Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:27:31 GMT

تعاونی ها به واحدهای خلاق و نوآور تبدیل شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۴۳۴۶

تعاونی ها به واحدهای خلاق و نوآور تبدیل شوند

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری پیش ازظهر شنبه در مراسم افتتاح اولین مرکز نوآوری توسعه تعاون استان مازندران اظهار کرد: در یک سال گذشته تلاش کردیم به سمت نوآوری در بخش تعاون حرکت کنیم و زمان قابل توجهی برای برنامه‌ریزی در این خصوص صرف شد.

اصغری تصریح کرد: یکی از این اقدامات، برنامه‌ریزی برای افتتاح مراکز نوآوری و توسعه تعاون در شهرستان‌هایی است که ظرفیت این کار را داشتند و بر این اساس به دنبال افتتاح این مرکز در سایر شهرستان‌ها نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تبدیل شدن تعاونی‌ها به واحدهای خلاق و نوآور، توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و افزایش بهره وری در شرکت‌های تعاونی، ایجاد اشتغال و انتقال تکنولوژی در استان بویژه در حوزه تعاون را اهداف راه اندازی اولین مرکز نوآوری توسعه تعاون مازندران عنوان کرد و افزود: این مرکز به صورت پایلوت در کشور در تنکابن تأسیس شد.

اصغری بیان کرد: مرکز نوآوری و توسعه تعاون در راستای ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی از ساخت و توسعه محصولات مبتنی بر فناوری و نوآوری و یا انتقال دانش فنی توسط صاحبان ایده‌ها در بخش تعاون و به منظور تحقق اهداف مرکز با حضور تیم‌های خلاق و نوآور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: حمایت از طرح‌های پژوهش گران، محققان، دانشجویان در قالب تیم‌های خلاق و شرکت‌های تعاونی، کمک به شکل گیری و حیات شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و خلاق، ایجاد بستر مناسب برای کار آفرینی، اشتغال و تجاری سازی محصولات در بستر تعاونی، ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و تعاون و تأمین سرمایه‌های مادی و معنوی مورد نیاز طرح‌های نوین، گسترش فناوری و ایجاد بستر رشد و صنعتی شدن ایده‌های خلاق، تسهیل ارتباط و تعامل واحدهای تعاونی فعال با صاحبان ایده‌های خلاقانه و استارت آپ، تعامل با اتاق فکر تعاون در استان از اهداف اصلی این مرکز است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: امیدواریم با راه اندازی مرکز نو آوری و توسعه بخش تعاون، تعاونی‌های استان برای نقش آفرینی و کارایی بیشتر بتوانند به دانش روز تجهیز شده و توانمندی خود را در زمینه‌های مختلف بهبود بخشند.

کد خبر 5021823

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاونی اداره کل تعاون مازندران ویروس کرونا محرم 99 شیراز بازگشایی مدارس بوشهر آمار کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شهرکرد انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم توهین به پیامبر شیوع کرونا توسعه تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران

به گ زارش خبرنگار مهر، علی باقری شامگاه سه شنبه در در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش تعاون با محوریت اقتصاد تعاونی و مردم محور در راستای اجرا شدن شعار سال گام بر می دارد، تصریح کرد: در راستای عملیاتی کردن شعار سال باید تعاونی ها احیا شده و به همین دلیل بخش تعاونی ها امسال در نمایشگاه حضور پررنگ داشته تا در عرصه داخلی و بین المللی توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه سهم تعاونی ها در صادرات محصولات و تولیدات افزایش یافته است، گفت: در دوسال گذشته تعاونی های مازندران، ۸۰میلیون دلار صادرات داشته اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد تعاونی به دنبال افزایش سهم خود در اقتصاد کشور براساس شعار سال مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: فعالیت تعاونی ها با مشارکت مردم در دستور کار است و بخش تعاون باید براساس سند توسعه این بخش سالانه دو درصد رشد را در سهم خود از اقتصاد ملی برعهده گیرد.

وی یادآور شد: این مهم با کمک تمامی دستگاه های اجرایی استان محقق می شود تا سهم بخش تعاون از ۵ به ۱۵ درصد طی ۱۰ سال ارتقا یابد.

کد خبر 6093556

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت