Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، امیر سعید مالکی  محقق پژوهشگر و سازنده دستگاه ضد عفونی کننده محیطی در نخستین کنفرانس خبری دستگاه ضد عفونی کننده محیطی با اشعه پنهانuvو گاز اوزون که صبح امروز در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد،گفت: بی نظیر ترین سانتریفیوژ را در دنیا تولید می کنیم ما خود را آماده کردیم تا شاهد پیشرفت کشور باشیم دستگاه هایی را طراحی و تولید کردیم که از برج ۱۱ سال گذشته ساخت دستگاه را شروع کردیم و مدت ۸ ماه دنبال مقدمات اولیه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دومین شرکت در دنیا هستیم که دستگاه ضد عفونی را تولید می کنیم و در واقع ما به عنوان سربازهای گمنام ایران با تحریم ها مبارزه می کنیم از طرفی باید بگویم دستگاه هایی که تولید می شود توقع داریم از کالاهای ایرانی حمایت شود و با استفاده از استاندارد های لازم وارد بازار شود اما از طرفی دستگاه های وارداتی بدون لحاظ استانداردها وارد بازار می شود چرا که باید همان گونه که تولیدات داخلی مسیر طولانی برای ورود به بازار دارد واردات هم همین طور مسیر کنترل را طی کنند.

وی تصریح کرد: ساده تر با صنعتگران داخلی برخورد شود ما تولیدکنندگان وظیفه خود می دانیم تا در مسیر منویات مقام معظم رهبری قدم برداریم و تا کنون توانستیم دستاوردهای زیادی را کسب کنیم.

اضافه کرد: این دستگاه تمام ویروس های کرونا را از بین می برد و این عملکرد توسط دانشگاه علوم پزشکی به تائید رسید این دستگاه هر ۶ ماه نیاز به تعویض فیلتر دارد و از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نشده است اما وجود اشعه uvبرای حفاظت از فیلتر ها است همچنین این دستگاه با یک دهم میزان استاندارد جهانی عنلکرد مثبتی در از بین بردن ویروس کرونا را دارد.
مالکی ادامه داد: قیمت نمونه امریکایی این دستگاه ۴ هزار و ۷۲۵ دلار است اما دستگاه ما ۶ میلیون تومان است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا ضد عفونی تولید پژوهشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی

آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته از خردشدۀ گیاه برگ بو، برای جلوگیری از بروز عفونت­های موضعی و درمان آن‌ها استفاده می­شد. استفاده از روغن برگ بو به عنوان نگهدارندۀ مواد غذایی کارآمد گزارش کردند. درحال حاضر از روغن برگِ بو به عنوان مادۀ نگه دارنده وادویه در صنایع غذایی ازجمله تهیۀ ترشی و خیارشوراستفاده می­شود. برگِبو گیاهی اروماتیکی است که از زمان‌های قدیم به عنوان ادویه در غذا‌های مدیترانه‌ای و جز دارو‌های سنتی برای درمان چندین بیماری عفونی استفاده می‌شد.

چندین مطالعه در مورد تأثیر عصارۀ گیاه برگِ بو بر باکتری­های مختلف انجام شده است. نتایج نشان دهندۀاثر ضدباکتریال عصاره بر باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس، اشرشیاکلی و سودوموناس ائروژینوژا بو که بالاترین فعالیت ضدباکتریایی عصارۀ گیاه برگ بو بر باکتری استافیلوکوک اورئوس است. با توجه به تأثیر بیشتر عصاره­ الکلی برگِ بو بر باکتری گرم مثبت می­توان مشخص کرد که نتیجه تاثیر ترکیبات فنولی باعث ایجاد اختلال در دیواره سلولی این نوع باکتری‌ها می‌شود؛ و باکتری‌های گرم منفی به دلیل ماهیت غشا سلولی که به علت داشتن لیپوپلی ساکارید مانع تجمع ترکیبات و عصاره‌های گیاهی در غشای سلولی شده و در نتیجه نفوذ کمتری دارند.

دراین بین، نتایج ضدباکتریال عصاره‌های منطقۀ‌های مختلف نشان داد فعالیت ضدباکتریایی این گیاه تحت تأثیر عواملی همچون میزان مواد غذایی موجود در خاک، شرایط اقلیمی منطقه، بارندگی، ارتفاع و دماست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است