکی از پرتکرارترین شعار ابراهیم رئیسی و یاران او که امروز در دولت سیزدهم حضور دارند، حل مشکلات بورس بود. چنانچه امیرحسین قاضی‌زاده، کاندیدای پوششی رئیسی گفته بود: « مشکل بورس را سه روزه می‌شود حل کرد و این موضوع دستور حکومتی و دستور رئیس‌جمهور را می‌خواهد.»

ابراهیم رئیسی هم در ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، با حضور در تالار بورس اوراق بهادار سعادت‌آباد تهران، تاکید کرده بود که؛ «همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود و امید و اعتماد به جامعه برگردد و این هم با حرف نمی‌شود؛ باید سازوکارها را دنبال کنیم.»

با این با گذشت بیش از دو سال و چندماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم، نه تنها مشکلات بورس حل نشد که وضعیت اقتصادی روز به روز بدتر شده و بالا رفتن قیمت دلار و سکه مردم را نگران کرده است. در همین راستا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده درحالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902227

دیگر خبرها

  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد