Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@11:39:43 GMT

کسری بودجه آمریکا باز هم رکورد زد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۴۳۲۵

کسری بودجه آمریکا باز هم رکورد زد

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از پایگاه خبری هیل، اطلاعات رسمی خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد کسری بودجه فدرال این کشور تا ماه اوت از ۳ تریلیون دلار فراتر رفته است و انتظار می‌رود که تا پایان سال مالی ۲۰۲۰ (پایان ماه سپتامبر) از ۳.۳ تریلیون عبور کند.

کسری شدید بودجه دولت فدرال، که تخمین‌های قبلی دفتر بودجه کنگره (CBO) را تأیید می‌کند، نشان می‌دهد که آمریکا در مسیر بزرگترین کسری بودجه تاریخی این کشور پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقم ۳.۳ تریلیون دلار کسری بودجه فعلی دولت فدرال بیش از دو برابر بیشتر از رکورد پیشین کسری بودجه سالانه که مربوط به سال ۲۰۰۹، معادل ۱.۴ تریلیون دلار است.

داده‌های منتشره در روز جمعه نشان می‌دهد دولت فدرال در سال جاری بیش از ۶ تریلیون دلار هزینه کرده است که در مقایسه با رقم ۴.۴ مخارج دولتی در سال ۲۰۱۹ جهش چشمگیری نشان می‌دهد. افزایش بی سابقه مخارج دولت فدرال به اقدامات اضطراری جهت مقابله با همه گیری ویروس کرونا و رکود اقتصادی ناشی از آن مربوط می‌شود. هزینه‌های بالای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور به همراه کاهش چشمگیر درآمد‌های مالیاتی به دلیل راکد شدن بخش اقتصادی و از میان رفتن تعداد بسیار زیادی از مشاغل به دلیل شیوع این بیماری علت اصلی این کسری بودجه اعلام شده است.

دفتر بودجه کنگره پیش بینی می‌کند بدهی دولت فدرال آمریکا رکورد بی سابقه‌ای را به ثبت برساند و رکورد دوران جنگ جهانی دوم را در سال‌های آتی بشکند. پیش از این وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دولت فدرال در ماه ژوئن بیشترین کسری بودجه ماهانه خود در تاریخ آمریکا را تجربه کرده و این کسری به بیش از ۸۶۴ میلیارد دلار رسیده است.

دولت آمریکا در سال مالی جاری خود تاکنون ۲.۲۶ تریلیون دلار درآمده داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد و این در حالی است که هزینه‌های کل ۵ تریلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۴۹.۱ درصد افزایش یافته است.

برآورد‌ها بر این است که کسری چندین تریلیون دلاری آمریکا در سال جاری بسته به سیر اقتصادی حتی ممکن است بالاتر نیز برود. آمریکا در ماه فوریه نیز با رکود عمیقی روبه‌رو شد که در ۱۱ سال گذشته بی‌سابقه بود. پیش‌بینی‌های مقامات اقتصادی دولت ترامپ مبنی بر این است که اقتصاد در نیمه دوم امسال به روال عادی خود باز خواهد گشت، اما سایر کارشناسان بر این باور هستند که ادامه شیوع کرونا مصرف کنندگان را که ۷۰ درصد اقتصاد را تشکیل می‌دهند وادار خواهد کرد از سرگیری هزینه‌کردن‌ها را به تعویق بیندازند، زیرا نگران آینده درآمدی خود خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کسری بودجه رکود اقتصادی وزارت خزانه داری آمریکا تریلیون دلار نشان می دهد دولت فدرال کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین