Web Analytics Made Easy - Statcounter

"بعد از اینکه وزرای خارجه عرب پیش‌نویس قطعنامه فلسطین درباره محکومیت توافق صلح امارات و اسرائیل را در نشست شورای این اتحادیه ناکام گذاشتند، عدم واکنش رسمی فلسطین نیز مجددا سقوط مسئله فلسطین و خوار شمردن رهبران و مردم آن را نشان داد."

به گزارش ایسنا، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه مستقل رای الیوم در تحلیلی درباره نشست اخیر اتحادیه عرب نوشت: «این اقدام توهین‌آمیز در نشست وزرای خارجه عرب نتیجه مستقیم اشتباه و بلکه اشتباهات فاجعه‌آمیز سیاست‌های سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در طول ۲۵ سال گذشته و نبود ارزیابی درست و عمیق رهبری فلسطین و نهادهای آن از تحولات اوضاع رسمی اعراب و عدم جستجوی سیاست‌های درست برای ممانعت از عادی‌سازی روابط میان اعراب و اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید اذعان کنیم که مرکز پژوهش و بانک عقل و نهادهای دموکراتیکی وجود ندارد و اگر وجود داشته از بین رفته و منافقان در آن جای داده شده‌اند. همچنین نهادها و کنفرانس‌های اتحادیه عرب به جشنواره‌ دست زدن برای سیاست‌ها و رهبرانی تبدیل شده که ما را به این باتلاق متعفن کشانده‌اند.

این سیلی قدرتمندی که اتحادیه عرب و وزرای خارجه آن به رهبری و مردم فلسطین وارد کردند باید زنگ بیدارباشی برای آن‌ها باشد تا به سمت تغییر ریشه‌ای با روش‌های مختلف و فعالیت دیپلماتیک انقلابی حرکت کنند. همچنین باید از آن برای جدا کردن کسانی که به نفع این مسئله مرکزی فعالیت می‌کنند از کسانی که با دشمنانش همکاری می‌کنند و به صورت مجانی و بدون در نظر گرفتن آرمان‌های این امت و مقدس بودن مسئله آن و نبود جدیت برای یاری کردن این مسئله به عادی‌سازی روابط می‌پردازند، استفاده کرد. اکنون سوال می‌کنیم: ۲۲ سفیر فلسطینی در پایتخت‌های عربی چه می‌کردند و دستاوردهایشان چیست؟ در گزارشات‌شان چه می‌نوشتند و آیا به وظایفشان عمل می‌کنند؟ چند سال دارند و تعداد کارمندانشان و هزینه‌هایشان چه مقدار است؟ بعد از این شکست‌ها در نشست اتحادیه عرب این‌ها برای چه در پست‌هایشان مانده‌اند و چرا به این وانمودها و تظاهر با کشورهای میزبان ادامه می‌دهیم؟

جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مهندس مرحله فروپاشی اعراب و تمام مصیبت‌های آن است. او از خوشحالی به خاطر موفقیت توطئه‌هایش برای عادی‌سازی روابط می‌رقصد. تصمیم اتحادیه عرب درباره عدم محکومیت توافق عادی‌سازی روابط دلیلی بر ایجاد یک تحول مهم در منطقه است. بله این تحول بسیار مهمی برای از بین بردن مسئله فلسطین و فروش مجانی آن است.

اکنون زمان نوحه سرایی و بیانیه‌های محکومیت و انتقاد کردن و دشنام دادن کسانی که به عادی‌سازی روابط پرداختند، نیست؛ بلکه زمان عمل و ضد حمله در سطح مردمی و رسمی برای ایجاد معادله‌های جدید و بازنگری‌های فراگیر در تمام سیاست‌ها و مواضعی است که مسئله فلسطین را به این جهنم کشانده است. همچنین زمان مجازات تمام مسئولان این شکست است.

جمله تکراری که مسئولان فلسطینی در تکرار آن در هر مناسبتی هنر به خرج می‌دهند، مبنی بر لزوم پایبندی به طرح صلح عربی، باید آن را از تمام قاموس‌ها حذف کرد چراکه این طرح یک توطئه و آغاز سقوط و اولین و مهم‌ترین گام برای عادی‌سازی روابط و دور کردن دولت‌های عربی از مسئولیت‌های اخلاقی و ملی خود در قبال مسئله فلسطین است.

این موضع شرم‌آور و شوک‌برانگیز از سوی اتحادیه عرب و وزرای خارجه آن تنها پیش‌نویس قطعنامه فلسطین را سرنگون نکرد بلکه کل رهبری فلسطین را نابود کرد.

امارات آخرین کشوری نیست که به عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌پردازد و باید منتظر ضربه‌های خنجر در سینه، پشت و سر باشیم.

پاسخ فلسطین باید قوی و در سریع‌ترین زمان ممکن باشد و باید با این اعتراف شروع شود که رهبران کنونی عمرشان به سر آمده و تنها مردم و مسئله فلسطین را به فجایع و فساد و تسلیم کامل در برابر دشمن اسرائیلی و زندگی با خورده‌ریزه‌های صدقات آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و اعراب کشاندند. باید به دنبال رهبران جوانی گشت که مسئولیت مرحله آتی را برعهده بگیرند که مهم‌ترین عناوین آن اعتماد به نفس، متمرکز شدن بر مردم جهان عربی و اسلامی و بازگشت به سرچشمه‌های انقلاب است. در تاریخ انقلاب‌های جهانی اتفاق نیفتاده که رهبران آن هواپیماهای خصوصی داشته باشند و در رفاه زندگی کنند مثل این وضعیتی که در فلسطین وجود دارد. باید همه چیز را با نام واقعی آن بدون پیچیده کردن موضوع نامگذاری کرد. دیگر کارد به استخوان رسیده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین کاملا در درخواستش برای خروج فلسطین از اتحادیه عرب برحق بود. دیگر عضویت در اتحادیه عرب برای مردم فلسطین شرافتی ندارد؛ اتحادیه عربی که خود را به آمریکا و مزدورانش فروخت و به نابودی عراق، لیبی، سوریه، یمن و مسئله فلسطین مشروعیت داد. قبل از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دبیرکل آتی این اتحادیه شود، آن را به سرعت رها کنید.

مایه ننگ است که هزاران اسرائیلی خواهان برکناری نتانیاهویی باشند که مسئله فلسطین را ذبح و قدس را الحاق کرد و ۸۰۰ هزار شهرک‌نشین را در کرانه باختری سکونت داد؛ درحالی که در اراضی فلسطینی حتی یک تظاهرات بزرگ برگزار نشد به این دلیل که نیروهای امنیتی فلسطین آن را سرکوب می‌کنند!

باید از نشست اخیر اتحادیه عرب تشکر کنیم چراکه نقاب را از چهره‌ها برداشت و چهره‌ها و اهداف خیانتکارانه را برملا کرد. باید از اوهام بیرون آمد و باید فداکاری‌های لازم برای رسیدن به پیروزی را انجام داد و غیر از این آب در هاون کوبیدن و فریب دادن خود است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه عرب فلسطين عادی سازی روابط اسرائیل امارات عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل عادی سازی روابط مسئله فلسطین وزرای خارجه اتحادیه عرب سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

«حسن زرنگار» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا، سرکنسول کشورمان در این ملاقات بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش مراودات تجار، بازرگانان و بخش خصوصی، جایگاه شهر مکه مکرمه و ابعاد اقتصادی مرتبط با مایحتاج حجاج، امکان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در دو کشور و همچنین تجربه‌های موفق شرکت‌های ایرانی در اجرای انواع پروژه‌ها در کشورهای گوناگون تاکید کرد.

دیدار سرکنسول ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه

رئیس اتاق بازرگانی مکه مکرمه نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه جانبه ایران و عربستان مبتنی بر تاکیدات محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی و  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی در چارچوب بخش خصوصی تاکید کرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • داویده فراتزی خطاب به هواداران میلان: فقط وراجی می کنید!
  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران