Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده ستاد نیروهای ترریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در گفت‌وگو با شبکه «ان بی سی نیوز» تصریح کرد که حملات به ارتش آمریکا در عراق در نیمه اول ۲۰۲۰ در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی، افزایش داشته است.

وی ضمن تأکید بر تداوم حملات گروههای مقاومت عراق به نیروهای آمریکایی گفت: «در نیمه اول امسال در مقایسه با نیمه اول سال گذشته، حملات غیرمستقیم بیشتری در اطراف و علیه پایگاههای خود داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات مرگبار نبوده است و این مسئله خوبی است اما همچنان ادامه دارد».

مک کنزی در مصاحبه خود با تکرار سناریوی اتهام زنی به ایران، مدعی شد که گروههای مقاومتی که نیروهای آمریکایی را در عراق هدف حملات خود قرار می‌دهند با ایران ارتباط دارند، افزود: «هدف ایران، وادار کردن ایالات متحده برای خروج از منطقه است».

فرمانده تروریست‌های سنتکام همچنین جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای اعمال نفوذ در دولت عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور متهم کرد و مدعی شد: «هم‌اکنون حداقل برای من روشن شده است که چنین راه‌حلی برای آنها رخ نخواهد داد و دولت عراق، مزایای حفظ روابط طولانی‌مدت امنیتی با ایالات متحده، ناتو و شرکای ائتلاف ما را مشاهده می‌کند». 

وی در حالی چنین ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده است که دی ماه سال ۹۸ به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد‌الشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

مک کنزی در ادامه با متهم کردن ایران به اقدامات تهاجمی در منطقه گفت که ارتش آمریکا سامانه‌های ضدموشکی آمریکا از جمله پاتریوت را به منظور آمادگی در برابر «اقدامات تهاجمی» ایران در منطقه مستقر کرده است.

وی در بخشی از مصاحبه خود در خصوص ارتباط دادن حملات به نظامیان آمریکایی در عراق مدعی شد: «به این فکر می‌کنید که چه میزان (اقدامات علیه آمریکا در عراق) تحت فرمان ایران انجام می‌شود و چه اندازه از آن توسط نائبان مستقر که فرماندهی و کنترل ناقصی دارند انجام می‌شود. نکته اصلی اینجاست که حتی اگر این حملات مستقیماً به دستور ایران انجام نگیرد، آنها سلاح‌هایی را مورد استفاده قرار می‌دهند که زمانی ایران در اختیار آنها قرار داده بود بنابراین و حتی اگر ایران دستور انجام چنین چیزی (حملاتی) را نداده باشد، قطعاً مسئولیت اخلاقی این قضیه برعهده آنها است».

فرمانده تروریست‌های سنتکام در حالی از مسئولیت اخلاقی سخن به میان آورده است که علیرغم گزارش‌های معتبر جامعه بین‌المللی در خصوص غیرقانونی بودن تجاوزات سعودی‌ها به یمن و کشتار غیرنظامیان، واشنگتن همچنان از ائتلاف تحت رهبری ریاض در یمن حمایت می‌کند.

اظهارات جدید مک کنزی درست چند روز بعد از آن مطرح می‌شود که پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تا پایان سپتامبر (اواسط مهرماه) دو هزار نظامی آمریکایی را از عراق خارج کرده و مجموع نظامیان باقیمانده آمریکایی در عراق را به سه هزار نیرو می‌رساند.

در حال حاضر حدود پنج هزار و ۲۰۰ نظامی آمریکایی به بهانه کمک به بغداد در مقابله با تروریست‌های داعش، در عراق مستقر هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سنتکام ایران گروههای مقاومت عراق آمریکا مک کنزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند